فروزنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

گام‌های ضدایرانی اتحادیه اروپا در راستای توطئه‌های زنجیره‌ای استکبار

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: طرح و تصویب قطعنامه‌های ضدایرانی در ادامه توطئه‌های زنجیره‌ای است که دشمنان تاکنون با بهانه‌های مختلف علیه حکومت اسلامی ایران انجام داده‌اند و اتحادیه اروپا باید بداند که ملت ایران اجازه آزادی عناصر جاسوس و عناصری که عملگی دشمنان را طی مدت زمانی در کشور انجام داده‌اند را نخواهند داد.

"لطف‌الله فروزنده" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه ضدایرانی کمیسیون سیاست‌خارجی پارلمان اروپا اظهار داشت: طرح و تصویب اینگونه اقدامات نشان از تعارض و دشمنی استکبار با مبانی دینی و انقلابی جمهوری اسلامی دارد و این اصلی است که همواره مورد پذیرش ملت ایران قرار گرفته است.

وی با اشاره به روحیه استکبارستیزی ملت ایران بیان داشت: دنیای استکبار از سال‌ها قبل از انقلاب با اقداماتی همچون کودتای 28 مرداد در سال 1332 با دنبال کردن مسیرهای خصمانه درصدد نابودی ایران بوده و با وقوع انقلاب اسلامی این قبیل اقدامات با تغییر ظاهری، شدت بیشتری پیدا کرده است.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه استکبار جهانی به کمتر از نابودی ایران نمی‌اندیشد، گفت: تداوم اقدامات خصمانه دشمنان در ادامه توطئه‌های زنجیره‌ای است که تاکنون با عناوین و بهانه‌های مختلف علیه ملت و حکومت اسلامی ایران انجام داده است.

فروزنده با اشاره به طرح موضوعات مختلف همچون همجنس‌گرایی، آزادی فتنه‌گران و فعالیت انجمن منحله روزنامه‌نگاران در پیش‌نویس قطعنامه کمیسیون سیاست‌خارجی پارلمان اروپا خاطرنشان کرد: برخی ساده‌لوحان، ساده‌اندیشان و عناصر دگراندیش باید بدانند که ملت ایران موضوعاتی را که با دین، فرهنگ، قانون و اخلاق آنها منافات دارد، به هیچ وجه مورد پذیرش در جامعه خود قرار نخواهد داد. 

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید آگاه باشد که ملت ایران اجازه آزادی عناصر جاسوس و عناصری که عملگی دشمنان را طی مدت زمانی در کشور انجام داده‌اند را نخواهند داد. 

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به واکنش دولتمردان و وزارت خارجه کشورمان اشاره و افزود: در صورت پاسخ دندان‌شکن از سوی مقامات دولتی، دشمنان و به خصوص اتحادیه اروپا در این زمینه عقب‌نشینی خواهند کرد، در غیر این صورت آنها با دیدن ضعف در رقیب خود، گام‌های روبه جلویی برخواهند داشت. 

فروزنده گفت: نخبگان، اهالی رسانه، مسئولان و علما همه باید علی‌رغم وجود تفاوت سلیقه در برخی موضوعات با حفظ انسجام و وحدت در بسیاری از راهبردهای اصولی و منافع ملی کشور، همواره باید در مبارزه با استکبار گام بردارند و قطعا بهترین اقدام و پاسخ دندان‌شکن به اتحادیه اروپا واکنش عمومی جمهوری اسلامی ایران است. 

لازم به ذکر است که کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را آماده کرده که براساس آن در امور داخلی ایران همچون حقوق بشر دخالت آشکار داشته باشد.

در همین راستا مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام ضدایرانی اخیر پارلمان اتحادیه اروپا گفت: اقدام پارلمان اروپا در تصویب قطعنامه و طرح ادعاهای بی‌اساس حقوق بشری سازنده نیست و با روند جاری تحرکات همخوانی ندارد و غیرواقع‌بینانه است.(اینجا)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار