ولایتی در دیدار با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه:

همکاری‌های گذشته باید الگویی برای همکاری‌های موجود و آینده باشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های گذشته الگویی برای همکاری‌های موجود و آینده ایران و فرانسه باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با "رانتوا ژیرو" مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه که بعدازظهر امروز (شنبه ۲۷ اردیبهشت) در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، گفت: امیدوارم سفر آقای ژیرو برای همکاری دوجانبه بین‌المللی و منطقه‌ای مثمر ثمر باشد.
 
ولایتی با بیان اینکه روابط ایران و فرانسه ریشه‌دار و طولانی است، گفت: امیدوارم همکاری دو کشور در جهت توسعه بیشتری پیش رفته و حداقل فراز و نشیب را داشته باشد.
 
وی افزود: تا آنجا که خاطرم می‌آید در زمانی که در وزارت خارجه بودم توانستیم همکاری بین‌المللی را با همدیگر داشته باشیم.   
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: رابطه بنده در راستای همکاری‌های منطقه‌ای به خصوص در رابطه با لبنان خوب و سازنده بود که در سال ۱۹۹۶ به بحران ۱۶ روزه لبنان پایان داد.   
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به زمان ریاست جمهوری "ژاک شیراک" در فرانسه گفت: ما در آن دوره یک ملاقات بسیار خوبی در کاخ الیزه با رئیس‌جمهور فرانسه داشتیم که موضوع آن بوسنی بود و تحرکات منجر به نتایج خوبی شد.
 
وی تاکید کرد: در اجلاس مشترک وزرای خارجه اروپا و کشورهای جهان اسلام، ایران پرچمدار این روابط بود که به قتل عام مسلمانان در بوسنی خاتمه داد.   
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همکاری‌های گذشته الگویی برای همکاری‌های موجود و آینده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار