"امیر غفارمنش":

هنرنمایی هنرمندان در گرو اهمیت دادن مسئولان است

هنرنمایی و درخشش هنرمندان با اهمیت دادن مسئولان حاصل می شود.

امیر غفارمنش، بازیگر سینما و تلوزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، پیرامون تکه کلام های رایج در فیلم ها و سریال ها گفت: به کار بردن اصطلاحات طنز در "ساعت خوش" مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و یکی ازعوامل موفقیت آن مجموعه شد. بعد از آن نیز فیلمسازان در کارهای مختلف برای جذب مخاطب از این ترفند استفاده کردند، در حالیکه برای دیده شدن یک مجموعه به کار بردن اصطلاحات طنز کافی نیست و اثری موفق است که ساختار خوبی داشته باشد.
 
وی افزود: به کار بردن تکه کلام در سریال هایی مانند "روزی روزگاری" و "التماس نکن" به خوبی جواب داد، زیرا علاوه بر داشتن بار فرهنگی، خود مردم آن اصطلاحات را پذیرفتند. اگر بخواهیم تکه کلامی را به روز بر جامعه تزریق کنیم، بازخورد مطلوبی نمی گیریم.
 
غفارمنش با تاکید بر به سخره نگرفتن ارزش ها اظهار داشت: اگر ضعف ها و کاستی های فرهنگی را با اصطلاحات طنز به سخره بگیریم، مقدمات از بین رفتن آن را فراهم می کنیم.
 
بازیگر "خوش نشین ها" ضمن استقبال از بکاربردن تکه کلام های خوب و مناسب در فیلم ها و سریال ها خاطرنشان کرد: استفاده از معادل فارسی کلمات در همه جا کاربردی نیست، برای مثال واژه های تلفن، هلی کوپتر و ... ریشه غیر فارسی دارند، به همین جهت بیان معادل فارسی آنها خوشایند نیست.
 
امیر غفارمنش در پایان اظهار داشت: نگاه به پرداخت و پیکره و ساختار یک فیلم یا سریال مهمترین نقش را در موفقیت آن دارد و برداشتن برخی خط قرمزها از آثار نمایشی تاثیرات مثبتی بر جامعه می گذارد. از مسئولان خواهش می کنم در مقابل هنرمندان نرمش بیشتری به خرج دهند تا شاهد عملکرد بهتری از جامعه هنری باشیم.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.