روز قدس در خون35/

رویترز: خیل گسترده‌ای از مردم در راهپیمایی تهران

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت : ایرانی‌ها روز جمعه در یک راهپیمایی عظیم در سراسر کشور شرکت کردند تا همبستگی خود را با فلسطینیان نشان دهند و از آنها بخواهند برغم حملات اسرائیل علیه غزه، به مقاومت خودشان ادامه دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، رویترز گزارش داد: تصاویری که منتشر شد حاکی از حضور خیل گسترده‌ای از مردم در راهپیمایی شهر تهران بود. شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعار می دادند" مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا". آنها همچنین تصاویری از کودکان کشته شده فلسطینی در دست داشتند.

میلیون ها نفر از مردم در این راهپیمایی که در سراسر کشور برگزار شد شرکت کردند. این راهپیمایی هر سال به نشانه همبستگی مردم ایران با فلسطینی در این کشور برگزار می شود. دولت ایران حمله اسرائیل به غزه را که تاکنون بیش از 800 کشته داشته است و اکثر آنها از غیر نظامیان هستند ، محکوم کرده است. دولت ایران همچنین حمایت خود را از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) اعلام کرده است.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پارچه نوشته هایی را با خود حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود "دفاع از غزه و فلسطین وظیفه دینی ماست".

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین حمایت آمریکا را از اسرائیل محکوم کردند و پرچم های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند. 

در بیانیه‌ای که در مراسم راهپیمایی روز قدس قرائت و از تلویزیون دولتی ایران نیز پخش شد آمده است : "فریاد بزنید. سکوت به معنی اجازه دادن به رژیم صهیونیستی برای ادامه قتل عام فلسطینیان است."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
راهپیمایی تهران بی سابقه بود ...ساعت سیزده خیلی ها بر می گشتند به خونه ...یه سری هم تازه داشتند می رسیدند
آخرین اخبار