مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

از واکنش‌های دانشجویی به انتصاب هراتی تا حاشیه‌های انتخاب رئیس دانشگاه تهران

مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.


بیانیه‌/ واکنش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به انتصاب هراتی

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و ۴۵ دفتر انجمن اسلامی این اتحادیه دانشجویی با صدور بیانیه‌ای نسبت به انتصاب هراتی در دانشگاه آزاد واکنش نشان دادند.

بیانیه/ امام و رهبری خط قرمز بسیج دانشجویی‌اند

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های دانشگاه آزاد آمده است: مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی بدانند که امام و رهبری خط قرمز بسیج دانشجویی‌اند و مقامی بخواهد گردی بر دامان ولایت بنشاند برخورد انقلابی دانشجویان بسیجی مواجه خواهد شد.


یادداشت/خواسته‌های غرب در قبال ایران تغییر نکرده است

سجاد مصطفی‌پور دانشجوی ارشد روابط بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس در یادداشت خود نوشت: وزن سیاسی خواسته‌های غرب در قبال ایران هیچ تفاوتی با 10 سال قبل نکرده است.

مصطفی‌پور: تشکل‌های دانشجویی ورود عاملان فتنه به دانشگاه را محکوم می‌کنند

دبیر سیاسی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی ورود عاملان فتنه به دانشگاه را محکوم می‌کنند، گفت: رفت و آمد‌های عاملان فتنه در دانشگاه‌ها می‌تواند مانعی برای رشد مفید علمی باشد.

نوبری: غرب اجازه نمی‌دهد با امضای توفق‌نامه‌ها ایران پیشرفت کند

سفیر سابق ایران در شوروری گفت: حتی اگر برای استقلال قدم به قدم توافق‌نامه‌ها را امضا کرده و تحویل غرب دهیم به امید اینکه ایران پیشرفت کند هرگز امکان‌پذیر نیست و تنها راه پیشرفت ایران حفظ استقلال کشورمان است.


متکان: تلاش برخی برای مشروعیت بخشیدن به حضور اصحاب فتنه در دانشگاه

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که جریان‌سازی‌ای برای تغییر ریاست در حال صورت گرفتن است، گفت: در حال حاضر بحث تعویض رئیس دانشگاه مطرح نیست و من هم فقط این مطلب را شنیده‌ام.


نامه جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی به محسن هاشمی

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی خطاب به محسن هاشمی نوشت: با بهره‌مندی از نفوذ و ارتباط خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی تدبیری اتخاذ شود تا مسئولان دانشگاه به صورت مستقیم و عملیاتی پای صحبت‌های کارمندان بنشینند.

نامه دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به ظریف

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای طی نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم که جنابعالی و تیم مذاکره کننده بدانید که مردم غیور و جان بر کف ایران اسلامی فعالیت‌های این دور از مذاکرات را با جدیت تمام رصد خواهند کرد و منتظر انتشار اصلاحیه توافق ژنو در پایان این دور مذاکرات و عمل به بیانات صریح امامشان خواهند بود.

گزارش تصویری از تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد شهر ری

گزارش تصویری از تدفین پیکر مطهر دوتن از شهدای گمنام سال‌های دفاع مقدس در دانشگاه آزاد واحد شهر ری.

کردلو: در وزارت‌خارجه هم افرادی منتقد توافقنامه هستند

مسئول روابط عمومی اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل کشور با بیان اینکه در وزارت امورخارجه نیز هستند کسانی که نسبت به توافق ژنو انتقادهایی دارند، گفت: از دولت می‌خواهیم به جای آنکه مقابل انتقادها بایستد و اجازه ندهد نقدی نسبت به توافقات ژنو مطرح شود، با واقع‌نگری نسبت به این مسائل برخورد کند.

اکبرپور: بهره‌گیری از توانمندی جوانان در پیشبرد نظام سلامت به سمت خودکفایی دارویی

نماینده ادوار انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ما قابلیت طب سنتی را در کشور داریم، گفت: باید به جوان‌ها فرصت داد تا به سمت خودکفایی در زمینه داروهای صنعتی پیش برویم.

حجت الاسلام محمدیان: دشمن در خفا وارد مرزهای دینی شده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی که به مناسبت سالروز شهادت استاد آیت الله مطهری و روز معلم برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

هشدار جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی به برگزاری همایشی مشکوک در برج میلاد

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی طی بیانیه‌ای از حضور "پیترآیزنمن" معمار آمریکایی و طراح یادمان‌های هولوکاست در همایشی با عنوان "همایش بین المللی معماری معاصر" انتقاد کرد.


یاداداشت/گوینده نقد را رها کنید، ببینید چه می‌گوید

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در یادداشتی نوشت: در برابر نقد افراد یا گروه به باید محتوا و خود نقد توجه کرد، نه گوینده نقد؛ و اگر رفتار ما نسبت به نقد سازنده و خیرخواهانه اینگونه شد، حق مطلب نسبت به نقد رعایت شده و اصلاح را در پی خواهد داشت.

کوشکی: انتصاب روسای دانشگاه کار وزارت علوم نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه انتصاب روسای دانشگاه‌ها به عهده وزیر علوم نیست، گفت: طبق قانون اساسی انتخاب و انتصاب روسای دانشگاه‌ها بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار