نقوی‌حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پارلمان اروپا جایگاهی برای دخالت در امور داخلی کشور ما ندارد/ وزارت خارجه سفرای اروپایی را احضار کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: محتوای قطعنامه ضد ایرانی اتحادیه اروپا بیانگر این است که تاسیس دفتر آنها در تهران فرصتی برای همکاری نیست بلکه شرایط دخالت همه جانبه اروپا در ایران را تسهیل می‌کند.

«سیدحسین نقوی‌حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد قطعنامه تصویب شده اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت: مفاد قطعنامه‌ای که توسط پارلمان اروپا تصویب شده نمونه بارز و مشخص مداخله در امور داخلی کشور ما محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: ما این اقدام را به شدت محکوم کرده و به پارلمان اروپا اخطار می‌کنیم که جایگاه خود را بداند، پارلمان اروپا در جایگاهی نیست که بخواهد در امور داخلی کشور ما دخالت کند.
  
نقوی حسینی تأکید کرد: با این روند و تصویب این قطعنامه اگر امیدی هم برای تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران بود نقش برآب شد و جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهد داد با چنین ذهنیتی دفتر اتحادیه اروپا در تهران دایر شود.
  
وی گفت: محتوای قطعنامه ضد ایرانی اتحادیه اروپا بیانگر این است که تاسیس دفتر آنها در تهران فرصتی برای همکاری نیست بلکه شرایط دخالت همه جانبه اروپا در ایران را تسهیل می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: سکوت وزارت خارجه و نادیده گرفتن این موضع‌ گیری‌ها برای ما جای تعجب دارد و قطعا مجلس و کمیسیون امنیت ملی  نسبت به این موضع عکس‌العمل نشان خواهد داد.
  
نقوی‌حسینی بیان کرد: وزارت امورخارجه و دستگاه دیپلماسی باید نسبت به این مسئله عکس‌العمل نشان داده و آن را محکوم و رد کند و حتی اعتقاد ما بر این است که کل سفرای اروپایی باید احضار شوند. 
 
نماینده ورامین در مجلس تصریح کرد: به اتحادیه اروپا ربطی ندارد که بخواهد در مورد قوانین داخلی کشور ما دخالت کند و یا اینکه نحوه انجام قوانین ما را بررسی کند، اعتقاد ما بر این است که وزارت خارجه باید بلافاصله سفرای اروپایی مستقر در تهران را احضار و به آنها اخطار دهد که اگر پارلمان اروپا این قطعنامه را ملغی نکند برخورد جدی صورت گیرد.   

وی همچنین در مورد ادعای خبرگزاری العربیه مبنی بر آزادی مرزبانان گروگان گرفته شده گفت: هنوز سندی مبنی بر آزادی مرزبانان گروگان گرفته شده به دست نیاورده‌ایم و تا اعلام آزادی قطعی آنها و یا رویت مرزبانان نمی‌توانیم چنین ادعایی را تأیید کنیم زیرا مطمئنا انتشار چنین خبرهایی با اهداف خاصی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۵:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۳
زمانی که ایرانی ها در سایه اسلام عزیز در اوج تمدن و فرهنگ بودن ؛اروپایی ها در قرون وسطی بسر میبردن
آخرین اخبار