آخرین اخبار از انتخابات شورای شهر؛

سروری: لابی اصلاح طلبان برای برگزاری انتخاب رئیس شورای شهر

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: رفتار آن‌ها این شائبه ایجاد می‌نمود که به دنبال استفاده از زمان جهت مشترک نمودن رای خود بودند.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا اصرار برخی از اصلاح طلبان جهت  عدم برگزاری انتخابات ریاست شورا در امروز و تعویق آن به روز یک شنبه بیانگر این شائبه نبوده که اصلاح طلبان در صدد کسب فرصتی جهت مشابه نمودن آرا خود بوده‌اند اظهار داشت: این تحلیل‌هایی است که وجود دارد و ممکن است صحیح باشد، من آن را رد نمی‌نمایم.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: رفتار آن‌ها این شائبه ایجاد می‌نمود که به دنبال استفاده از زمان جهت مشترک نمودن رای خود بودند.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که برخی از اصلاح طلبان اصرار داشتند که انتخابات ریاست شورا به روز سه شنبه موکول شود گفت: رفتار آن‌ها این شائبه ایجاد می‌نمود که به دنبال استفاده از زمان جهت مشترک نمودن رای خود بودند.وی در ادامه با مزاح و خطاب به خبرنگاران گفت: وقتی قرار است چمران رئیس شورا شود چه تفاوتی دارد که انتخابات سه شنبه برگزار گردد یا یک شنبه.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری که اگر هدف تعویق  این انتخابات صرفه حضور اصحاب رسانه بوده چرا از خبرنگاران حاضر در شورا جهت علنی و عملی نمودن این انتخابات دعوت نشده و آیا این موضوع شائبه بهره گیری از زمان جهت مشترک نمودن آرا را تقویت نمی‌نماید.
 
وی با بیان این که نظر برخی از دوستان نیز برگزاری انتخابات در جلسه غیر علنی امروز بوده خاطرنشان کرد: دلیل تعویق انتخابات ریاست شورا بنابر درخواست بعضی از اعضا ممکن است همین مسئله باشد چرا که رفتار آن‌ها نیز این شائبه را ایجاد  می‌نمود.
 
*طلایی:رای اصلاح طلبان به عدم حضور اصحاب رسانه در دو ساعت اول جلسه سه شنبه/ اصول گرایان از حضور خبرنگاران استقبال می کند
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان جلسه غیر علنی امروز شورا در پاسخ به این سوال که آیا اصرار اصلاح طلبان مبنی بر برگزاری انتخابات هیئت رئیسه در روز سه شنبه و عدم رای گیری در امروز این شائبه را ایجاد نمی‌نمایدکه آیا این درخواست به معنای کسب فرصت بیشتر جهت مشابه نمودن رای ها بوده است و یا خیر اظهار داشت: مبنای تصمیم امروز اعضا یک اجماع کلی و به نوعی حفظ فضای دوستی و صمیمت بوده است.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری که تعویق بند مربوط به تصمیم گیری برگزاری انتخابات هیئت رئیسه به آخرین بند دستور جلسه امروز و نیز بررسی 11 لایحه و مصوبه در جلسه امروز آیا شائبه برانگیز و به معنای اصرار اعضا در خصوص موکول نمودن انتخابات ریاست شورا به جلسه بعدی نبوده  است افزود: تنها دلیل این عمل خواست رئیس شورا در جهت بررسی تمامی طرح‌ها و لوایح باقی مانده‌ی یک ساله شورای شهر بوده و دلیل دیگری برای این کار وجود ندارد.
 
وی با بیان این که 2دیدگاه در خصوص برگزاری انتخابات ریاست شورا در جلسه امروز حاکم بود افزود: عده ای معتقد بودند که این انتخابات باید امروز و عده‌ای دیگر نیز بر این باور بودند که روز سه شنبه برگزار شود  اما آن چه مهم است این موضوع است که این مسئله به گونه‌ای القا می‌شد که اصول گرایان مخالف برگزاری انتخابات و حضور اصحاب رسانه هستند و این در واقع خلاف آن چیزی است که مجموعه اصول گرایان به آن معتقدند.  
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که اصول گرایان از  همواره برگزاری انتخابات در حضور اصحاب رسانه استقبال نموده‌اند افزود: نکته جالب این بود که اعضا در خصوص عدم حضور خبرنگاران در دو ساعت اول جلسه علنی روز سه شنبه رای گیری نمودند و این در حالی است که رای دهندگان آن اصلاح طلبان بودند.
 
 
*دوستی:درخواست استفساریه از دولت و مجلس در خصوص ابهامات برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورا
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر در جلسه غیر علنی امروز شورا ضمن تشکر از فعالیت‌های یک ساله هیئت رئیسه خطاب به احمد مسجد جامعی با  بیان این که دستاوردهای شما در طول یک سال فعالیت شورای چهارم قابل تحسین بوده است اظهار داشت: یکی از مهمترین این دستاوردهای اخلاق مداری، مردم داری و تعامل بین شهرداری و دولت است که به همین جهت پیشنهاد می‌کنم هیئت رئیسه برای یک سال دیگر نیز ابقا شود.
 
وی با بیان وجود دو قانون در خصوص فعالیت هیئت رئیسه  افزود:‌ طبق ماده چهار آئین نامه هیئت وزیران، هیئت رئیسه می‌تواند تا دو سال به فعالیت خود تداوم دهد در حالی  که مطابق ماده 16مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 84 این زمان یک سال بوده و همین مسئله ابهاماتی را ایجاد می‌نماید که باید تکلیف آن روشن شود، و نیازمند گرفتن استفساریه ازمجلس و دولت است.
 
احمد مسجد جامعی در پایان اظهارات دوستی با بیان این که من در این جلسه متوجه این موضوع و  ابهامات شدم خطاب به سروری خاطرنشان کرد: این موضوع را پیگیری نماید.
 
 
 *چمران: مدت زمان فعالیت هیئت رئیسه مطابق قانون یک سال است
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهدی چمران عضو کمیسیون معماری و شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران در پایان جلسه غیر علنی امروز شورا با بیان این که تفاوتی ندارد که انتخابات هیئت رئیسه به صورت علنی باشد و یا غیر علنی اظهار داشت: در دوره‌های پیشین شورا نیز شاهد برگزاری این انتخابات هم به صورت علنی و هم به صورت غیر علنی بوده‌ایم.
 
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به موارد مطرح شده از سوی برخی  از  اعضا در جلسه غیر علنی امروز مبنی بر این که مطابق قانون مصوب سال 84 هیئت رئیسه می‌تواند تا دو سال به فعالیت خود ادامه دهد، در حالی که مجلس یک سال را تصویب نموده افزود: قانون مجلس در خصوص فعالیت هیئت رئیسه یک سال است و در تمام کشور نیز این قانون اجرا می شود.
 
چمران ادامه داد:‌ در بسیاری از دوره‌های شورای شهر  پیش از سال84 رای گیری هیئت رئیسه هر دو سال یک بار برگزار می‌شد که البته پس از سال 84 به یک سال کاهش یافت.
 
وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران که طبق اظهارات برخی از اعضا اصلاحیه مرتبط با این قانون که بیانگر انتخابات هیئت رئیسه در  هر سال است تاکنون پیدا نشده خاطرنشان کرد:‌ این اصلاحیه پیدا کردنی نیست چرا که ماده 16 قانون مجلس آن را اصلاح کرده و از آن زمان تا کنون در حال اجرا است.

*طلایی: برخی از اصلاح طلبان تمایل دارند به چمران رای دهند
 
مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با بیان اینکه مصوبه اصولگرایان شورا با یک گزینه در انتخابات رئیس شورا ورود می‍‌‌‌‌‌‌‌نماید، اظهار داشت: براساس مصوبه شورا، گزینه تمامی اصولگرایان در انتخاب رئیس شورا مهدی چمران است.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حاشیه حرفه‌هایی شنیده می‌شود که برخی از اصلاح طلبان تمایل دارند به مهدی چمران رای دهند.
 
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تصدی پست نایب رئیس شورا در سال اول دوره چهارم شورا، آیا در سال دوم هم کاندید نایب رئیس شورا خواهید شد یا نه؟ با اشاره به اینکه این موضوع بستگی به شرایط پس از انتخابات ریاست شورا داشته و به نوعی اکنون قابل پیش بینی نیست، افزود: شخصا تابع نظر اعضاء هستم و در صورت درخواست اعضاء کاندید خواهم شد.
 
طلایی در پاسخ به این سوال که ممکن است اصلاح طلبان با گزینه دیگری در انتخابات ریاست شورا شرکت نموده و رائیشان نسبت به چمران تغییر یابد تصریح کرد: در حاشیه حرف‌هایی شنیده می‌شود که برخی اصلاح طلبان تمایل دارند به چمران رای دهند که البته همه شنیده‌ها ممکن است در زمان رای گیری تحت شرایط جدیدی قرار گیرد.
 
*اصلاح طلبان به دنبال گزینه کارآمدتری هستند

 
وی با بیان اینکه عدم رضایت از عملکرد مسجد جامعی از سوی برخی از اصلاح طلبان حتما بر این معنا نیست که چمران را انتخاب نمایند، افزود: شاید در این بین حرفهایی که نسبت به انتخاب دنیا مالی پیشنهاد ریاست به بنده موید این امر باشد که آنها به دنبال گزینه‌ای کارآمدتر و بهتر هستند.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال دیگر که  مدیریت این دوره شورا را چگونه ارزیابی می‌نماید با تاکید بر اینکه دوره چهارم از ویژگی منحصر به فردی برخوردار بوده که آن را از دوره‌های پیش متمایز می‎‌نماید، اظهار داشت: افزایش 2 برابری تعداد اعضا در این دوره یکی از مهمترین ویژگی‌های شورا بوده است و این افزایش کمی به تنهایی برای پارلمان شهری که در حال حاضر هم به نوعی شورای شهرداری است نه شورای شهر را سخت می‌نماید.
 
طلایی با اشاره به اینکه نظارت شورای شهر در دوره‌های گذشته نظارت بر تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فعلی در شهر بوده نه فقط شهرداری افزود: مطابق این رویه شهرداری هم یکی از سازمان‌ها محسوب می‌شود و اگر تعداد اعضا از 31 نفر به 70 نفر هم ارتقاء یابد، حجم کار آنقدر وسیع خواهد بود که فرصتی برای ورود به مسائل جزئی باقی نمی‌ماند اما متاسفانه در این دوره تمام زمان شورا صرف پرداختن به شهرداری می‌شود و همین مدیریت شورا را سخت‌تر می‌نماید.
 
* اداره کردن شورایی که یک رای آن همه چیز را تغییر می‌دهد سخت است
 
 وی یکی دیگر از ویژگی‌های متفاوت این دوره شورا نسبت به دولت قبل را وضع و افزایش کمی شورا دانست و اظهار داشت: تعداد برابر دو گروه مطرح شورا نیز شرایط را برای اداره سخت‌تر می‌نماید چرا که تنها تغییر یک رای سبب دگرگون شدن تمام تصمیمات خواهد شد و اداره کردن شورایی که یک رای آن می‌تواند همه چیز را تغییر دهد سخت است.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه حضور وزراء، نمایندگان سابق مجلس و مدیران ارشد نظام را یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص شورای چهارم عنوان نمود و افزود: این شورا به لحاظ کیفی از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و این قرار دادن تمامی این موارد در کنار هم خود موید این امر است که اداره نمودن این شورا متفاوت‌تر و پیچیده‌تر از دوره‌های پیش بوده، چرا که دوره‌های قبل شورا به صورت اکثریتی اداره شده‌است.
 
طلایی، با تأکید بر اینکه طبیعتاً برابری دو گروه غالب سیاسی کشور در شورای چهارم اداره شورا را کمی پیچیده‌تر کرده، اظهار داشت: با در نظر گرفتن تمامی این موارد ارزیابی بنده از مدیریت شورای چهارم خوب بوده ضمن اینکه ارتباط و تعامل با دولت و مجلس، فعالیت بیشتر کمیسیون‌ها و مباحث کارشناسی و تخصصی از موفقیت این دوره شورای شهر است.
 
وی ضمن تأکید بر نقش بسزای اعضای در این موفقیت، با اشاره به ویژگی‌های ریاست شورا در این دوره افزود: آقای مسجد جامعی به عنوان رئیس شورا از یک مجموعه ویژگی‌ها و ضعف‌هایی برخوردار بودند که البته این موضوع نیز طبیعی است چرا که هر فرد دیگری نیز به جای ایشان باشد اداره این شورا با ویژگی‌های یاد شده امر آسانی نخواهد بود و اگر این دوره هم بحث‌هایی در خصوص رقابت چمران و مسجد جامعی مطرح است در واقع به نوعی رقابت خوب و خوب‌تر است چرا که عده‌ای معتقدند که مسجد جامعی به عنوان رئیس شورا خوب عمل نموده اما از طرفی عده‌ای دیگر نیز این باورند که می‌توان شورا را بهتر هم اداره نمود و این امر جز با ریاست چمران محقق نخواهد شد.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر این نگاه را در نظر بگیریم بیشتر متوجه نقاط ضعف و قوت رئیس فعلی شورا خواهیم شد از تلاش برای تعامل با دولت فارغ‌ به عنوان یکی از نقاط مثبت مسجد جامعی یاد کرد و گفت: هر چند برخی براین باورند که نتیجه این تعامل چه بوده باید در نظر داشت که این بحث دیگری است چرا که تشکیل کمیسیون کلانشهرها در دولت با حضور شهردار و رئیس شورا و نیز ایجاد کارگروه مشترک با نمایندگان تهران و مجلس شورای اسلامی و نیز تأمین رضایت و نظر 30 نفر از اعضاء از دو طیف سیاسی کشور کار دشواری بوده که البته این موضوع با ریاست چمران نیز بهتر خواهد شد.
 
طلایی با یادآوری دوباره اینکه رقابت فعلی شورا رقابت بین خوب و خوب‌تر است، تصریح کرد: نگاه اعضا جهت انتخاب چمران به جای مسجد جامعی به عنوان رئیس، نگاه منفی و به معنای عزل یک عضو منفی و تصدی یک عضو مثبت نیست، اما با توجه به تجربیات و سوابق مهندس چمران نکات مثبت ایشان بیشتر است.
 
* حاشیه‌های شورا متأثر از نقاط ضعف رئیس شورا بوده است
 
وی، با عنوان اینکه فراهم نمودن شرایط برای افزایش سطح تعاملات، ارتباطات و نیز هماهنگی و همکاری میان شورا و شهرداری از جمله وظایف مهم رئیس شورا است، تصریح کرد: تمام سعی و تلاش رئیس شورا باید در جهت ایجاد فضای تعامل و همکاری بیشتر میان شورا و شهرداری باشد که متأسفانه در این دوره برخی از اعضا فراتر از انتظار شورا را به حاشیه کشاندند که این متأثر از نقاط ضعف رئیس شورا بوده است.
 
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اداره شورا از آیین نامه برخوردار بوده و به هر میزان که رئیس شورا از آیین نامه دور شود، حاشیه‌ها بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: به عنوان مثال افراد مجازند در خصوص هر طرح و لایحه نظرات مخالف و موافق خود را پیش از رأی‌گیری ابراز نمایند، اما بعضی وقت‌ها اختصاص وقت بیشتر به مسئله‌ای که با حداقل زمان قابل مدیریت بوده شورا درگیر حاشیه‌هایی نموده که تمامی این موارد از ضعف رئیس فعلی شورا در یکسال گذشته بوده است.
 
 
طلایی، با بیان اینکه در واقع حاشیه زمانی به وجود آمده که فضای شورا از فضای کار خارج و فضای سیاسی بر فضای شورا غالب شده، اظهار داشت: در واقع هر زمان که شورا متأثر از فضای سیاسی رفتار نموده، حاشیه نیز بدنبالش ایجاد شده که نمونه بارز آن آتش سوزی خیابان جمهوری، مرگ مرحوم چراغی، سؤالات اعضا در خصوص بوستان مادر و یا مباحث مربوط به کمیته تخصیص بوده است.
 
 
وی، در پایان با عنوان اینکه هر چند در تمامی این موارد رئیس شورا می‌توانست فضا را به گونه‌ای اداره نماید که فضای سیاسی غالب شود، خاطرنشان کرد: علی‌رغم برخی از قضاوت‌هایی که از بیرون مبنی بر سیاسی بودن شورای چهارم می‌شود، این شورا تنها از بیرون و از دید برخی از اعضا سیاسی است و برخی از بیرون درصددند شورای چهارم را سیاسی کنند در حالیکه از درون شورا، اصلی‌ترین دغدغه تمامی اعضا کار و خدمت به شهروندان و اداره بهتر شهر است.
 
*معصومه آباد:انتخابات ریاست شورا به روز سه‌شنبه موکول شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای  اسلامی شهر تهران در پایان جلسه غیر علنی امروز شورای شهر و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای اصرار داشتند  انتخابات ریاست شورا به روز سه شنبه موکول شود  با بیان این که مطابق قانون نیز باید انتخابات پیش از 12شهریور و پایان دوره یک ساله شورا برگزار گردد اظهار داشت: بررسی برخی مصوبات و نیز حضور برخی از مدیران شهری در راستای رای گیری مصوبات مرتبط با شهرداری در  جلسه شورای امروز سبب شد تا انتخابات ریاست شور به روز سه شنبه موکول شود.
 
وی تصریح کرد:‌ اصرار خاصی در این زمینه نبوده چرا که این تصمیم گیری بر مبنای تصمیم جمع صورت پذیرفته است.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای  اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما در خصوص رئیس بعدی شورا چه کسی است خاطرنشان کرد: در هر دو صورت چه آقای چمران و چه مسجد جامعی رئیس شورای شهر شوند شورا قطعا به روند همیشگی خود ادامه خواهد داد و آن چه مهم است تعامل شورا و شهرداری و تأمین منابع مردم است.
 
*احتمال تداوم فعالیت هیات رئیسه فعلی بر اساس قانون مصوب سال 84 ضعیف است

احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون مصوب سال 84 در خصوص تداوم فعالیت هیات رئیسه تا دو سال گفت: با توجه به اصلاحیه این قانون احتمال تداوم فعالیت هیات رئیسه فعلی بر اساس قانون مصوب سال 84 ضعیف است.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه غیر علنی امروز ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص حضور در هیات رئیسه ارزیابی خود را در رابطه عملکرد یک ساله هیات رئیسه شورای چهارم عنوان نمود و اظهار داشت: این عملکرد مناسب بوده چرا که اقدامات آنها سبب تعامل شورا با دولت شد و امیدوارم که این فضای آرام با حضور هر فرد دیگری که رئیس شورا خواهد شد همچنان تداوم یابد.
 
وی به تصویب قانونی در سال 84 مبنی بر عدم تغییر هیات رئیسه تا دو سال اشاره نمود و اظهار داشت: طبق اظهارات برخی از اعضا این قانون از اصلاحیه‌ای برخوردار است که با توجه به اینکه هنوز به اصلاحیه‌ی آن دست نیافته‌ایم ممکن است فعالیت هیات رئیسه فعلی تا سال آینده تداوم یابد.
 
*فضای شورا به گونه ای است که احساس می‌کنیم دو رئیس در شورا وجود دارد

 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که مدیریت شورای چهارم را چگونه ارزیابی می‌نمایید با بیان اینکه وظیفه رئیس شورا ناظر و هماهنگ کننده است اما متاسفانه تلقی برخی از افراد از رئیس شورا همانند رئیس یک دستگاه اجرایی است،‌ افزود: اینکه چه کسی رئیس شورا خواهد شد برای من به عنوان یک موضوع حساس مطرح نیست چرا که با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر ریاست چمران و مسجد جامعی در سال دوم شورای چهارم هم مسجد جامعی یک شخصیت فرهنگی است وهم چمران از سابقه 10 سالۀ ریاست شورا برخوردار است ضمن اینکه فضای شورا به گونه ای است که احساس می‌کنیم دو رئیس در شورا وجود دارد.
 
احمد دنیا مالی در ادامه با تأکید بر اینکه عملکرد یک ساله شورای شهر بیانگر بلوغ و کار تیمی اعضا بوده ، تصریح کرد: اگر تضارب آرایی هم هست  نتیجه آن به نفع مردم خواهد بود.
 
وی با یادآوری قانون مصوب سال 84 در خصوص تداوم فعالیت هیات رئیسه و اصلاحیه در خصوص آن افزود: به نظرمی‌آید اصلاحیه صحیح و یکساله باشد چرا که اگر دو ساله بود حتماً در دوره‌های پیشین شورا نیز از آن استفاده می‌شد.
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اظهارات مشابه اصولگرایان در خصوص انتخاب رئیس شورا نظیر انتخاب بین خوب و خوبتر بیانگر رأی تشکیلاتی آنها است ، با اشاره به اینکه نمی‌توان به اظهارات اصولگرایان ایراد وارد نمود، گفت: به هر حال این افراد معتقدند که توانایی آقای چمران بیشتر است ضمن اینکه ما نیز معتقدیم حضور ایشان در شورای شهر برکت است و برای افرادی نظیر چمران و شیبانی احترام ویژه‌ای قائلیم و اصلاً برایمان مهم نیست که رئیس ایشان باشد یا فرد دیگری.
 
احمد دنیا مالی با بیان اینکه شیرینی این بحثها در همین است ،‌ افزود: اگر تضارب آرایی هم باشد باید اساس آن  رفع مشکلات  مردم باشد ضمن اینکه تمامی اعضا از ارتباط صمیمی و دوستانه‌ای برخوردارند که امیدوارم این ارتباط عمیقتر گردد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا این رای گیری در انتخاب مجدد شهردار موثر خواهد بود با تأکید بر اینکه رای گیری رئیس شورا ربطی به انتخاب شهردار ندارد، خاطرنشان کرد: برابری دو حزب مطرح کشور در شورا بیانگر هوشیاری مردم بوده و در واقع شورای چهارم یک فرصت است.
 
*دبیر:فکر نمی‌کنم رای‌گیری ریاست شورا امروز برگزار شود

 
علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه غیر علنی امروز و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای من تفاوتی ندارد که رای‌گیری ریاست شورا علنی باشد و یا غیر علنی ، اظهار داشت: با توجه به بررسی چندین مصوبه و لایحه در جلسه امروز فکر نمی‌کنم رای‌گیری ریاست شورا امروز برگزار شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص علنی بودن و یا غیر علنی بودن رای گیری چیست افزود: من خودم علاقمندم رای گیری غیر علنی باشد.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از شورای چهارم چه بوده است، خاطر نشان کرد: همه اعضا در این شورا زحمت کشیده‌اند.
 
 
*قناعتی:احتمالا چمران رئیس و طلایی نایب رئیس شورای چهارم خواهد شد
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ابوالفضل قناعتی سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه برگزاری نودمین جلسه غیر علنی شورای شهر با بیان اینکه من علاقمندم رأی گیری ریاست شورا امروز برگزار شود ، اظهار داشت: رأی من مهدی چمران است.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از اعضا اصرار دارند که رأی گیری سه شنبه برگزار شود ، افزود: در این خصوص بی‌اطلاعم.
 
این عضو شورای شهر در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات ضد و نقیض اعضا رأی گیری امروز برگزار خواهد شد و یا خیر با اشاره به اینکه با توجه به بند اول دستور جلسه امروز قرار است در خصوص برگزاری انتخابات هیات رئیسه تصمیم‌گیری شود ، تصریح کرد: در صورتی که نظر اکثریت اعضا رأی گیری در جلسه غیر علنی باشد هیات رئیسه همین امروز انتخاب خواهد شد.
 
قناعتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه دلیل شما برای انتخاب چمران به عنوان ریاست شورا چیست؟ با بیان اینکه این دلایل متعددی برای این انتخاب وجود دارد ، افزود: اما من فکر می‌کنم این انتخاب ، انتخاب بین خوب و خوبتر است.
 
وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص ارزیابی عملکرد هیات رئیسه در طول سال اول شورای چهارم و اینکه چرا به چمران رأی می‌دهید با تأکید بر اینکه باید رو به رشد بود اظهار داشت: بالاخره آقای چمران یکسال در کلاسی نشست و اطلاعاتی را به دست آورد ضمن اینکه تجربیات بسیاری نیز از قبل اندوخته است.
 
 سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تمامی اصولگرایان انتخاب ریاست شورا را در این دوره انتخاب بین خوب و خوبتر ارزیابی می‌نمایند آیا این به معنای تشکیلاتی بودن انتخابات نیست ، افزود: حتماً این طور است چرا که تمامی اصولگرایان با هم در خصوص انتخاب چمران به عنوان بهترین گزینه ریاست شورا به نتیجه رسیده‌اند.
 
قناعتی در پاسخ به سوال دیگری که آیا رأی اصولگرایان سیاسی است؟ با بیان اینکه شما آن را سیاسی می‌دانید، اظهار داشت: چرا که  همه ما اعضای شورای شهر در جمع خودمان بحثهایی داریم، توقعاتی نیز مردم از ما و ما از هیات رئیسه داریم که تمامی این موارد سبب شد تا به این نتیجه برسیم که می‌توان با تیم جدید شورا را بهتر اداره نماییم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم که چمران رئیس و طلایی نایب رئیس سال دوم شورای چهارم شوند ضمن اینکه معتقدم هیات رئیسه تغییر کند.
 
 
*هادیان: تا یک ساعت دیگر تصمیم نهایی در خصوص برگزاری انتخابات شورا اعلام می شود

 
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید جمال هادیان مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر در حاشیه نودمین جلسه غیر علنی امروز شورا و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هر چند تصمیم گیری در خصوص برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورا به عنوان اولین بند دستور جلسه امروز است ، اما تصمیم گیری در این خصوص پس از بررسی یازده مورد دیگر در این دستور جلسه صورت خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه از هم اکنون درحال بررسی چهارمین مصوبه دستور جلسه هستند ، اظهار داشت: پیش بینی می شود تا یک ساعت دیگر نظر قطعی در خصوص برگزاری انتخابات ریاست شورا در جلسه غیر علنی امروز برگزار شود.
 
*طلایی: انتخابات به تعویق افتاد / برای احترام به افکار عمومی برگزاری انتخابات سه شنبه با حضور خبرنگاران
 
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه برگزاری نودمین جلسه غیر علنی شورا و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل احترام به افکار عمومی ورسانه‌ها به عنوان نایب رئیس شورا اعلام می‌کنم که انتخابات ریاست شورا سه شنبه و با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.
 
 
* تقی پور: از برگزاری انتخابات ریاست شورا اطلاعی ندارم / انصاری: انتخابات ریاست شورا باید با حضور خبرنگاران باشد

 
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نودمین جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر تهران هم اکنون درحالی برگزار می‌شود که اظهارات ضد و نقیضی از سوی اعضای شورا مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست و هیات رئیسه عنوان می‌شود.
 
طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه برگزاری جلسه غیر علنی امروز شورای شهر و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری انتخاب ریاست شورا در دستور جلسه امروز است ، اظهار داشت: رأی گیری انتخابات ریاست شورا امروز برگزار خواهد شد.
 
وی در پاسخ به این سوال که رأی شما چه کسی خواهد بود؟ افزود: رأی من مخفی است اما مواضع ما روشن است، مواضع ما ایستادگی اصول‌گرایی مبنی بر خط مشی امام و رهبری است.
 
مجتبی شاکری رئیس کمیسیون فرهنگی و نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه انتخابات و رأی گیری ریاست شورا امروز برگزار می‌شود اظهار داشت: رأی من چمران است.
 
محسن پیرهادی یکی دیگر از اعضای شورای شهر با اشاره به اینکه برگزاری انتخاب ریاست شورا در دستور  جلسه امروز قرار داده شده است ، افزود: در جلسه امروز در خصوص برگزاری ریاست شورا  تصمیم گیری خواهد شد.
وی ادامه داد: رأی من چمران است.
 
علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه احتمالاً انتخابات ریاست شورا امروز برگزار می‌شود ، اظهار داشت: علنی یا غیر علنی بودن انتخابات تفاوتی ندارد.
 
وی در پاسخ به این سوال که رأی شما چه کسی خواهد بود؟ تصریح کرد: باید دید شرایط به چه صورت خواهد بود.
 
رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب ریاست شورا امروز برگزار می‌شود اظهار داشت: اطلاعی ندارم ، از آقای رئیس بپرسید.
 
حقانی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه رأی من  مسجد جامعی است ، افزود: رأی گیری باید با حضور رسانه‌ها و در صحن شورا برگزار شود.
 
مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در پاسخ به این سؤال که آیا انتخابات ریاست شورا امروز برگزار خواهد شد یا خیر؟
 
اظهار داشت: امروز در خصوص برگزاری انتخابات ریاست شورا رأی‌گیری خواهد شد شاید برای رأی گیری به تفاهم برسیم.
 
حافظی رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نمی‌دانم انتخاب ریاست شورا در دستور جلسه امروز هست و یا خیر، افزود: هر چند برگزاری این انتخابات در دستور جلسۀ اول نبود اما این دستور جلسه با اصلاحیه‌ای توأم شد که بند اول تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری انتخابات ریاست شورا است.
 
وی در پاسخ به این سوال که انتخابات ریاست شورا علنی خواهد بود و یا غیر علنی تأکید کرد: جلسات شورا حتی در روزهای یکشنبه هم علنی است اما بدون حضور خبرنگاران.
 
حافظی در پاسخ به این سوال که به چه کسی رأی خواهید داد ، اظهار داشت: رأی من مخفی است.
 
معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که به چه کسی رأی خواهد داد، افزود: رأی من مخفی است اما پیدا.
 
حکیمی‌پور یکی دیگر از اعضای شورای شهر با بیان اینکه چمران مرد بسیار شایسته و محترمی است، اظهار داشت: اما برای ریاست شورا مسجد جامعی را ترجیح می‌دهم.
 
علی صابری عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر در پاسخ به این سوال رأی شما چه کسی خواهد بود؟ هر چند در ابتدا اظهار داشت که رأی من مخفی است اما در مقابل اصرار خبرنگاران عنوان کرد: که رأی من مسجد جامعی است.
 
فاطمه دانشور عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: رأی من مسجد جامعی است.
 
محمد مهدی تند‌گویان عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه به مسجد جامعی رأی خواهم داد، افزود: انتخابات ریاست شورا امروز برگزار نمی شود.
 
راستگو در پاسخ به این سوال که به چه کسی رأی خواهید داد و آیا جلسه امروز علنی خواهد بود یا غیر علنی با سکوت از پاسخ به خبرنگاران صرف نظر نمود.
 
حجت الاسلام و المسلمین ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هنوز تصمیم نگرفته‌ام در پاسخ به اصرار خبرنگاران افزود: درست می‌شود.
 
حسین رضا زاده عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز اظهار داشت: من دقیقه نود تصمیم گیری می‌کنم.
 
محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اظهار بی‌اطلاعی از انتخابات ریاست شورا امروز برگزار خواهد شد یا خیر در پاسخ به سوال خبرنگاران که به چه کسی رأی خواهد داد؟ با لبخند از پاسخ به این سوال صرف نظر کرد و این درحالی است که ایشان قبلاً مسجد جامعی را به عنوان گزینه ریاست شورا انتخاب کرده بودند.
 
ابوالفضل قناعتی سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه به چه کسی رأی خواهد داد در ابتدا با اشاره  به اینکه 50 درصد موارد در خصوص تصمیم گیری ریاست شورا حل شده و 50 درصد باقی مانده اظهار داشت: هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.
 
وی در پاسخ به اصرار خبرنگاران که به چه کسی رای خواهید داد و‌ آیا انتخابات امروز برگزار می شود یا خیر افزود: رای من چمران است اما برای ما فرقی نمی‌کند که رای‌گیری علنی باشد و یا غیر علنی.
 
اسماعیل دوستی یکی دیگر از اعضای شورای شهر با بیان اینکه رأی من مسجد جامعی است و برای آن دلیلی دارم تصریح کرد: مگر کار ایشان بد بوده که نخواهیم به او رای بدهیم.
 
وی در پاسخ به آقای قناعتی که در کنار ایشان حضور داشت ، اظهار داشت: از آقای قناعتی خواهش می‌کنم که به خاطر شرایط کشور ، دولت و صحبتهای اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند جامعه را دو قطبی نکنید به آقای مسجد جامعی رأی بدهید و به همین دلیل به مسجد جامعی رأی می‌دهم.
 
سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل  شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اینکه اطلاعی ندارم که انتخابات امروز برگزار خواهد یا خیر تصریح کرد: ولی رأی من مشخص است و مسجد جامعی است.
 
غلامرضا انصاری یکی دیگر از اعضای شورای شهر با تأکید بر اینکه رأی من مسجد جامعی است ، افزود: اگر بنا باشد انتخاب ریاست شورا امروز برگزار شود باید خبرنگاران نیز حضور داشته باشند من نیز در این خصوص از اعضا تقاضا خواهم کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قناعتی ، سوال ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار