امروز صورت گرفت؛

دیدار وزیر بهداشت سابق ترکیه با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت سابق ترکیه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، وزیر سابق بهداشت ترکیه و نماینده پارلمان آن کشور امروز یکشنبه (22 تیرماه) با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
 
در ابتدای این دیدار عبدالرحمان رستمیان، با بیان اینکه اولویت اصلی رئیس مجلس و رئیس جمهوری اسلامی ایران، تحول در نظام سلامت است، یکی از اهداف کمیسیون بهداشت و درمان و مجلس را ارتباط مؤثر با کشورهای همسایه و مبلمان و انتقال تجربیات متقابل جهت برنامه‌ریزی بهتر دانست.
 
در ادامه این دیدار احمد آریایی‌نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان، رها شدن از قید استعمار، استثمار و استکبار جهانی را نتیجه انتقال تجارب و ارتباط کشورهای دوست، همسایه، هم‌دین با یکدیگر دانست و گفت: هرجا کشتار، خونریزی، جهل گاهی است، ردپای استکبار وجود دارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه محور توسعه و پیشرفت پایدار حفظ جمعیت سالم و بهداشت است، افزود: ما به عنوان یک کشور اسلامی علاوه بر سلامت جسمی به سلامت اخلاقی و روحی اهمیت می‌دهیم و دوای درد بشریت عمل با دستورات و فرامین الهی و قرآن است.
 
وی در پایان سخنانش، تقدم پیشگیری بر درمان را، علاوه بر کم هزینه بودن آن ، عامل‌هایی از وابستگی به کشورهای غربی، برشمرد.
 
مسعود پزشکیان نیز در این دیدار، بر اهمیت عنصر عدالت جهت تنظیم و تدوین هرگونه برنامه در رابطه با نظام سلامت در کشور تأکید کرد.
 
در ادامه این دیدار وزیر سابق بهداشت ترکیه نیز ضمن تشریح برنامه جامع نظام سلامت در ترکیه، حمایت از مردم در برابر سختی‌های مالی ناشی از سلامت را ضروری دانست و افزود: غرب و استکبار جهانی بر کشورهای مسلمان فشار می‌آورند و ما در قبال نیازهای افراد جامعه اسلامی مسئول هستیم و این نه تنها وظیفه‌ سیاسی‌ ما، بلکه وظیفه اصلی و مذهبی ما است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار