"اشتاندارد" گزارش داد:

ایران با نشان دادن "جدیت" در مسئله هسته‌ای، شدیدترین مخالفان خود را نیز به مبارزه طلبیده است

مدیریت سیاسی و دیپلماتیک ایران، در معرض تصمیمات مهمی قرار دارد و مذاکره‌کنندگان ایرانی بارها گفته‌اند که به دنبال سلاح اتمی نیستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی "در اشتاندارد" چاپ وین؛ مذاکرات وین روزهای آینده در آخرین مراحل خود به سر می‌برد. زمان به سرعت می‌گذرد و فاصله چندانی تا 20 ژوئیه و احتمال انعقاد توافق جامع باقی نمانده است.




اشتاندارد می‌نویسد: مدیریت سیاسی و دیپلماتیک ایران، در معرض تصمیمات مهمی قرار دارد و مذاکره‌کنندگان ایرانی بارها گفته‌اند که به دنبال سلاح اتمی نیستند، پس اثبات این مسئله نباید کار چندان دشواری باشد.

ایران طی این مدت با تک تک اعضای 5+1 مذاکرات جداگانه و مستقیم داشته است؛ لذا جدیت و عزم راسخ خود را نشان داده، با پایبندی به شرایط توافق اولیه، از ادامه فعالیت غنی‌سازی 20% خودداری نموده، سانتریفیوژهای جدید تأسیس نکرد و به بازرسان آژانس اجازه بازرسی از تأسیسات را داد. بدین ترتیب حتی شدیدترین مخالفان خود را نیز به مبارزه طلبید.

با این وجود برخی تحریم‌های غرب علیه ایران هنوز به قوت خود باقی است و ما هنوز نمی‌دانیم که ایران در این دوراهی کدام مسیر را انتخاب می کند؟ آیا در عمل هم بر اساس خوش‌بینی‌ای که تیم "ظریف" از آن سخن می‌گویند، حرکت خواهند کرد و یا پشت درهای بسته نظرات دیگری دارند!

اشتاندارد در ادامه به نقل از رئیس جمهور کشورمان که سیاست بین‌المللی یک عرصه چندوجهی است و در آن همکاری و رقابت، به طور ناگهانی و همزمان صورت می‌گیرد،‌ افزود:

اگر این توافق صورت گیرد، تأثیرات مهمی بر مردم ایران و اقتصاد این کشور خواهد گذاشت؛ تجارت بین‌الملل افزایش داشته و ایران، نقش پررنگ‌تری در سیستم مالی جهان ایفا خواهد نمود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار