«داعش» عروسکی در دستان «سیا»، «موساد» و «المباحث»

پس از انتشار خبری در رسانه های جهان مبنی بر وجود ارتباط تنگاتنگ «ابوبکر بغدادی» با سرویس های جاسوسی امریکا، بار دیگر گمانه زنی ها درمورد نقش دوگانۀ امریکا در ناآرامی های دو هفتۀ اخیر عراق که در اثر حملۀ گروهک تروریستی «داعش» به وجود آمده، قوت گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،پس از انتشار خبری در رسانه های جهان مبنی بر وجود ارتباط تنگاتنگ «ابوبکر بغدادی» با سرویس های جاسوسی امریکا، بار دیگر گمانه زنی ها درمورد نقش دوگانۀ امریکا در ناآرامی های دو هفتۀ اخیر عراق که در اثر حملۀ گروهک تروریستی «داعش» به وجود آمده، قوت گرفت.

 درحالی که بحران امنیتی در عراق که در اثر حملۀ وحشیانۀ تروریست های سلفی «داعش» به وجود آمده، امروز یکشنبه وارد روز سیزدهم شد، پیشروی‌های ارتش و نیروهای امنیتی عراق در مناطق مختلف در مقابله با داعش، رژه نظامی سرایا السلام در بغداد و استان‌های جنوبی و شهرهایی مانند نجف اشرف و کرکوک در حمایت از اماکن مذهبی، تحریف سخنان مرجعیت شیعیان به منظور بهانه‌تراشی برای برکناری «نوری المالکی» و سقوط بغداد در صدر اخبار روز دوازدهم عراق قرار داشت.

این درحالی است که منابع موثق نظامی در منطقه با اشاره به روابط تنگاتنگ «ابوبکر البغدادی» سرکردۀ داعش با سرویس های جاسوسی آمریکا، فاش کردند: البغدادی، 2 سال در رژیم صهیونیستی زیر نظر موساد آموزش های اطلاعاتی و نظامی دیده است.

ازسویی دیگر درخبری که توسط پایگاه خبری رابط الیمن مخابره شد، گزارش و اسناد آمریکایی از 131 نام شخصیت دانشگاهی، فعالان و شخصیت های دینی از 31 کشور مختلف که بنابر این اسناد به حمایت از گروه تروریستی «داعش» موسوم به دولت اسلامی عراق و شام می پردازند را منتشر نمود.

بنابر این گزارش، وزارت خارجه آمریکا اوایل ماه جاری میلادی گزارشی منتشرکرد که به استناد آن، منابع اصلی تامین مالی «داعش» ازسوی برخی از کشورهای حوزۀ خلیج فارس صورت می گیرد و پس از این که احساسات مسلمانان را به شیوه های مختلف مورد سوءاستفاده قرار دادند، از طریق صدقه ها، جمع آوری کمک های مردمی و زکات و ... به آنان کمک می شود.


بر اساس این اسناد، کمک ها شامل فراهم آوردن حمایت لازم شامل برپایی نشست ها و گردهمایی ها برای تحکیم روابط میان سرکرده های گروه های مسلح و نمایندگان آنها و توسعه عملیات های آنها و راه های حمایت مالی،توسعه سایت ها و پایگاه های اینترنتی گروه های مسلح و انتشار کتاب، روزنامه و دیگر حمایت های رسانه ای است.

اما آن چه موضوع را جالب تر می کند این است که در میان 131نفری که بنابر این اسناد معرفی شده اند، 28 شخصیت سعودی، 12 شخصیت عراقی که 6 نفر از آنها از تاجران معروف عراقی هستند، 10پاکستانی، 8 الجزایری، 6 فلسطینی، 6 مغربی، 6 سنگالی، 6 اندونزیایی، 5 کویتی، 4 اریتره ای، 3 ترکیه ای، 4 مصری و لبنانی، 2 بریتانیایی و نیز شخصیت هایی از غنا، سودان، اردن، یمن، قطر، بحرین، جزایر کومور، کنیا، سومالی، موریتانی، نیجریه، نپال، سریلانکا، تایلند، بنگلادش و افراد مقیم سوئد، هلند و استرالیا به چشم می خورد.

شایان ذکر است، این اسناد تاکید دارد، حامیان عراقی گروه های تروریستی در عراق از وابستگان رژیم سابق هستند که هم اکنون در بازارهای عراقی به تجارت مشغول هستند. این افراد دارای نمایندگی تجاری و سرمایه گذار در بخش صنعت و تجارت هستند. با این حال و باوجود این که به احتمال قریب به یقیین اتهامات وارده به اشخاص نام برده شده ازسوی اسناد امریکایی، حقیقت داشته و به بیان دیگر احتمالاً درصد قابل توجهی از این افراد به راستی جزء حامیان «داعش» هستند اما کمتر کسی است که فریب این بازی های رسانه ای را بخورد و نداند حامی و بانی اصلی «داعش» نیز همچون «القاعده» و بسیاری دیگر از گروهک های تروریستی بنیادگرا، همان کشوری است که خود را مهمترین کشور آسیب دیده از تروریسم می داند و به بهانۀ مبارزه با تروریسم میلیون ها انسان بی گناه را به خاک و خون کشیده و می کشد.

داعش یا دولت اسلامی عراق و شام

گروهک تروریستی «داعش» که خود را «دولت اسلامی عراق و شام» می نامد و حتی بنابر یکی از قوانین سختگیرانه و عجیب و غریبش کسانی که در محدودۀ تحت کنترل این گروهک، آن ها را «داعش» بنامد، با شلاق مجازات می کند، یک گروه شورشی فعال در عراق و سوریه است که خود را یک کشور مستقل دانسته و بخش‌هایی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد. این گروه به رهبری «ابوبکر البغدادی» از جنگجویان سلفیِ جداشده از شبکۀ «القاعده» تأسیس شده و علیه دولت‌های عراق و سوریه و گروه‌های مخالف دولت سوریه وارد جنگ شده‌است.

داعش به‌قدری تندرو و سخت‌گیر است که با دیگر گروه‌های اسلام‌گرای سلفی ازجمله «جبهه النصره» شاخۀ رسمی القاعده در سوریه نیز درگیر جنگ شده و در فوریه ۲۰۱۴ ایمن الظواهری، رهبر القاعده به‌طور رسمی هرگونه انتساب این گروه به القاعده را رد کرده‌است. داعش در سوریه متحمل شکست‌هایی در مقابل «جبهه النصره» شده‌است اما در ژوئن ۲۰۱۴ موصل، دومین شهر بزرگ عراق را به تصرف خود درآورده‌است.

در دی ۱۳۹۲/ ژانویه ۲۰۱۴ پس از به آتش کشیدن چادر معترضین در استان‌های سنی‌نشین عراق توسط نیروهای امنیتی، و عقب‌نشینی ارتش از دو شهر رمادی و فلوجه، نیروهای دولت اسلامی عراق و شام از این فرصت استفاده کردند و نیمی از شهر فلوجه و قسمتی از شهر رمادی را به تصرف خود درآوردند و در این دو شهر به ایجاد ایستگاه‌های ایست و بازرسی مبادرت ورزیدند. عشایر عراق، در نبودِ ارتش، به مقابله با این گروه می‌پردازند. در نهایت، داعش توانست کنترل کامل فلوجه را در دست بگیرد. ولی طی نبرد، سرکرده داعش در رمادی کشتهو کنترل این دو شهر از دست آنان خارج شد. هرچند داعش برای فلوجه یک والی تعیین کرده است. پس از عقب‌نشینی داعش از این دو شهر در عملیات انتقام محمد در صحرای الانبار، نبرد میان عشایر منطقه، پلیس محلی، ارتش عراق، نیروهای داوطلب از دیگر مناطق عراق از یک طرف و نیروهای «داعش» از طرف دیگر در استان الانبار عراق در جریان است.

در ژوئن ۲۰۱۴، پنج‌هزار نفر از افراد مسلح داعش به‌طور کامل شهر موصل را به تصرف درآوردند و همه شهر را در اختیار گرفتند. این در حالی است که قبل از این آمار، تنها سه‌هزار نفر از نیروهای داعش در شهر مستقر بودند که ۲۵۰۰ نفر آنها از خارج از این استان آمده‌بودند و با سرویس‌های اطلاعاتی موجود در شهر موصل و پانصد نیروی دیگر موجود در این شهر توانستد شهر را به تصرف درآورند و نیروهای خود را افزایش دهند. این افراد، با حمله به زندان بادوش در نینوا، بیش از ۱۴۰۰ زندانی را آزاد کردند. افراد مسلح همچنین به زندان التسفیرات و زندان مدیریت مبارزه با تروریسم در این منطقه حمله کردند و ده‌ها زندانی را از این دو زندان آزاد کردند. همچنین، انبارهای ذخیره مواد تسلیحاتی استان الانبار، مراکز امنیتی و نظامی و ساختمان شعبه‌ای از بانک مرکزی در منطقه الدواسه را در دست گرفتند. افراد مسلح، با حمله به انبارهای سلاح، همه انواع سلاح‌های سنگین، ازجمله بالگردها و خودروهای زرهی و تانک‌ها را تصاحب کردند. شورشیان، کنسولگری ترکیه را در این شهر تصرف کردند. در برخی عکس‌هایی که یکی از سایت‌های وابسته به داعش منتشر کرده‌است، داعشی‌ها شیعیان غیرنظامی عراقی را به مکانی نامعلوم انتقال داده و درحالی‌که دستان آنها را بسته‌اند به رگبار می‌بندند.

این گروه همچنین اقدام به انتشار تصاویری کرده که اعدام‌های میدانی به اجرا گذاشته شده توسط آن علیه نیروهای پلیس عراق را نشان می‌دهد. در این تصاویر نشان داده شده که داعش با شلیک به سر اقدام به اعدام این نیروهای عراقی کرده است

داعش و امریکا

پس از آن که یک مقام آگاه نظامی امریکایی از ارتباط مستقیم "ابوبکر البغدادی" رهبر گروه تروریستی داعش با نیروهای اسرائیل و امریکا خبر داد و گفت او دو سال در فلسطین اشغالی زیر نظر موساد آموزش های اطلاعاتی و نظامی دیده است، موج جدیدی از افشاگری هایی که همگی نشان از ارتباط پشت پردۀ این گروهک تروریستی با سرویس های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی و نیز با دولت های امریکایی و اروپایی داشتند، به راه افتاد.

به گفتۀ این مقام آگاه نظامی امریکایی شکل گیری «داعش» توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی و کمک های مالی عربستان سعودی صورت گرفته و هدف از تشکیل آن نیز ایجاد هرج و مرج و وحشت در میان مسلمانان شیعه و سنی بوده و به همین دلیل در انتشار تصاویر داعش شبکه های مجازی در این خصوص بسیار فعال هستند. این مقام امریکایی همچنین اذعان داشته، «داعش» نگاه خاصی به مذاهب زیرمجموعۀ اسلام دارد وهدف ثانویۀ این تشکل، ارائۀ چهره ای خشن و غیرواقعی از اسلام است. او گفته، "حضور داعش در عراق و بوکوحرام در آفریقا به عملیاتی شدن شعار تشکیل رژیم صهیونیستی از نیل تا فرات کمک می کند" و شاید به همین دلیل است که "آمریکا از شرایط موجود در عراق و سوریه نهایت بهره برداری را می کند و هرگز علیه داعش وارد فاز نظامی نخواهد شد."

این مقام آگاه همچنین تاکید کرده که "در حال حاضر حدود 1200 تن از منافقین در کنار داعش فعالیت می کنند" و اذعان داشته، "رهبر داعش یکی از چهره های مرموزی است که آمریکا برای اهمیت دادن به این شخص یک جایزه 10میلیون دلاری تعیین کرده، درحالی که «ابوبکر البغدادی» سال ها ارتباط تنگاتنگی با سازمان های جاسوسی آمریکا داشته است."

ازسویی درخبری دیگر که نخستین بار توسط پایگاه خبری «البواته» منتشر گردید و طی روزهای اخیر بسیار حاشیه ساز شد و منجر به اظهارنظر و واکنش های جدی از سوی بسیاری از مسئولین و سیاست مداران گردید، مربوط به اظهارات اخیر «شیخ نبیل نعیم» از فعالان سیاسی مصر و بنیان گذار گروه جهاد در دورۀ «انور سادات» بود که با اشاره به اینکه گروه «داعش» با فعالیت «ابراهیم عواد البکری» که درگذشته در آمریکا زندانی بود، آغاز شده؛ اظهار داشت که «عواد البکری» پس از خروج از زندان به دیدن «أبومصعب الرزقاوی» رهبرالقاعدۀ عراق رفت و کمتر از یک ماه مخفی‌گاه الزرقاوی را هدف قرار گرفت.

«شیخ نبیل نعیم» همچنین با اشاره به اینکه البکری پس از آن تلاش کرد که گروه داعش را بر اساس ساختار القاعده در عراق طراحی کند، تاکید کرد که القاعده نسبت به داعش تردید داشت به ویژه پس از آنکه البکری میلیون‌ها دلار در طی یک ماه هزینه کرد که باعث ایجاد تردید دربارۀ منابع مالی این گروه شده بود.

این مبارز و فعال سیاسی در ادامه قطر را حامی مالی و ترکیه را حامی تسلیحاتی داعش معرفی کرد و گفت: جبهه النصره با هدایت آمریکا از ترکیه به سوریه رفت که دستگاه اطلاعاتی قطر هدایت این کار را بر عهده داشت. وی تاکید کرد که داعش تاکنون یک آمریکایی را نکشته است ولی تنها در سامرا در یک هفته 1500شیعه و سنی را کشته است.


در شرایطی که جهان نسبت به حمله سازمان تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به عراق غافلگیر شده، تحلیلگران مسایل راهبردی اعلام می کنند که چراغ سبز عربستان سعودی باعث شد تا القاعده حمله به مناطق عراق را آغاز کند. بر اساس این گزارش این چراغ سبز بعد از آن نشان داده شد که محمولۀ بزرگی از تسلیحات قبل از انتخابات سوریه برای عناصرالقاعده تهیه شده بود که به نوعی واکنش عربستان سعودی به پیروزی«نوری المالکی» و «بشار الاسد» در انتخابات عراق و سوریه و دستاوردهای فوق‌العاده ارتش سوریه در مبارزه با گروه های تروریستی بود. این پیروزی‌ها تمام برگه‌های عربستان در منطقه را از بین برده بود. از سوی دیگر اطلاعات جاسوسی متقنی وجود دارد که نشان می دهد، دستگاه جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی نقش عمده ای در کمک به افسران اطلاعاتی سعودی و فرانسوی دارد و نیروهای داعش را از طریق لجستیک و اطلاعاتی برای نفوذ به بخش های مهمی از عراق یاری می دهد. همچنین همکاری ملموسی بین عناصر و شخصیت های فراری از عراق از جمله «عزت ابراهیم الدوری» و «طارق هاشمی» با این تروریست ها مشاهده می شود و برخی از افسران ارتش عراق نیز جذب این هجمۀ بین المللی علیه این کشور شده اند.

در این میان پایگاه خبری تحلیلی «الثبات» در تحلیل خود از حوادث 2 هفتۀ اخیر منطقه، نوشت: بر اساس اطلاعات تأییدشده از چند منبع غربی، ریاض قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، مقادیر فراوانی از تسلیحات را برای تروریست‌های تکفیری داعش در شمال سوریه ارسال کرده بود. افسران اطلاعاتی فرانسه و عربستان راه‌های انتقال این تروریست ها به داخل مرزهای عراق را نیز امن کردند. این اطلاعات نشان می دهد چراغ سبزعربستان سعودی به رهبران داعش نقش زیادی در آغاز یورش این عناصر به بخش‌های مختلف عراق داشته است.



یک کارشناس نظامی اسرائیلی در گفتگو با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که عربستان و اسرائیل در زمینه حمله عناصر داعش به عراق در سطح بالایی از هماهنگی های امنیتی قرار داشتند. همچنین اطلاعات روزنامه ایندیپندنت انگلیس نیز که مبتنی بر گزارش های جاسوسی از این کشور است، بر نقش مهم "عزت الدوری" فرمانده بعثی فراری از عراق و "طارق هاشمی" معاون سابق رئیس جمهور این کشور که در قطر ساکن است، در آغاز این جنگ تأکید داشت. این اطلاعات نشان می‌دهد که الدوری به دستور سعودی‌ها در منطقه "حفر الباطن" در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه مخفی شده است.

ازسویی دیگر و در پی ربایش 3 صهیونیست در کرانه باختری و صدور اطلاعیه‌ای ازسوی داعش مبنی بر پذیرش مسئولیت این ربایش، تحلیلگران تأکیدکردند که این اقدام، با هدف تطهیر وجهه صهیونیستی داعش انجام شد تا این گروهک تکفیری-بعثی را از اتهام عدم تمرکز بر اسرائیل به جای کشورهای اسلامی، تبرئه کند.

در همین راستا، "الثبات" نوشت: ناظران بین المللی عملیات ربایش سه نظامی اسرائیلی که با حمله نیروهای داعش به عراق همزمان شده را بی ارتباط با هم نمی‌دانند، بویژه اینکه ابهام زیادی در انجام این عملیات مشاهده می‌شود. عناصر داعش خیلی زود مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفتند، اما اسرائیل حماس را به دست داشتن در این عملیات متهم کرده است.

با این حال، ناظران بین المللی اعتقاد دارند که این یک سناریوی اطلاعاتی است که موساد با همکاری سازمان جاسوسی عربستان طراحی کرده، چرا که اسرائیل به دنبال آغاز حمله‌ای جدید به نوار غزه است و می‌خواهد تا جنوب لبنان برسد. این در حالی است که دنیا سرگرم مانورهای داعش در عراق است. این ناظران اعتقاد دارند که این سه شهرک‌نشین اسرائیلی در اراضی اردن هستند.

برچسب ها: داعش ، عروسک ، دستان سیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.