تمهیدات اورژانس تهران برای چهاردهم خرداد اعلام شد؛

استقرار 3 بیمارستان صحرایی در اطراف حرم امام خمینی(ره)/ زائران از مواد غذایی فاسد شدنی استفاده نکنند

رئیس اورژانس تهران از استقرار 3 بیمارستان صحرایی در اطراف حرم امام خمینی‌(ره) و آماده باش تمام بیمارستان‌های کشور در روز چهاردهم خرداد خبرداد.

رضادهقانپور، رئیس اورژانس 115 تهران در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: اورژانس تهران به مانند سال‌های گذشته برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران حرم امام خمینی(ره) در روز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی سایر دستگاه‌ها تمهیداتی در نظر گرفته شده است که در همین راستا سه کمیته تخصصی بهداشت و درمان، تشریفات و پشتیبانی تشکیل و وظایف کمیته‌ها به صورت دستورالعمل ارائه شد.

وی ادامه داد: تمامی بیمارستان‌های سراسر کشور برای ارائه خدمات درمانی به زائران حرم حضرت امام خمینی(ره) مقرر شد در آماده باش باشند و در حوزه عملیاتی نیز سه بیمارستان صحرایی و 20 درمانگاه سرپایی در اضلاع مختلف حرم مستقر خواهد شد.
دهقانپور اذعان کرد: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی نیز، 1300 تکنسین اورژانس، تمامی یگان‌های اورژانس تهران و جاده‌ای و همچنین 20 درمانگاه در این روز آماده باش هستند.

رئیس اورژانس تهران خاطرنشان کرد: سال گذشته ستاد بهداشت و درمان مراسم بزرگداشت حضرت امام به 6100 زائر خدمات درمانی ارائه کرده بود که 75 نفر را نیز برای درمان تخصصی تر به بیمارستان مراکز درمانی انتقال داده بودند.

همچنین دهقانپور درخصوص استفاده از مواد غذایی به زائران توصیه کرد: از مواد غذایی فاسدشدنی و کنسروهای تاریخ‌دار استفاده کنند و از آشامیدن آب غیر بطری و نامطمئن خود داری کنند و زائران در زمان گرما در محل‌های باز و در معرض تابش مستقیم خورشید نباشند و حتماً مراقب افراد آسیب پذیر مانند کودکان وافراد مسن باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار