استقبال قطر، ترکیه و نیوزیلند از آتش‌بس سه روزه

ترکیه و قطر و نیوزیلند از توافق رژیم صهیونیستی و حماس درباره آتش بس انسانی 72 ساعته استقبال کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد داوداوغلو و خالد بن محمد العطیه وزیران امور خارجه ترکیه و قطر در بیانیه مشترک تاکید کردند از آتش بس انسانی که از امروز اول اوت 2014 میلادی از ساعت 8 به وقت محلی به اجرا گذاشته شد ، استقبال و از اعزام یک هیئت فلسطینی به قاهره با مشارکت همه گروه های فلسطینی برای مذاکره درباره آتش بس پایدار با قاطعیت حمایت می کنیم.
داوداوغلو و العطیه تاکید کردند ، روند تلاش های جدید گروه های فلسطینی ، پایبندی سیاسی همه گروه های فلسطینی را به دولت وحدت ملی فلسطین به صورت صریح نشان داده است.
وزیران امور خارجه ترکیه و قطر با تاکید بر حمایت از این روند ، ابراز امیدواری کردند ، روند موجود در کوتاه ترین زمان به برقراری آتش بس در غزه منجر شود. 

احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در پی توافق اسرائیل و حماس درباره آتش بس سه روزه، گفت: به تلاش برای توقف خونریزی و تداوم آتش بس ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه ترکیه با اعلام اینکه پیش از توافق اسرائیل و حماس درباره آتش بس با جان کری و خالد بن محمد العطیه وزیران امور خارجه آمریکا و قطر گفتگو کرده است، افزود: با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و العطیه از طریق تله کنفرانس آخرین جزییات مرتبط با آتش بس را بررسی کردیم.

داوداوغلو افزود: از تلاش های خالد مشعل، جان کری و العطیه که برای برقراری آتش بس تلاش فراوانی انجام دادند ، تشکر می کنم.

وی با اشاره به خرابی های گسترده در غزه تاکید کرد، بازسازی دوباره غزه و مرهم نهادن بر زخم های غزه از مهم ترین اولویت های ما خواهد بود.

همزمان با اعلام خبر آتش بس موقت بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در نوار غزه دولت نیوزیلند هم از این آتش بس استقبال کرد.

دولت نیوزیلند امروز از اعلام آتش بس 72 ساعته در غزه از سوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ابراز خرسندی کرد. مورای مک کالی وزیر امور خارجه نیوزیلند روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد مردم نیوزیلند واقعا از حوادثی که در نوار غزه رخ داده است شوکه شده اند و از طرفین درگیریها می خواهند فورا اتش بس را اجرا کنند.

در بخش دیگری از بیانیه وزیر امور خارجه نیوزیلند امده است که هدف قرار دادن ساختمان های سازمان ملل در غزه از جمله مدارسی که پناهگاه آوارگان است محکوم است. وی خاطر نشان کرد طرفین درگیریها در غزه به مسئولیت های خود در چارچوب قوانین بین المللی درباره حمایت از غیرنظامیان عمل کنند .

وزیر خارجه نیوزیلند همچنین از مسئله اعزام دو هیئت اسراییلی و فلسطینی به قاهره به منظور مذاکره استقبال و ابراز امیدواری کرد این مذاکرات به آتش بس دائمی بینجامد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار