الميادين:

مردم لاذقيه حضوری گسترده در انتخابات دارند

اهالی لاذقیه از ساعات اولیه آغاز رای گیری حضوری گسترده در پای صندوق های رای دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین،  اهالی لاذقیه از ساعات اولیه آغاز رای گیری حضوری گسترده در پای صندوق های رای دارند. 

"هبه الله بیطار "خبرنگار این شبکه در لاذقیه در گزارشی از اوضاع برگزاری انتخابات در این شهر گفت: تدابیر امنیتی در لاذقیه از چند روز پیش پیوسته تشدید شده است اما پست های ایست و بازرسی نه در داخل شهر بلکه در ورودی های شهر مستقر شده اند. شمار نیروهای امنیتی در مراکز دولتی که بیشتر یا همه آنها مراکز انتخاباتی هستند، افزایش یافته است. نیروهای امنیتی و مسئولان برگزاری انتخابات همه کسانی را که قصد ورود به مراکز رای گیری دارند به دقت تفتیش می کنند. انتخابات تازه آغاز شده است و میزان مشارکت پیوسته در حال افزایش است. 

یکی از اعضای کمیته مسئول برگزاری انتخابات در استان لاذقیه گفت: میزان حضور در نیم ساعت اول آغاز رای گیری ما را غافلگیر کرد. پیش از آغاز رای گیری در حالی که ما سرگرم آماده کردن مقدمات برای آغاز انتخابات بودیم دیدیم مردم قبل از اعضای مرکز به این جا آمده اند و صف هایی در مقابل ساختمان فرمانداری تشکیل شده بود. طبق معمول صندوق های رای را دیشب تحویل گرفتیم و همه اقدامات امنیتی را انجام دادیم تا مردم با خیال راحت در انتخابات شرکت کنند. 

وی در ادامه در پاسخ به این که آیا برای پذیرفتن این تعداد از رای دهندگان آمادگی دارید، گفت: این یک جشن ملی است که امروز برگزار می شود. حضور مردم در مقابل مراکز از ساعت شش و نیم صبح بسیار گسترده بوده است. پیش بینی می کنیم که این میزان مشارکت تا پایان زمان رای گیری ادامه داشته باشد زیرا مردم می خواهند به این وظیفه خود عمل کنند و از روزهای پیش منتظر چنین روزی بودند. 

یکی از شرکت کنندگان در انتخابات در لاذقیه نیز به خبرنگار المیادین درباره انگیزه خود از شرکت در انتخابات گفت: ما می خواهیم رای و نظر خود را اعلام کنیم و به جهانیان نشان دهیم می توانیم آزادانه در انتخابات  شرکت کنیم. 

وی درباره تاثیر تهدیدات امنیتی در میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: هیچ تاثیری نداشته است و نشانه آن هم حضور گسترده مردم است که شاهد آن هستیم. 

وی درباره این که در مسیر رسیدن به مرکز رای گیری با تدابیر امنیتی روبرو شدید گفت: هیچ مشکلی نبود و فقط در مقابل مراکز رای گیری تفتیش دقیق صورت می گیرد ولی خیابان ها از هرگونه نیروی امنیتی خالی است. 

در ادامه گزارش و در حالی که تصویری از ورودی یکی از مراکز رای گیری و تردد گسترده مردم پخش می شد، آمده است: تعداد شرکت کنندگان در این مرکز در حال افزایش است. این مرکز یکی از هزار مرکز رای گیری در استان لاذقیه است. در این مرکز دو صندوق رای وجود دارد که شرکت کنندگان می توانند رای خود را در آنها بیندازند. این مرکز رای گیری در مناطق مرکزی لاذقیه واقع شده است و پیش بینی می شود که تعداد زیادی از شهروندان برای شرکت در انتخابات به اینجا بیایند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار