العربیه: آمریکا بر فراز عراق منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند

استاد علوم سیاسی دانشگاه صلاح الدین عراق در مصاحبه با العربیه خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز عراق شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "عبدالحکیم خسرو" در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: هم اکنون مساله مهم این است که جنگ در عراق متوقف شده و راه حل های مسالمت آمیز و سیاسی برای این مشکل ارائه شود. اقدام دولت عراق در بسیج نیروهای نظامی خود نتیجه ای نخواهد داشت و تنها بر دامنه بحران می افزاید.

وی گفت : بکارگیری نیروی هوایی و هواپیماهای سوخو در حملات می تواند در این مناطق فاجعه ای انسانی ایجاد  کند بنابراین باید آمریکا و سایر کشورهای جهان جلوی استفاده از این هواپیماها را گرفته و منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.

مساله مهم هم اکنون این است که باید به دنبال چهارچوبی برای پایان دادن به درگیری ها بوده و برای پایان دادن به بحران کنونی عراق باید به راه حل های مسالمت آمیز و سیاسی دست پیدا کرد.

بسیج نیرویی که توسط دولت عراق صورت گرفته است تنها بر دامنه بحران خواهد افزود و در صورتی که درگیری ها در عراق پایان نیابد دولت عراق با شکست شدیدی روبرو خواهد بود. در این صورت کشور عراق به مکانی برای شکل گیری گروه های تروریستی تبدیل خواهد شد و ای بسا آتش این جنگ ها به همسایه های عراق هم برسد. 
وی مدعی شد: در سوریه گروه های شبه نظامی به نمایندگی از دیگر کشورها می جنگیدند. حزب الله به نمایندگی از ایران و ارتش آزاد سوریه به نمایندگی از برخی کشورهای عرب منطقه با نظام سوریه می جنگد اما در عراق به نظر می رسد جنگ به نمایندگی تبدیل به جنگ مستقیم شده است و این مساله ممکن است باعث به راه افتادن جنگ منطقه ای شدیدی شود. تا کنون کشورهای عربی خود را از این مساله به دور نگه داشته اند و تصور می کنم ایران از جرات بیشتری برای مداخله در امور عراق برخوردار است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار