اردبیل/

فعالیت 3 هزار نفر در صنعت زنبورداری اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 3 هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل مشغول فعالیت هستند و از این راه امرار معاش می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ بهلول تکلوی دیروز در جلسه امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از قطب‌های مهم زنبورداری کشور است و در قبال فعالیت گسترده این صنعت زمینه اشتغال برای بسیاری از بیکاران فراهم آمده است.

وی با بیان اینکه ملکه زنبور عسل رکن اساسی هر کلنی را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: تمام خصوصیات تولیدی، اقتصادی و رفتاری زنبور عسل به آن بستگی دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در حمایت از زنبورداران استان و شمالغرب کشور ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد زنبور عسل را در سال 91 و در مرکز این استان راه‌اندازی کرده است.

تکلوی در ادامه افزود: با هدف اجرای طرح ملی اصلاح نژاد زنبور عسل در جمعیت‌های بسته تعداد 150 کندوی زنبور عسل از 13 زنبوردار حرفه‌ای استان براساس توزیع جغرافیایی زنبور عسل در استان خریداری و پس از ثبت مشخصات کندوها عملیات رکوردگیری انجام می‌شود.

وی این امر را شامل صفات مهم اقتصادی و رفتاری از جمله جمع‌آوری گرده گل، رفتار عمومی، میزان رشد جمعیت، قدرت زنده مانی نوزادان، مقاومت در برابر بیماری، میزان عسل‌آوری، رفتار بهداشتی و بچه‌دهی در دو فصل بهار و پاییز انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان در ادامه با یادآوری اینکه تلاش و جدیت بر این است تا در سایه فعالیت زنبورداران تولیدات کیفی را شاهد باشیم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت امسال تولیدات به مراتب بهتر از سال‌های گذشته باشد که در این حوزه فعالیت‌های فراگیر در حال انجام است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، صنعت ، زنبورداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.