استاد دانشگاه‌ تبریز:

فعالیت اقتصادی بدون پشتوانه‌ی فرهنگی امکانپذیر نیست

استاد دانشگاه‌ تبریز گفت: فعالیت‌های اقتصادی بدون پشتوانه عظیم فرهنگی امکانپذیر نیست و نظام جمهوری اسلامی ایران بدون در نظر گرفتن اخلاق و تعالی معنوی که در ذیل عنوان فرهنگ قابل تبیین است، رشد و توسعه‌ی اقتصادی را نمی‌تواند دنبال کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «میکائیل جمال‌پور»، با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر انقلاب با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و احساس سنگینی این مشکلات توسط عامه‌ی مردم که در سایه‌ی فشارهای اقتصادی دشمنان و برخی نارسایی‌ها و مشکلات مدیریتی به وجود آمده است، رهبری در چند سال گذشته بصورت متناوب شعار سال را بر محور مسائل اقتصادی بیان کرده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که رهبری نه تنها در آغاز سال بلکه در اثنای سال‌های گذشته نیز مسائل مختلفی چون «حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی» را مطرح کرده و اذهان مردم و مسئولان را متوجه این موضوع حساس و تاثیرگذار کرده‌اند.

این استاد دانشگاه‌ تبریز ادامه داد: با توجه به تداوم و استمرار مشکلات و فشارهای اقتصادی و پابرجا بودن مشکلات اقتصادی گذشته امسال نیز رهبری بحث اقتصاد را بعنوان مسأله‌ی اساسی مورد توجه اعلام فرمودند.

جمال‌پور با اشاره به وقوع حوادث و رخدادهای ناگوار فرهنگی در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب با عنایت به مشکلات فرهنگی موجود در کشور هم‌چنین موضوع بسیار اساسی سبک زندگی اسلامی در نظر دارند تا با قرار دادن دو مقوله‌ی اقتصاد و فرهنگ در کنار هم این دو را به هم ربط دهند.

وی خاطرنشان کرد: پیوند خوردن اقتصاد و فرهنگ و اهتمام توأم مسئولان نسبت به این دو حوزه مورد مطالبه رهبری بوده و ضرورت دارد که مسئولان اجرایی و متولیان دو حوزه‌ی اقتصاد و فرهنگ اعم از حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقتصاد و حتی نهادهای خصوصی و از همه مهم‌تر اندیشمندان بزرگ کشوری نسبت به تبیین ارتباط منطقی میان اقتصاد و فرهنگ تلاش کنند و کشور را در سال جدید نسبت به رشد و توسعه متعادل و متوازن اقتصادی و فرهنگی یاری کنند.

استاد دانشگاه تبریز یادآور شد: همه‌ی این اهداف و آرمان‌ها با اراده‌ی مردم و در سایه‌ی مدیریت جهادی و گذشت و ایثار امکانپذیر است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: تبریز ، اقتصاد ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.