حجت الاسلام علوی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر

امروز برای ما مهمترین اصل حفظ بهشتی های زمان است/انحراف از مسیر رهبری باعث شد تا فاجعه‌ سال 88 بوجود بیاید

وزیر اطلاعات گفت : در نشستی با رئیس جمهور از بی‌مهری بعضی‌ها نسبت به مقام معظم رهبری گله کردم و ایشان گفت آنها اشتباه می‌کنند چرا که اگر رهبری تضعیف شود همه ما تضعیف می‌شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ مراسم سی و سومین سالگرد بزرگداشت شهدای هفتم تیر برگزار شد. بر اساس این گزارش حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات در این مراسم ضمن تقدیر از افرادی که در پر فروغ نگه داشتن مشعل انقلاب تلاش کرده اند گفت : ما در تاریخ اتفاقات زیادی داریم که بعضی از آنها ماندگار هستند و بعضی فراموش می شوند اما از اتفاقاتی که هرگز فراموش نخواهد شد واقعه هفتم تیر است.

وی ادامه داد : این اتفاق ریشه های بسیاری دارد و برای اینکه بتوانیم از آن درس بیاموزیم باید آن را واکاوی کرده و بررسی نماییم.وزیر اطلاعات در ادامه تصریح کرد : امیرالمومنین در مورد اتفاقات به ما رهنمون می دهند که باید از این گونه حوادث درس بگیریم و این مسئله فقط به آنجا ختم نمی شود که بدانیم در سال 60 چه اتفاقی افتاده و یا اینکه تنها جمعی از فرهیختگان آن زمان به شهادت رسیدند،واقعه هفتم تیر واقعه کوچکی نبود.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: منافقین عنوان اسلام را یدک می‌کشیدند اما به امام و اسلام تعهدی نداشتند، بلکه به تعبیر امام راحل آنها به اسلام تعهد نداشتند بلکه تمسک داشتند. این مطلب که چه شد حادثه هفتم تیر اتفاق افتاد و علت آن بود که ما از تاریخ درس نگرفتیم،اظهار داشت : اگر به این مسئله توجه کنیم می توانیم از تکرار هفت تیرها و فجایع این چنینی جلوگیری کنیم و برای واکاوی این گونه حوادث باید به تاریخ صدر اسلام بازگردیم.

وی ادامه داد : در جریان انقلاب اسلامی امام با رهبری هوشمندانه و با همراهی مردم توانستند انقلاب را به ثمر بنشانند و این پیروزی،پیروزی امام و مردم بود و هیچ جریان خاص دیگری در آن دخالت نداشت.

حجت الاسلام علوی با بیان این مطلب که گروه هایی بودند که می گفتند تنها راه مقابله با شاه حمله مسلحانه است ، بیان کرد: انقلاب اسلامی با حرکت مسلحانه به پیروزی نرسید زیرا امام معتقد بود که همواره خون بر شمشیر پیروز است و مشتهای الله اکبر می تواند کاخ های ستمگران را به لرزه درآورد.

حجت الاسلام علوی گفت : امام نیروهای مسلح را سرمایه مملکت می دانست و حتی زمانی که مرحوم عسگر اولادی در فرانسه به ایشان گفتند که به اندازه کافی اسلحه و مهمات در اختیار داریم و می توانیم جواب گلوله را با گلوله بدهیم،فرمودند:نباید جواب گلوله را با گلوله داد،باید کاری کنید که ارتش زودتر به ما بپیوندد.

وی در ادامه بیان کرد : کسانی که تنها راه را حمله مسلحانه می دانستند با پیروزی انقلاب ادعای سهم خواهی را شروع کردند و عده ای که از این مسئله اطلاع نداشتند فریب خورده و تحت تاثیر آنها قرار گرفتند،گروهک ها مانند قارچ شروع به رشد کردند و اینجا بود که پرچم نجات با دست شهید بهشتی برافراشته شد و افرادی که این بصیرت را داشتند در زیر سقف جمهوری اسلامی جمع شدند.

وی ادامه داد : دشمن خوب فهمید که شهید بهشتی و چهره هایی که با وی همراه شدند چه کسانی هستند و به همین دلیل در کنار توطئه ها شخصیت شهید بهشتی را هدف قرار دادند.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد : آنها اسلام را به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود به کار می بردند و جمله ای که برای همیشه از شهید بهشتی به یادگار ماند این بود که" به آمریکا بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر"

وزیر اطلاعات در ادامه تصریح کرد : پس از 35 سال امروز نسل جوان می بیند که چه کسانی در مسیر اهداف آمریکا قدم بر می دارند با گذشت چندین سال همه فهمیدند چه کسی مرتجع و سرباز آمریکاست.

وی گفت : اگر در آن زمان شهید بهشتی در انتخاباتی سراسری مانند انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کردند به دلیل تهمت هایی که به او زده می شد شاید 10 درصد رای را به دست می آوردند و به همین دلیل بود که امام فرمود " بهشتی مظلوم زیست ، مظلوم مرد و خاری در چشم دشمنان انقلاب بود "

وزیر اطلاعات همچنین اظهار داشت : امروز از نقش شهید بهشتی به عنوان معمار قوه قضاییه یاد می شود اما وی در معماری نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشی بی بدیل داشت. زمانی که بهشتی به شهادت رسید مردم فهمیدند که چه کسی را از دست دادند اما نباید در زمانی که ایران بیش از پیش به بهشتی هایش نیاز دارد امام بگوید که مظلوم زیست و مظلوم مرد.

وی ادامه داد: امروز برای ما مهمترین اصل حفظ بهشتی های زمان است و انحراف از مسیر رهبری کار را به جایی می رساند که فاجعه هفتم تیر به وجود بیاید. اینها درسی است که به ما می گویند باید رکن رکین ولایت را با تمام وجود پاسداری کنیم و از سوی دیگر بهشتی های زمان را حفظ کنیم.

حجت اسلام علوی تاکید کرد : در حال حاضر نیز می بینیم که عده ای برای اهداف سیاسی شروع به تهمت زدن و عبور از اخلاق و موازین انقلاب اسلامی می کنند و کسانی این کار را انجام میدهند که خود را مومن و ولایت مدار می دانند اما این موارد با تقوی جور در نمی آید.

وی ادامه داد : مواردی مانند این مسائل، اخیراً اتفاق افتاده مانند اینکه چند سال پیش در مرقد مطهر امام ، نوه امام را هو کشیدند و یا اینکه رئیس مجلس را در حرم حضرت معصومه (س) هو کردند،باید به این مسائل دقت شود.

وزیر اطلاعات در ادامه اظهار داشت : دشمن به دنبال این بود که با شهادت رساندن نخست وزیر و رئیس مجلس و رئیس دیوان عالی کشور مجلس را به تعطیلی کشانده و دولت را ساقط کنند اما هوشیاری و بیداری مردم و رهبری امام راحل مانع از این کار شده.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: انحراف از مسیر رهبری باعث شد که حادثه هفت تیر اتفاق بیفتد و انحراف از مسیر رهبری هم باعث شد تا فاجعه‌ای در سال 88 بوجود بیاید.

وی با اشاره به عکس العمل امام در مورد حادثه هفتم تیر بیان کرد : امام در آن موقع گفت " وقتی ملت ما به گوش آمریکا سیلی می زند و هیمنه ی او را می شکند، مطمئناً آنها نیز بیکار نمی نشینند" این برخورد امام تمام آرزوهای دشمنان انقلاب را بر باد داد و انقلاب را تثبیت کرد.


وی همچنین بیان کرد : امروز در شرایطی هستیم که دشمنان انقلاب از ما بسیار سیلی خورده اند و قصدشان این است که مسلمانان به یکدیگر ضربه بزنند که در نهایت هدف اصلی شان جمهوری اسلامی است ، ما امروز نیاز به وحدت و برادری داریم و باید آن را حفظ کنیم.

حجت الاسلام علوی در پایان خاطر نشان کرد : عزت مقام معظم رهبری عزت همه ماست و باید دست به دست هم دهیم تا کشور امام زمان به جایی برسد که رضایت امام زمان در آن باشد.در نشستی با رئیس جمهور از بی‌مهری بعضی‌ها نسبت به مقام معظم رهبری گله کردم و ایشان گفت آنها اشتباه می‌کنند چرا که اگر رهبری تضعیف شود همه ما تضعیف می‌شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار