فرمانده آمريکايی مدعی شد:

جنگنده‌های روسيه تا سواحل کاليفرنيا و گوام آمده‌اند

فرمانده نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام مدعی شد: مداخله روسیه در اوکراین با افزایش قابل توجه فعالیت هوایی این کشور در منطقه آسیا-اقیانوس ارام برای نمایش قدرت و جمع آوری اطلاعات همراه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، فرمانده نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام روز دوشنبه مدعی شد: مداخله روسیه در اوکراین با افزایش قابل توجه فعالیت هوایی این کشور در منطقه آسیا-اقیانوس ارام برای نمایش قدرت و جمع آوری اطلاعات همراه شده است.

ژنرال "هربرت هاوک کارلیسل" مدعی شد: این فعالیت‌ها شامل پرواز هواپیماهای روسی تا سواحل کالیفرنیا و اطراف جزایر گوام در اقیانوس آرام می‌شود. 

وی افزود: تعداد گشت زنی‌های دوربرد روسیه در اطراف جزایر ژاپن و کره به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. 

فرمانده نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام خاطرنشان کرد: همچنین فعالیت ناوهای روسیه نیز افزایش یافته است.

وی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن تصاویری را از یک جنگنده اف-15 آمریکا در تعقیب یک جنگنده بی‌یر(جنگنده استراتژیک توپولوف تی یو-95) روسی بر فراز جزیره گوام نشان داد.

کارلیسل گفت: مطمئنا آنچه در اوکراین و کریمه رخ می‌دهد یک چالش برای ما و یک چالش برای منطقه آسیا اقیانوس ارام و اروپا است.

وی تاکید کرد: فعالیت روسیه در منطقه آسیا اقیانوس ارام افزایش قابل توجهی پیدا کرده و ما بخش زیادی از آن را به آنچه در اوکراین رخ می‌دهد مرتبط می‌دانیم. آن‌ها تا سواحل کالیفرنیا و جزایر گوام آمده اند تا توان خود را نشان دهند و اطلاعات جمع کنند.

فرمانده نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام گفت: این عملیات تجسسی همچنین شامل زیر نظر گرفتن رزمایش‌های نیروهای آمریکایی در کره جنوبی و ژاپن بوده است.

وی افزود: با توجه به عملکرد آن‌ها و شفافیت آن‌ها در قبال کشورهای مجاور، برخی مسائل نگران کننده هستند.

کارلیسل به جزئیات حوادث اشاره نکرد و وزارت دفاع آمریکا و نیروی هوایی و دریایی این کشور  به سوالات درباره ارائه اطلاعات بیشتر پاسخ ندادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار