رئیس اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی وزارت بهداشت:

لغو بیشتر درخواست‌های واردات مکمل‌ها/ رونمایی از محصولات وارداتی معنایی ندارد

دکتر جمشیدی با بیان اینکه برای ساماندهی حوزه مکمل‌ها یک کمیسیون فنی مستقل در این خصوص تشکیل شده است، گفت: از زمان تشکیل این کمیسیون اکثریت درخواست‌های واردات مکمل‌ها رد شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، امیرحسین جمشیدی رئیس اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های گیاهی سازمان غذا و دارو امروز 28 خرداد در دومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی که در هتل المپیک برگزار شد با بیان اینکه اولین قدم برای حمایت از مکمل‌ها تشکیل اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی بود، گفت: ما بحث مکمل‌ها را به صورت مستقل و به شدت دنبال می‌کنیم که به همین منظور نیز یک کمیسیون فنی مستقل پنج ماه پیش در حوزه مکمل‌ها تشکیل شد و به دنبال آن قوانین و مقرارت لازم در این راستا تدوین گردیده که سه ماه پیش به امضای وزیر بهداشت رسیده است. 

وی افزود: بحث مکمل‌ها فضای خاص خود را می‌طلبد متأسفانه من به عنوان یک داروساز نه به عنوان یک مسئول اذعان می‌کنم که ما از بعضی کشورها برخی مکمل‌ها را وارد می‌کنیم که سطح سیستم داروسازی آنها از ما پایین‌‌تر است و حتی برخی از این فرآورده‌ها با برندهایی وارد کشور  می‌شوند که اصلا در کشور سازنده دیده نمی‌‍شوند. 

جمشیدی اظهار داشت:‌ ما باید به سمت شفاف‌سازی حرکت کنیم به طوری که فرآورده‌هایی که برای گرفتن مجوز واردات به کمیته فنی ارسال می‌شوند بسیاری از آنها را رد می‌کنیم و علت آن را هم به متقاضی اعلام می‌کنیم. 

وی عنوان کرد: ما باید در این فضا منطقی صحبت کنیم و از صحبت‌های اغواگرایانه دوری کنیم و به مردم بهترین محصول را با حداقل هزینه بدهیم همچنین باید به مردم بگوییم که چه کسانی باید مکمل مصرف کنند و چه کسی باید آن را تجویز کنند. 

جمشیدی افزود: اگر مکملی براساس تبلیغاتش فواید عنوان شده را نداشته باشد باید شفاف به مردم بگوییم چرا که سیاست ما مصرف منطقی مکمل‌ها است تا بهترین فرآورده با کمترین قیمت به دست مردم برسد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در اولین جلسه بررسی دادن مجوز به مکمل‌های وارداتی اکثریت این فرآورده‌ها رد شدند، اظهار کرد: چرا که ما در این کمیته با فرآورده‌هایی روبرو بودیم که لزومی برای وجود آنها در بازار دارویی‌مان ندیدیم در حال حاضر نیز در حال بررسی تک تک درخواست‌های واردات مکمل‌ها هستیم که به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.
 
جمشیدی با بیان اینکه باید سمت و سوی برگزاری همایش‌ها مشخص باشد تصریح کرد:‌ باید در ابتدا مشخص شود که آیا همایش تبلیغی است یا علمی؟ 

وی در ادامه به حاشیه دیدار برخی از مسئولین از نمایشگاه جانبی همایش و رونمایی دو مکمل وارداتی از آمریکا اشاره و تأکید کرد: ما در بحث واردات رونمایی از این نوع محصولات را نداریم در واقع ما باید از دانش فنی رونمایی کنیم نه محصولات وارداتی که دانش فنی آنها مربوط به کشورهای دیگر است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار