گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

چند ایرانی صید تورهای "جام‌جهانی برزیل" شدند؟/تحلیل "گاردین" از عکس فوتبالی روحانی/درخواست عجیب یک دستگاه دولتی از بازاریان

عروس و داماد لُرستانی در استقبال از روحانی، تمسخر رونالدو توسط روزنامه آلمانی، درخواست عجیب یک دستگاه دولتی از بازاریان، دیدار جلیلی با پدر حاج قاسم سلیمانی، فیفا پیراهن دروازه‌بان تیم ملی ایران را گرفت، تحلیل "گاردین" از عکس فوتبالی روحانی و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 28 خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

عروس و داماد لُرستانی در استقبال از روحانی



چند ایرانی صید تورهای "جام‌جهانی برزیل" شدند؟
"رجبعلی خسروآبادی"، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در پاسخ به این سوال که چه تعداد از ایرانی‌ها برای تماشای نزدیک مسابقات جام جهانی از طریق تورهای گردشگری به برزیل سفر کرده‌اند؟ اظهار داشت: 450 نفر از ایرانی‌ها از طریق تورهای گردشگری به برزیل سفر کرده‌اند و این تعداد افرادی هستند که توسط سفارت برای آنها ویزا صادر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در گفتگو با فارس، درباره هزینه سفر به برزیل نیز تصریح کرد: هزینه سفر به برزیل برای هر نفر، تقریبا 40 میلیون تومان شده است.

نشست خبری عراقچی در پایان نخستین روز مذاکرات ایران و 1+5 در وین



مادر علی دایی در مراسم استقبال از او
جام نوشت: چند روز پیش تیم فوتبال پرسپولیس برای برگزاری اردوی پیش فصل خود، در میان استقبال مردم اردبیل وارد این شهر شد که در میان مردم مادر سرمربی پرسپولیس به همراه برادرانش نیز دیده می‌شد.



تحلیل "گاردین" از عکس فوتبالی روحانی
 روزنامه گاردین چاپ لندن، به عکس منتشرشده در توئیتر حسن روحانی که وی را در حال تماشای بازی فوتبال ایران و نیجریه نشان می‌دهد، را مورد تحلیل قرار داد و نوشت :ساعت 11:30 شب است و حسن روحانی در حال استراحت و تماشای بازی فوتبال ایران و نیجریه است. او لباس تیم ملی ایران را بر تن دارد و در حال تماشای بازی فوتبال تیم کشورش از طریق تلویزیون است.
 
به گزارش انتخاب، روزنامه گاردین در ادامه افزود: روی میز مقابل روحانی یک فنجان چای و یک بشقاب میوه دیده می‌شود. او توییتی در مورد بازی ایران و نیجریه منتشر کرد. این عکس‌ها همگی جزئی از دیپلماسی فوتبالی ایران است. در وین که مذاکرات هسته‌ای در آن در حال برگزاری است، گفت‌وگوها دوشنبه‌ شب متوقف شد تا وزیر خارجه ایران بتواند بازی فوتبال ایران و نیجریه را تماشا کند.
 
تصاویر منتشره، "محمدجواد ظریف" را در کنار دیگر مذاکره‌کنندگان ارشد ایران که همگی به تلویزیون چشم دوخته‌اند نشان می دهد، "محمود احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهور سابق ایران هوادار پر و پا قرص فوتبال بود. با این حال عکس روحانی به نوبه خود بی‌سابقه است چرا که یک رئیس‌جمهور را در خانه و در حالی که از کار فارغ شده نشان می‌دهد.  روحانی که نخستین سال ریاست جمهوری خود را تجربه می‌کند به یکی از منتقدان جدی تحجر تبدیل شده است، وی هفته گذشته گفت: برخی از افراد هنوز در عصر حجر زندگی می‌کنند.
 
شهید چمران کجاست؟
مشرق نوشت: "دكتر مصطفی چمران" در سال 1311 در تهران، خیابان پانزده خرداد متولد شد. وی تحصیلات خود را در مدرسه انتصاریه، نزدیك پامنار، آغاز كرد و در دارالفنون و البرز دوران متوسطه را گذراند؛ سپس در دانشكده فنی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و در سال 1336 در رشته الكترومكانیك فارغ التحصیل شد.

چمران یك سال به تدریس در دانشكده فنی پرداخت. وی در همه دوران تحصیل شاگرد اول بود. در سال 1337 با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز به آمریكا اعزام شد و پس از تحقیقات علمی در جمع معروف‌ترین دانشمندان جهان در كالیفرنیا و معتبرترین دانشگاه آمریكا - بركلی - با ممتازترین درجه علمی موفق به اخذ مدرك دكترای الكترونیك و فیزیك پلاسما گردید.



آیا می‌توانید دکتر مصطفی چمران را در این عکس به همراه دانشجویان دانشكده فنی دانشگاه تهران بیابید؟

صورت و سیرت پیرمرد جانباز  
"حاج رجب محمدزاده" جانباز70 درصد، بسیجی نانوایی بود که در سال 66 در منطقه حور عراق بر اثر اصابت خمپاره از ناحیه سر و صورت به درجه جانبازی نائل شد. وی بعد از 24 بار جراحی صورت در 28 سال گذشته کماکان برای حضور در جامعه دچار مشکل می‌باشد تا جایی که مجبور به ترک محل زندگی قبلی که در یک مجتمع مسکونی بود شده است. او بی‌هیچ توقعی تنها آرزوی دیدار با رهبر معظم انقلاب را دارد.





تمسخر رونالدو توسط روزنامه آلمانی
عصر امروز نوشت: روزنامه بیلد آلمان در تصویری معنادار ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال را مسخره کرد. این روزنامه پس از پیروزی ژرمن‌ها مقابل پرتغال با نتیجه چهار بر صفر با انتشار تصاویری مونتاژ شده از "توماس مولر"، "فیلیپ لام" و "یواخیم‌لو" به تمسخر "کریستیانو رونالدو" و خوشحالی او در فینال لیگ قهرمانان اروپا پرداخته است.

رونالدو در دیدار شب گذشته تحت تاثیر بازی ژرمن‌ها قرار داشت و نتوانست بازی خوبی را به نمایش بگذارد.



درخواست عجیب یک دستگاه دولتی از بازاریان
روزنامه خراسان نوشت: بر اساس نامه‌ای که مسئولان یک دستگاه مشهور اجرایی به تعدادی از بازاریان، تجار و نهادهای اقتصادی غیردولتی ارسال کرده‌اند، از مخاطبان خواسته شده است با توجه به اینکه مراکز آموزشی این دستگاه از کمبود منابع دولتی رنج می‌برد، در صورت امکان برای تامین بخشی از نیازمندی‌های ضروری این مراکز اقلامی چون کمد، رایانه و تلویزیون را به دستگاه هدیه کنند.

دیدار جلیلی با پدر حاج قاسم سلیمانی
تسنیم نوشت: سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در حاشیه سفر به شهرستان رابر از توابع استان کرمان، با حضور در روستای قنات ملک با پدر حاج قاسم سلیمانی دیدار کرد و جلیلی با ابراز تاسف از درگذشت والده فرمانده سپاه قدس در سال گذشته، خاطرنشان کرد که این مادر، فرزند رشیدی همانند حاج قاسم سلیمانی تربیت کرد که امروز جانانه از این مرز و بوم دفاع می‌کند.

 

یونسی از خبر برکناری خود متعجب شد
 "علی یونسی" مسئول دفتر دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در گفتگو با نسیم با تکذیب خبر جایگزینی نوبخت به جای خود اظهارداشت: در خصوص این جابجایی با من هیچ صحبتی نشده است و از شنیدن این خبر بسیار متعجب شدم.

وی تصریح کرد: هیچ ارتباط و سنخیتی بین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با امور اقوام و اقلیت‌های دینی وجود ندارد که بخواهد این چنین جابجایی در دولت اعتدال صورت بگیرد.

گفتنی است پیش از این خبرگزاری آریا در خبری مدعی شده بود که احتمالا "محمدباقر نوبخت" وظایف "علی یونسی"، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی را بر عهده می‌گیرد و دلیل این جابجایی را برخی سخنان و اظهارات علی یونسی در چند هفته اخیر دانسته است.

گریه فیلسوف بزرگ بر مزار مادر

 

اگر زمین بایستد...؟
به گزارش ایسنا، زمین با سرعت حدود 1670  کیلومتر در ساعت به دور خود گردش می‌کند و اکنون "مایکل استیونز" یک دانشمند انگلیسی، از لندن در ویدیویی به نمایش تاثیرات ویرانگر توقف این گردش بر حیات زمین پرداخته است. اگر زمین بطور ناگهانی از گردش بازایستد، جو همچنان با سرعت گردش اولیه 1670 کیلومتر در ساعت زمین به حرکت خود ادامه خواهد داد.

این دانشمند در این سناریو از مرگ وحشتناک بیشتر انسان‌ها در زمین خبر داده و می‌گوید: بدن انسان ناگهان به یک گلوله کالیبر 9 تبدیل شده و با سرعت به سمت شرق پرتاب خواهد شد و آن دسته افرادی هم که شانس زنده ماندن داشته باشند، به پشته‌های خار فراصوت تبدیل می‌شوند که باید با بادهای قوی مرگبار بجنگند. بادهای شدید با سرعت مشابه نمونه‌های نزدیک انفجار بمب اتمی از سطح به سمت آسمان پرتاب شده و منجر به شکل‌گیری توفان‌های جهانی با بزرگی بی‌سابقه خواهند شد و اصطکاکی که در اثر برخورد زمین ایستاده با بادها ایجاد شده، به تنهایی برای ایجاد آتش‌سوزی‌های عظیم و فرسایش‌های بی‌نظیر کافی است و در همین حال، میدان مغناطیسی زمین از بین رفته و انسانها با مقادیر مرگبار تابش‌های یونیزه مواجه خواهند شد.

همچنین زمین به یک کره کامل درخواهد آمد و در صورت توقف کامل گردش زمین،‌ نیمی از سال در روز و نیمی از سال را در شب خواهیم گذراند.

جشن گرفتن عجیب دو چینی
دو چینی برای جشن گرفتن برگزاری جام جهانی  در شهر فوجیان از این روش عجیب استفاده کرده‎اند و یک رعد و برق ساختگی بوجود آورده‎اند. (رویترز)



آوارگان تحولات اخیر در کمپ موقتی در "آسکی کالاک"، 40 کیلومتری غرب شهر اربیل (کردستان عراق) پناه گرفته‎اند. (خبرگزاری فرانسه)



فیفا پیراهن دروازه‌بان تیم ملی ایران را گرفت
فارس نوشت: تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی خود در چارچوب جام جهانی در مقابل نیجریه به تساوی بدون گل رسید. کارلوس کروش در این مسابقه از "علیرضا حقیقی" درون دروازه استفاده کرد. حقیقی از گرفته شدن پیراهنش توسط نماینده فیفا خبر داد و دراین‌باره گفت که بعد از بازی نماینده فیفا آمد و پیراهنم را خواست و گفت آن را برای موزه فیفا می‌خواهد. به همین دلیل در بازی بعدی باید از پیراهن دیگری استفاده کنم.



مشت آهنین عراق



پُر رو!!!



آخرین شاگرد رجبعلی خیاط و آیت‌الله مهدوی کنی
این شیخ عارف که برای عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی به بیمارستان آمده بود، آخرین بازمانده از شاگردان "شیخ رجبعلی خیاط" است و جالب بود حاج آقا سعید مهدوی کنی(پسر بزرگوار آقا) و حاج آقا میرلوحی (داماد بزرگوار آقا) به همراه چندین نفر به استقبال ایشان آمدند و با عزت و احترام خاصی به داخل هدایت کردند.



شایان ذکر است، اولین عبای حضرت آیت‌الله مهدوی کنی که پس از معمم شدن بر تن کردند توسط شیخ رجبعلی خیاط دوخته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار