روز قدس در خون22/

المیادین: حضور پرشور مردم ایران در همبستگی با مردم غزه

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین در ارتباط زنده با این شبکه از تهران گفت، راهپیمایی روز قدس در تهران و استان های ایران به نقطه اوج خود رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ خبرنگار المیادین در گزارش خود از تهران تاکید کرد: دهها هزار نفر اگر نگوییم صدها هزار یا میلیونها نفر در خیابان های شهرهای ایران حضور یافته اند تا از مقاومت حمایت و تجاوز اسرائیل به غزه و فلسطین را محکوم کنند. شماری از تظاهرکنندگان در تهران عروسک هایی را که نماد کودکان شهید فلسطینی هستند در کفن پیچیده اند و به این مراسم آورده اند. 

یک زن تظاهرکننده در پاسخ به این سئوال خبرنگار المیادین که چرا در راهپیمایی شرکت کرده اید گفت: ما آمده ایم تا از زنان و کودکان غزه حمایت کنیم و بگوییم پشتیبان آنها هستیم. 

حازم کلاس افزود: رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات ایرانی در راهپیمایی مراسم روز قدس در تهران و دیگر شهرهای ایران شرکت کردند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در این مراسم حضور داشت به خبرنگاران گفت جنایاتی که اسرائیل در حق زنان و کودکان غزه مرتکب می شود جنایت جنگی است. 

گزارشگر المیادین گفت: مقامات ایرانی نیز در کنار مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت دارند. دو روز قبل از روز جهانی قدس رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت، راه حل مسئله فلسطین، مقاومت مسلحانه است و خواستار مسلح شدن مردم فلسطین در کرانه باختری مانند غزه شد. درخواست برای مسلح شدن گروه های فلسطینی و حمایت از گروه های مقاومت فلسطین فقط در سطح رسمی نیست بلکه مردم ایران نیز همین را می خواهند. در زمان برگزاری روز قدس، جوانان ایرانی نام خود را در فهرست شهدا ثبت می کنند و کفن می پوشند و آماده اند برای جنگیدن به فلسطین بروند. آنها خواستار ادامه این مسیر هستند و می گویند مقاومت فلسطین دستاوردهای بسیار مهمی داشته است. تظاهرکنندگان ایرانی علاوه بر حمایت از فلسطین، از سکوت بین المللی و کشورهای عربی در برابر جنایات اسرائیل انتقاد می کنند. به رغم گرمی هوا شاهد حضور گسترده مردم در خیابان های تهران هستیم. شعارهای تظاهرکنندگان نشان می دهد آنها امیدوارند مقاومت ادامه یابد و به پیروزی برسد. مردم ایران می گویند مقاومت فلسطین دستاوردهای بزرگی داشته است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار