آمريکا از تحقيقات درباره اقدامات ارتش اوکراين در شرق اين کشور حمايت نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد امریکا از درخواست ها برای آغاز تحقیقات بین المللی درباره اقدامات ارتش اوکراین در شرق این کشور حمایت نمی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی ،"ماری هاف"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد کشورش از درخواست ها برای آغاز تحقیقات بین المللی درباره اقدامات ارتش اوکراین در شرق این کشور حمایت نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت : « ما هیچ مدرک معتبری در دست نداریم که مؤید اتهامات مبنی بر نقض حقوق بشر توسط دولت اوکراین باشد.»

وی افزود : « به نظر من مشابه دانستن دولتی که از مردم و خاک خود دفاع می کند و جدایی طلبان مسلحی که از حمایت یک کشور خارجی برخوردارند و به دنبال هرج و مرج هستند ، غیر قابل قبول است.»

 روز دوشنبه دوم ژوئن نیروی هوایی اوکراین به مقر دولت محلی لوگانسک که تحت کنترل جدایی طلبان درآمده بود ، حمله کردند. به گفته مسئولان این منطقه ، نیروی هوایی ارتش در این حمله از بمب استفاده کردند و دست کم هشت تن کشته شدند.

"کنستانتین دلگوف" ، نماینده وزارت خارجه روسیه در امور حقوق بشر که این حمله را محکوم و آن را " نقض آشکار حقوق بشر " دانست ، خواستار انجام تحقیقات بین المللی درخصوص جنایات و نقض حقوق بشر در اوکراین از نوامبر گذشته شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار