معاون بهداشتی وزارت بهداشت:

افراد سیگاری ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنند تا زود‌تر بمیرند

سیاری با بیان اینکه یک میلیارد و صد میلیون نفر در دنیا سیگار می‌کشند، گفت: افراد سیگاری در کشور ما سالانه 10 هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنند که زود‌تر بمیرند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز ۱۰ خرداد در همایش هفته بدون دخانیات گفت: دخانیات یکی از مسائل مهمی است که بشریت با دست خود جان خودش را به خطر می‌اندازد، در واقع مصرف سیگار عامل تهدید کننده سلامت است، به طوریکه یک میلیارد و صد میلیون نفر در دنیا سیگار می‌کشند.

وی با بیان اینکه مرگ بر اثر سیگار از مرگ‌های قابل پیشگیری است، افزود: از دلایل مهم ابتلا به سرطان ریه، بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی، استعمال دخانیات است. 

سیاری ادامه داد: افراد سیگار سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنند که زود‌تر بمیرند، باید توجه داشت که سیگار یک لذت است و ما به عنوان متولیان سلامت انتظار داریم که افراد عقلانی رفتار کنند ما فکر کردیم که اگر قیمت سیگار را بالا ببریم، با افزایش قیمت این لذت می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیر و اثرگذاری در مصرف سیگار باشیم که البته تحقیقات این امر را اثبات کرده‌اند. 

وی عنوان کرد: اطلاع رسانی هم در کاهش استعمال سیگار نقش مهمی دارد اما این عامل نتوانسته باعث پیروزی لذت بر عقل شود. 

وی خاطر نشان کرد: هر فرد سرطانی سالانه ۲۰ میلیون تومان، صرف درمان خود می‌کند و ۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور صرف درمان بیماران سرطانی می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار