درپی پاکسازی شهر قدیمی حمص از تروریست‌ها:

ساکنان حمص از بازگشت به خانه‌هايشان بسیار خوشحال هستند

شمار زیادی از ساکنان بخش قدیمی حمص که منازل آنها بیش از دوسال به دست تروریستهای مسلح افتاده بود، پس از توافق آتش بس برای خروج افراد مسلح از این شهر ، به خانه‌های خود باز گشتند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، شمار زیادی از ساکنان بخش قدیمی حمص که منازل آنها  بیش از دوسال  به دست تروریستهای مسلح افتاده بود، پس از توافق آتش بس برای خروج افراد مسلح از این شهر ، به خانه‌های خود باز گشتند .

یکی از ساکنان حمص درباره بازگشت خود به شهرش گفت : من در منطقه باب السباع زندگی می‌کردم . افراد مسلح ،این منطقه را به طور کامل ویران کرده‌اند . آنها  چندین میلیارد لیره خسارتهای مادی وارد کرده‌اند .

یکی از ساکنان منطقه " اکرمه الجدیده " گفت : من برای آگاهی از مناطق قدیمی حمص به اینجا آمدم . امیدوارم سازمانها و موسسات بشردوستانه که ادعای حمایت از انسانیت می‌کنند ؛ برای بازسازی خانه‌های این منطقه بسیج شوند و همکاری لازم را انجام دهند .

ما از این سازمانها می‌خواهیم به بازدید از حمص بیایند و مشاهده کنند که اینجا ظرف این سه چهار سال درگیری  صدسال به عقب بازگشته است . سوال من این است که آیا سازمانهای مدعی بشردوستی می‌توانند تماشاگر اوضاع باشند و بی‌تفاوت باقی بمانند ؟این شهروند سوری گفت من یک وکیل هستم و بعدها به عضویت هلال احمر درآمدم . من به اینجا آمده‌ام تا در میان شهروندان باشم و به جهانیان اعلام کنم هر کشوری که در اقدامات تروریستی تروریستها در سوریه مشارکت کرده است اعم از قطر، عربستان  سعودی و ترکیه و دیگر کشورهای خائن ، همگی باید غرامت این خرابکاریها را بدهند.

وی خاطر نشان کرد اکنون همه خانواده های مردم سوریه یا شهید داده‌اند یا فرزندانشان زخمی شده یا ربوده شده‌اند و ...  . مردم سوریه همگی از همین جام نوشیده‌اند.  بنابراین باید همگی را از این وضع آگاه کرد .

یک شهرون اهل حمص گفت :اوضاع امنیتی اینجا بسیار وخیم بود . اکنون افراد مسلح خارج شده‌اند در حالیکه شما قبلا فقط در اینجا دردسرهای خاص خود را مشاهده می‌کردید . شیرین ترین چیز برای ما نام حمص و بازگشت به آن است .

خبرنگار المیادین تصریح کرد شادی و خوشحالی زاید الوصفی در چهره مردم هنگام بازگشت به حمص پس از یک دوره طولانی مدت دیده می‌شود . یک تبعه فلسطینی مقیم حمص نیز که امروز به این منطقه بازگشته بود خاطرات گذشته‌اش را یادآوری کرد و امروز برای بازدید از این شهر به اینجا آمده بود .
همه اهالی منطقه قدیمی حمص از آزاد شدن آن و خروج تروریستها خوشحال هستند .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار