مشهد/

استاد دانشگاه الجميع از كشور اندونزي؛ نیاز امروز جامعه شیعی، همدلی و مهربانی است

استاد دانشگاه الجميع كشور اندونزي گفت: اميدوارم خط مشی و سیره حضرت امام رضا(ع) در جامعه ما نيز توسعه یابد، زيرا نیاز امروز جوامع شيعي، همدلی و مهربانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، همزمان با سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، میهمانان خارجی که از کشور‌های مختلف در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شرکت کرده بودند ، پس از برگزاری مراسم سالگرد رحلت امام(ره)، به حرم مطهر ثامن الحجج(ع) مشرف شدند.

استاد دانشگاه الجمیع اسلامی از کشور اندونزي، در حاشيه تشرف به حرم مطهر ثامن الحجج(ع) با بیان این که آرامش و وقار و سنگینی خاصی بر شهر مشهد حاکم است افزود: احساس آرامشي که در حرم امام رضا (ع) داشتم ، در هيچ كجاي دنيا نديده ام.

لبيبه زابين گفت: حضور در حرم مطهر هشتمين امام شيعيان و مشاهده‌ي زائران و عاشقاني از نقاط مختلف كشور با لهجه هاي متفاوت كه با يك زبان مشترك با خداي خودشان سخن مي گويند، بيانگر احساس مشترك عشق و اردات به ائمه اطهار (ع) و حس امنيت و تقرب به خداوند متعال است.

وی هم چنین افزود: حرم مطهر امام علي بن موسي الرضا(ع) سرشار از حس معنویت و امنيت روحي و رواني است و روحانیت موجود در آن انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

این استاد دانشگاه در رابطه با برگزاري آئين گرامي داشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و حضورش در اين مراسم گفت: حضور خيل عظيم مردم در مراسم سالگرد رحلت امام خميني(ره) با توجه به گذشت بيش از دو دهه از رحلت ايشان، بسيار تاثير گذار بود و نشان از عشق، علاقه و اعتقاد مردم به رهبر كبير انقلاب است.

لبيبه زابين با تاکید بر این که انقلاب امام خمینی (ره) معیار حق و باطل است و هر مسلمانی با انقلاب اسلامی می تواند جبهه حق و باطل را تشخیص دهد، افزود : قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، گويي اسلام از صحنه سیاست قهر کرده بود و امام با مطرح کردن اسلام در سیاست و مبارزه این نکته را به همه جهانيان فهماند که اگر مبارزه کنیم، عبادت کرده ایم.

وي یکی از ویژگی‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را ، ضد استکباری و ضد صهیونیستی بودن ایشان دانست و اظهار داشت: امام خميني(ره) يكي از دشمن ستيزان آگاه و بلندآوازه بودند كه با تكيه بر روح ذلت ناپذيري و ستم ستيزي فرياد «هيهات منا الذله» را كه برگرفته از اسلام ناب محمدي (ص ) بود سردادند و اين فرياد كه از عمق ايمان ايشان نشات مي گرفت لرزه بر پيكره بيگانگان و بيگانه پرستان افكند.

انتهای پیام//

برچسب ها: شیعه ، همدلی ، مهربانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.