ترقی در دیدار با رایزن سیاسی سفارت کره جنوبی:

تبعیت کره جنوبی از سیاستهای اقتصاد تحریمی آمریکا علیه ایران اشتباه است

رئیس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی در دیدار با رایزن سیاسی سفارت کره جنوبی گفت: ما خواستار اتحاد و صلح و دوستی بین دو کره شمالی و جنوبی هستیم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، «حمیدرضا ترقی» رایزن سیاسی سفارت کره جنوبی در محل دفتر مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی با حمیدرضا ترقی رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار ترقی با اشاره با نیم قرن روابط خوب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور و تعاملات فرهنگی بین دو ملت، از نوسانی که در طی ۳ سال گذشته بین روابط دو کشور در اثر سیاستهای زورگویانه آمریکا پدید آمده اظهار تأسف کرد و افزود: ما انتظار داشتیم که کره جنوبی این روابط طولانی و عمیق بین دو کشور را فدای خواسته‌های جاه طلبانة آمریکا نکند.
 
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آمریکا و صهیونیست‌ها و انگلیس در ناآرامی‌ها و جنگهای داخلی کشورهای غرب آسیا افزود: آمریکا و غرب می‌خواهند با کشاندن دامنة این ناامنی و جنگ و کشتار به مرکز و شرق آسیا، این قاره را تضعیف و به قارهٔ مصرف کننده کالاهای غربی تبدیل کنند.
 
رئیس مرکز بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی با تشریح سوابق حزب مؤتلفه اسلامی و نقش آن در انقلاب اسلامی و دیپلماسی عمومی کشور بویژه از طریق حضور در کمیته دائمی اتحادیه احزاب سیاسی آسیا گفت: توسعه روابط سیاسی و حزبی بین دو کشور تضمین کننده روابط اقتصادی و فرهنگی فی مابین است.
 
وی با اشاره به اهداف ایدئولوژیک حزب مؤتلفه اسلامی برای ساختن جامعة نمونه اسلامی اظهار داشت: نقاط اشتراک سیاسی فراوانی بین دو کشور و دو ملت وجود دارد که می‌تواند محور تعاملات دو جانبه سیاسی و حزبی گردد و باید احزاب فعال کره جنوبی، در این ارتباط با واسطه سفارت و وزارتخانه با ما ارتباطات برقرار کنند.
 
ترقی تبعیت کره جنوبی از سیاستهای اقتصاد تحریمی آمریکا علیه ایران را اشتباه و به ضرر اقتصاد و بازرگانان کره‌ای دانست و تأکید کرد: بازرگانان کره‌ای باید تحریم‌ها را دور زده و مناسبات اقتصادی خود با ایران را رشد دهند.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: حزب ما مثل دولت و مجلس آماده است در رابطه با حل مشکلات بین دو کره می‌انجیگری کند زیرا توسعة صلح و امنیت و ثبات در آسیا و پرهیز از تنش‌های بی‌جهت لازمة توسعه و پیشرفت منطقه است.
 
ترقی تأکید کرد: تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه ایران شکسته و بسیاری از کشور‌ها از آن تبعیت نمی‌کنند و جا دارد بازرگانان کره‌ای هم بدون توجه به این تحریم‌های غیرقانونی برای سرمایه گذاری در ایران تحریم‌ها را دور بزنند و خود را اسیر سیاستهای غلط آمریکا نکنند.
 
رایزن سیاسی کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن تشریح احزاب فعال در کره جنوبی و جایگاه آن‌ها در نظام سیاسی کره پیگیری برای روابط آن احزاب با حزب مؤتلفه را متعهد شد. وی علاقة بازرگانان و سرمایه گذاران کره‌ای برای بازگشت به بازارهای ایران را در آستانه توافق ژنو مورد تأکید قرار داد و از مؤتلفه خواست از نفوذ خود در بازار تجارت برای فراهم کردن زمینه این تعامل استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار