شیراز/

کاهش آب سدهای استان فارس

آب سدهای فارس به نسبت پارسال 129 میلیون مترمکعب کاهش دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: به دلیل کاهش نزولات جوی و کاهش حجم روان آب‌ها، در حال حاضر حجم مخزن سدهای در حال بهره‌برداری استان 712 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با پارسال 129 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

حمیدرضا دهقانی با اینکه مدیریت خشکسالی و کم‌آبی با گذشت زمان سخت‌تر می‌شود، ادامه داد: میزان بارندگی استان از ابتدای سال آبی، مهر ماه سال92 تاکنون، به میزان 244 میلی‌متر است که در مقایسه با سال آبی گذشته 11.7درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: کاهش بارندگی‌ها در کنار افت سطح آب‌های زیرزمینی و برداشت بیش از حد از این منابع، مشکلاتی را در بخش صدور مجوز و تخصیص‌ها در پی دارد که امیدواریم با مدیریت دقیق‌تر و آگاه کردن مردم به‌ویژه کشاورزان توسط مدیران شهرستان‌ها این مشکلات به حداقل کاهش یابد.

دهقانی افزود: حجم کل مخازن سدهای استان 2852 میلیون متر مکعب است که اکنون 2140 میلیون متر مکعب از حجم مخازن این سدها خالی است و این وضعیت ناشی از کمبود بارش‌های سال‌های گذشته است، بنابراین مدیریت دقیق‌تر و توجه بیش از پیش به این منابع از جمله مواردی است که باید در دستور کار تمامی مدیران قرار گیرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کاهش ، آب ، سدهای ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.