رژيم صهيونيستي مانع ورود فرستاده صلح سازمان ملل به کليسايی در بيت المقدس شد

یک مقام سازمان ملل متحد اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی مانع ورود فرستاده صلح سازمان ملل متحد به خاور میانه به کلیسایی در بیت المقدس شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری رویترز، یک مقام سازمان ملل متحد روز شنبه اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی مانع ورود فرستاده صلح سازمان ملل متحد به خاور میانه، چند دیپلمات و گروهی از فلسطینی ها به کلیسایی در بیت المقدس جهت شرکت در مراسم عید پاک شد. 

«رابرت سری» فرستاده صلح سازمان ملل متحد به خاور میانه طی بیانیه ای در این باره اعلام کرد نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی مانع ورود گروهی از زائران فلسطینی و چندین دیپلمات به کلیسای مذکور شدند. مسیحیان عقیده دارند این کلیسا محل تولد حضرت عیسی (ع) است.

 «سری» در ادامه گفت وی به همراه دیپلمات هایی از ایتالیا، نروژ و هلند مجبور شد حدود نیم ساعت منتظر عبور از موانع ایجاد شده توسط پلیس رژیم صهیونیستی شود، اما سرانجام مجوز عبور را دریافت نکرد.

سرزمینهای فلسطینی.وی گفت رفتار ماموران اسرائیلی با مراسم صلح‌آمیز عید پاک مناسب نبوده است.

دولت اسرائیل در واکنش به این اعتراض نماینده سازمان ملل متحد در مذاکرات صلح حادثه روز گذشته را "جزئی" تلقی کرده و سری را به داشتن "مشکل جدی در تشخیص (واقعیت)" متهم کرده است.

فلسطینیان به طور مکرر از رفتارهای ماموران امنیتی اسرائیلی شکایت داشته اند اما بدرفتاری با نمایندگان سیاسی دولتهای خارجی کمتر گزارش می شده است.

سری یک دیپلمات هلندی است که از سال ٢٠٠٧ نماینده سازمان ملل متحد در مذاکرات صلح خاورمیانه بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار