آغاز عمليات "ضد تروريستی" در شرق اوکراین/از ساکنان اسلاویانسک خواست شده در خانه هایشان باقی بمانند

وزیر کشور اوکراین از آغاز " عملیات ضد تروریستی" در در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛خبرگزاری رویترز در خبری فوری گزارش داد:وزیر کشور اوکراین از آغاز " عملیات ضد تروریستی " در "اسلاویانسک " در شرق این کشور خبر داد.

وزیر کشور اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور عملیات « ضد تروریستی » را به منظور پایان دادن به موج جدایی طلبی در شرق این کشور آغاز کرده اند.

"آرسن آواکوف" وزیر کشور اوکراین در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد:« عملیات ضد تروریستی در اسلاویانسک آغاز شده است. مرکز مبارزه با تروریسم نیروهای امنیت ملی هدایت این عملیات  را بر عهده دارد. نیروهای همه واحدهای امنیتی کشور برای انجام این عملیات فرا خوانده شده اند.»

فعالان حامی روسیه که مسلح به سلاح های خودکار هستند ، روز شنبه ساختمان های دولتی را در اسلاویانسک به اشغال خود درآوردند و موانعی در حومه شهر قرار داده اند.

یکی از خبرنگاران خبرگزاری رویترز اعلام کرد دو بالگرد ارتش اوکراین در حال پرواز بر فراز ساختمان های اشغال شده هستند.

دهها زن - که به هنگام اشغال ساختمان ها در آن‌ها حضور داشتند - در پی اعلام آغاز عملیات ضد تروریستی از این ساختمان ها تخلیه شده اند.

 گروهی متشکل از بیش از 100 غیر نظامی - که بسیاری از آن‌ها زنان سالخورده هستند - در مقابل این ساختمان ها حضور دارند و شعارهای در همبستگی با معترضان حاضر در ساختمان ها سر می دهند. آن‌ها خواستار برگزاری همه‌پرسی برای جدایی از اوکراین هستند.

در همین  شبکه تلویزیون پرس تی وی گزارش داد ، در پی صدور حکم شروع  «عملیات ضد ترور»  در اسلاویانسک از سوی  وزیر کشور اوکراین ، از ساکنان این شهر خواسته شده است در خانه های خود و دور از پنجره ها باقی بمانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار