گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

جهیزیه عروس یا وسایل شخصی تیم مذاکره‌کننده؟!/یک امتیاز برای سربازانی که پدر می‌شوند/تاثیر مذاکرات بر زندگی خصوصی داماد جان کری

اظهارات عجیب منتسب به داماد ایرانی کری، برخورد با بدحجابان مانند قاتلان و سارقان باشد، ترجمه عربی"دا" زیر نظر سیدحسن‌ نصرالله و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 23 تیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

فینال خونین درغزه



مذاکرات پوتین و مرکل در حاشیه فینال جام جهانی 2014 برزیل



شوکه شدن رئیس‌جمهور برزیل از شادی صدراعظم آلمان




جهیزیه عروس یا وسایل شخصی تیم مذاکره‌کننده؟!
پیام نو نوشت: "نیما فرج‌پور" از فعالان شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از کامیون حامل وسایل اعضای آمریکایی هیات مذاکره‌کننده با ایران به کنایه به حجم وسایل این تیم اشاره کرده و در گوگل پلاس نوشته است که بابا چه خبره جهزیه عروس هم اینقدر نیست. نکنه خبری است و ما نمی‌دانیم. جان کرى وزیر خارجه آمریکا با یک کامیون پر از چمدان وارد هتل محل اقامتش در وین شد. چمدان‌ها مال اعضای هیات هستند البته!



اظهارات عجیب منتسب به داماد ایرانی کری
در صفحه فیسبوک منتسب به "برایان ناهید داماد کرمانی" جان کری وزیر امور خارجه، به نقل از ناهید آمده است که مذاکرات ایران و 1+5 زندگی‌اش را نابود کرده و همسرش از او طلاق می‌خواهد!

بوتیانیوز
نوشت: در پستی که در این صفحه منتشر شده، آمده است: مذاکرات ایران با 1+5 خیلی طول کشیده و به علت اینکه منافع اسرائیل را در کنار منافع آمریکا قرار داده و جان کری از آن دفاع می‌کند، تیم ایرانی حاضر به کوتاه آمدن نیست. به همین دلیل احتمال به نتیجه رسیدن بسیار ضعیف است. نمی‌دانم چه اصرار بیهوده‌ای برای توافق دارند. دامنه مذاکرات ایران به زندگی من که یک ایرانی هستم نیز باز شده و زندگی من را نابود کرده است و همسرم از من طلاق می‌خواهد.

نمی‌دانم طلاق خواستن وی از من به خاطر مذاکرات 1+5 یعنی چه؟ مگر در مذاکرات زورتان به ایران نمی‌رسد و باید تلافی این ضعف را من بدهم؟ زندگی من در حال نابودی است و من تمام تلاش خود را خواهد کرد که زندگی‌ام نابود نشود. برای مذاکرات، برای آژانس هسته‌ای و برای خودم متاسفم. من آدم سیاسی‌ای نیستم اما سیاست زندگی من را نابود کرد.

برخورد با بدحجابان مانند قاتلان و سارقان باشد
"حجت‌الاسلام علی عبداللهی" امام جمعه سپاهان‌شهر در گفتگو با ایسنا، اظهارکرد: دستگاه قضایی کشور وظیفه نظارت بر اجرای درست فریضه عفاف و حجاب در جامعه را برعهده دارد و نیروی انتظامی نیز با تمام توان به مبارزه با مصادیق عینی جرم مشهود در جامعه می‌پردازد، چرا که اکنون جامعه شاهد مصادیقی از بدحجابی‌های مستهجن و سازماندهی شده است که به قصد زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی فضای فرهنگی جامعه را مخدوش می‌کنند.

امام جمعه سپاهان‌شهر با بیان اینکه دولت در اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حجاب و عفاف کوتاهی می‌کند، خاطرنشان‌کرد: همان‌گونه که نیروی انتظامی به عنوان یک ارگان دولتی در مواردی مانند قتل، جنایت و سرقت و یا مبارزه با مواد مخدر با برخورد ایضایی و انتظامی در برابر اخلال‌گران و قانون‌شکنان می‌ایستد، موظف است با هنجارشکنان فضای فرهنگی جامعه نیز به شدت برخورد کند چرا که این افراد با اهداف ضدانقلابی در جامعه جولان می‌دهند.

یک امتیاز برای سربازانی که پدر می‌شوند
روزنامه خراسان از در نظر گرفتن یک امتیاز تشویقی برای سربازانی که پدر می‌شوند، خبر داد و نوشت: بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر مقامات مسئول، مقرر شده با توجه به آموزه‌های اسلامی و اقتضائات راهبردی کشور، به کلیه سربازان نیروهای مسلح در سراسر کشور که همسرشان در طول مدت خدمت آنها، فرزندی به دنیا آورد دو هفته مرخصی اجباری تشویقی اعطا شود که این مرخصی قابل ذخیره نبوده و باید در همان زمان به سربازان داده شود.

رقص سنتی مصری‌ها (التنوره) در فستیوال رمضان در مراسمی در کاخ الغوری در قاهره



حال این روزهای غزه





توقیف قطعی خانه رویانیان در نیاوران/ حکم رویانیان در نیروهای مسلح صوری است/ ارتباط پرونده شیرینی با پرونده مدیرعامل سابق پرسپولیس
به گزارش  پیام نو، یک منبع آگاه  درباره  جزییات پرونده  "محمد رویانیان" گفت: رویانیان مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس و رئیس ستاد سوخت که به علت تخلفات و ابهامات مالی دو ماه در بازداشت بود، هم اکنون در مرحله تحقیقات است. محمد رویانیان هم اکنون به قید وثیقه‌ای سنگین از بازداشت خارج شده است. وی در مدت بازداشت افشاگری کرده است که کلیه پول‌هایی که با حجم بالا جابجا شده به دستور مقامات دولت سابق بوده است. در این افشاگری‌ها نام "مسعود رهبر" فرزند یکی از نمایندگان سابق اصفهان نیز به چشم می‌خورد.

پیش از این خبر احتمال توقیف خانه محمد رویانیان در نیاوران  در رسانه‌ها منتشر شده بود. این منبع آگاه اطلاع داد: منزل شخصی محمد رویانیان در منطقه نیاوران – جماران که تا کنون در آستانه توقیف بود، توسط مقامات قضایی توقیف شده است و بر خلاف اخبار منتشر شده  توقیف این خانه ارتباطی با پول بازیکنان نداشته است بلکه با چک‌های بلامحل "سعید شیرینی" مرتبط است.
این منبع آگاه درباره  دلایل اصلی بازداشت رویانیان می‌گوید: مقداری از مبالغ واریز شده به ستاد سوخت از محل هدفمندی یارانه‌ها به حساب شخصی می‌رفته و در باشگاه پرسپولیس هزینه می‌شده است. این در واقع  شبیه از این جیب به آن جیب شدن بودجه‌های دولتی است که هیچ قانون و مقرراتی در خصوص این جابجایی‌ها وجود  ندارد.

اطلاعات به دست آمده در مورد وضعیت "سعید شیرینی" نائب رئیس شرکت واردات خودروی صدرا سیستم پاسارگاد و سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت عاملی رویانیان حاکی از آن است که وی به دلیل صدور چک‌های بلامحل در بازداشت به سر می‌برد. بر اساس این اطلاعات، گویا یکی از دلایل صدور چک‌های بلامحل  برای انعقاد قراردادهایی با افراد نامعلوم در باشگاه پرسپولیس است و پول به دست آمده از این قراردادها هم به حساب شخصی واریز می‌شده است. البته قسمتی از این مبالغ هم در باشگاه هزینه می‌شده است اما قسمت اعظم آن به حساب شخصی جابجا می‌شده و در واقع این قراردادها و چک‌های صادره  با هدف پولشویی انجام می‌شد.

قبل از اینکه وضعیت پرونده سردار رویانیان مشخص شود وی از انتصابش به عنوان مسئول بازرسی ویژه معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و در مورد شایعه بازنشستگی‌اش و اینکه چگونه در آستانه بازنشستگی به این سمت رسیده است توضیح داد که با وجود ۳۶ سال سابقه خدمت به لطف ریاست ستاد کل نیروهای مسلح بازنشستگی‌اش منتفی شده است. با این حال اطلاعات کسب شده پیام نو حاکی از آن است که تا حکم نهایی دادگاه صادر نشود، طبق روال قانون و به لحاظ حقوقی این سمت سردار رویانیان جنبه رسمی پیدا نخواهد کرد.

حکم شرعی هديه به مديران ولو در حد سررسید
یکی از مواردی که در جامعه ما نزدیک است که به عادت تبدیل شود و قبح آن از بین برود، آن چیزی است که از آن با عنوان هدیه به مدیران یاد می‌شود. این هدایا گاهی به صورت کارت هدیه است و گاه به صورت سر رسیدی نفیس که ممکن است در برخی موارد داخل آن ربع سکه‌ای نیز گنجانده شده باشد. با توجه به نکات یادشده، الف با طرح استفتایی نظر مراجع تقلید را در مورد دریافت هدایا توسط مسئولین جویا شده است، متن این پرسش و پاسخ به این شرح است. سؤال : حکم استفاده از هدایایی را که مشاوران، پیمانکاران و … به واسطه جایگاه شغلی و دولتی، به مدیران دولتی و شرکت‌ها می‎دهند، بیان فرمایید و آیا ناچیز بودن هدیه (مانند سررسید، کارت تبریک، شکلات و ….) موجب تفاوت در حکم است؟

پاسخ: آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای: به‌ طور كلى هديه در محيط كار و از جانب ارباب رجوع، يكى از خطرناک‌ترین چيزها است و هر ‏چه بيشتر از آن اجتناب كنيد به صرفه دنيا و آخرت شما خواهد بود، فقط در يك ‏صورت دريافت آن جايز است و آن اين است كه هديه دهنده با اصرار زياد و با ‏امتناع مأمور از قبول، بالأخره به نحوى آن را اهدا كند آن هم بعد از انجام كار و ‏بدون مذاكره و حتى توقّع قبلى.

پاسخ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: اگر جنبه رشوه داشته باشد حرام است و اگر جنبه رشوه نداشته باشد، بلکه هديه‌اي بدون چشمداشت هرگونه کار خلافي بوده باشد مانعي ندارد، ولي بايد خلاف مقررات مؤسسه اي که در آن کار می‌کند نباشد. پاسخ آیت‌الله العظمی نوری همدانی: به مقتضای قوانین عمل شود.

پاسخ آیت‌الله العظمی وحید خراسانی: هديه اگر براى تطميع و وادار كردن گيرنده هديه به تخلّف از قانون يا شرع باشد، مثل اينكه بخواهد حق ديگران را تضييع نمايد گرفتن آن جايز نيست و در صورتى كه براى تسهيل در امر هديه دهنده باشد، خلاف اخلاق ايمانى است و اگر براى تشويق زيردستان از طرف كارفرما است مانعى ندارد.


خیلی آن زمان دور نیست که واقعا خدا باید به داد شیعیان خاورمیانه برسد!
ایندپندنت نوشت: عربستان سعودی چقدر در تصرف قسمت‌های زیادی از شمال عراق بدست داعش نقش دارد و آیا این کشور در حال ایجاد تنش بین شعیان و سنی‌ها در جهان است؟ اکنون اهل تسنن عراق که با گروه تروریستی داعش مخالف هستند در معرض خطر اقدامات وحشیانه این گروه قرار گرفته‌اند.

به گزارش انتخاب، اندکی پیش از حادثه 11 سپتامبر، شاهزاده "بندربن سلطان" سفیر سابق عربستان در واشنگتن و رئیس سابق دستگاه جاسوسی سعودی گفتگویی با "ریچادر درلاو" رئیس سرویس مخفی انگلستان داشت. شاهزاده بندر به او گفت که ریچارد! خیلی دور نیست که در خاورمیانه خدا واقعا باید به داد شیعیان برسد. ما دیگر از دست اینها جانمان به لبمان رسیده است. اکنون این لحظه فرا رسیده و عربستان نقش مهمی در حمایت از گروه داعش در عراق و سوریه ایفا می‌کند.
 

نشسته تصمیم بگیریم یا ایستاده؟
بر اساس پژوهش جدید، افراد به صورت ایستاده بهتر می‌توانند درباره پرسش‌های انتزاعی فکر کنند و به صورت نشسته نیز بهتر می‌توانند با موضوعات عملی برخورد داشته باشند. محقق حاضر در این مطالعه همچنین بر این باور است نشستن در یک صندلی بلند می‌تواند برنامه‌ریزی مالی درازمدت را ارتقا دهد. این مطالعه توسط "پنکاج آگاراول" از دانشگاه تورنتو اسکاربورو و مدرسه مدیریت روتمان انجام شده است.

به گزارش ایسنا، سوژه‌های آزمایشی وی معتقد بودند زمانی که از لحاظ فیزیکی در جای بلندتری بودند، توانستند رویکرد جامع‌تری به یک تصمیم داشته باشند. به گفته آگاروال، قراردادن قفسه‌ها در سطح بالاتر یک فروشگاه، القای ویژگی‌های غنی، کارکردهای ارجح یا عملکرد کالاهایشان را ارتقا می‌بخشد.

وی این پدیده را به "تفسیر روانی" نسبت می‌دهد. شخصی که در وضعیت تفسیر روانی بالاتری قرار دارد، تصمیمات را بر اساس پرسش‌های "چرا" اتخاذ می‌کند در حالی که ذهنی با سطح پایین‌تر بر لجستیک (آمادگاری) فوری "چگونه" متمرکز است. در این نمونه بین عبارت "چرا به این میز نیاز دارم" و "چگونه باید آن را در دفترم جا دهم" تفاوت وجود دارد. جزئیات این مطالعه در مجله Marketing Research منتشر شد.

ترجمه عربی"دا" زیر نظر سیدحسن‌ نصرالله
"سیده زهرا حسینی" راوی كتاب "دا" در گفتگو با مجله تایمز از ترجمه این کتاب زیر نظر هیئتی 7 نفره از لبنان به زبان عربی و زیر نظر "سید‌حسن نصرالله"، دبیر کل حزب‌الله لبنان خبر داد و گفت: دلیل نگارش كتاب ‌"دا" تبلیغات منفی و جنگ نرم دشمنان نظام جمهوری اسلامی علیه ایران بود.

به گزارش مهر،‌ وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه پیش از انتشار خاطرات انتظار چنین استقبالی از كتاب را داشته است یا خیر، اظهار كرد: فكر می‌كردم از كتاب استقبال شود اما نه به این اندازه، البته من معتقدم اگر انسان كاری را برای رضای خداوند انجام دهد، خداوند هم به كارش رونق می‌دهد.

نویسنده کتاب دا در پاسخ به سوال خبرنگار تایم مبنی بر این كه آیا در هنگام دیدار با رهبر انقلاب اسلامی استرس و دلهره داشته است، خاطرنشان كرد: خیر، وقتی مقام معظم رهبری را می‌بینم همه غم هایم را فراموش می‌كنم. احساس می‌كنم جسورتر می‌شوم و دوست دارم راه شهدا را ادامه دهم و فرمان‌های آقا را اطاعت می‌كنم  و در ادامه از تلاش‌هایش برای ثبت و انتشار خاطرات همسرش حبیب فرحانی‌خواه خبر داد و گفت که همسرم از شروع انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس و چند سال بعد از جنگ مسئول امنیت منطقه خرمشهر بوده و شرایط بحرانی و خاصی را پشت سر گذاشته است و خاطرات نابی از آن دوران دارد.
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار