گروه انصارالشريعه ليبی به آمريکا هشدار داد در اين کشور مداخله نکند

رهبر گروه شبه نظامی انصارالشریعه لیبی در شهر بنغازی روز سه شنبه به آمریکا هشدار داد در این کشور مداخله نکند در غیر اینصورت با شرایطی بدتر از سومالی ، عراق و افغانستان روبرو خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، رهبر گروه شبه نظامی انصارالشریعه لیبی در شهر بنغازی روز سه شنبه به آمریکا هشدار داد در این کشور مداخله نکند در غیر اینصورت با شرایطی بدتر از سومالی ، عراق و افغانستان روبرو خواهد شد.

آمریکا گروه انصارالشریعه را یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کرده است. این گروه همچنین متهم به دست داشتن در حمله سال 2012 علیه کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی است که براثر آن سفیر آمریکا به همراه سه تبعه دیگر این کشور کشته شدند.

محمد زهاوی رهبر گروه انصارالشریعه دولت آمریکا را به حمایت از خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته لیبی متهم کرد که اقداماتی سرخود را برای پاکسازی لیبی از جنگجویان اسلامگرا آغاز کرده است.

زهاوی در بیانیه ای اعلام کرد : ما به آمریکایی ها هشدار می دهم اگر در لیبی مداخله کنند با شکست هایی بدتر از افغانستان ، عراق و سومالی روبرو خواهند شد.

وی در بیانیه خود همچنین اعلام کرد این آمریکاست که از حفتر خواسته است جنگ و کشتار را به لیبی بازگرداند.
در حالی که جنگجویان رقیب در حال جنگ برای کنترل بر منابع انرژی عظیم لیبی هستند ، کودتای خلیفه حفتر کشته شدن دست‌‌کم 79 نفر و زخمی شدن بیش از 140 نفر را در حملات در شهر بنغازی در شرق این کشور و همچنین طرابلس پایتخت لیبی درپی داشته است.

سه پایگاه از مهم ترین پایگاه های هوایی لیبی به حفتر ملحق شده اند و نیروهای وی از جنگنده ها و بالگردهای دولتی برای هدف قرار دادن پایگاه های اسلامگرایان استفاده می کنند. یکی از این اهداف ، گروه انصارالشریعه است.

دولت لیبی که اکنون با شکاف روبرو شده ، اقدامات حفتر را یک کودتای هدفمند نامیده است. دولت همچنین دستور بازداشت آنهایی را صادر کرده است که در این کودتا دست داشته اند. با این حال دولت لیبی از قدرت کافی برای احیای نظم در شرایط کنونی برخوردار نیست زیرا برخی از نیروهای ارتش ملی علیه دولت برخاسته اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار