مدیر کل دفتر توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی خبر داد

تصویب مطالعات توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی 15 شهر

مصطفایی گفت: پیگیری تهیه و تصویب مطالعات توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی 15 شهر با تشکیل ستادهای توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی استانها و شهر ستانها از جمله اقدامات امسال این سازمان به شمار می رود.

نریمان مصطفایی مدیر کل دفتر توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه تاکنون مطالعات توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی 77 شهر در قالب 851 محله رسمی با مساحت بیش از 52 هزار هکتار و جمعیت پنج میلیون و 900 هزار نفر شناسایی شده است ،افزود:از این تعداد محلات شناسایی شده 344 محله با مساحت 24 هزار و 318 هکتار با جمعیت بالغ بر دو میلیون و 900 هزار نفر به عنوان محلات منتخب برای انجام اقدامات توانمند سازی و ساماندهی تهیه و به تصویب ستادهای استانی توانمندسازی مربوطه رسیده است .

 مصطفایی در ادامه اظهار داشت : تهیه برنامه مطالعات توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی 14شهر نیز  امسال در دست تهیه است.

مدیر کل دفتر توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی در ادامه اظهار داشت: در راستای مطالعات مصوب انجام شده 175 پروژه با اعتباری بالغ بر 1030 میلیارد ریال در سکونتگاههای غیر رسمی 24 شهر و با تعداد 73 محله با همکاری مدیریت شهری و مردم در قالب ارتقا سرانه های خدمات شهری از قبیل پروژه های ساخت مرکز آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، امنیتی، ایجاد دسترسی ها و .... انجام شده است.

وی یکی از وظایف اصلی  این سازمان را  راه اندازی ساختارهای نهادی مرتبط با توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای رسمی در کشور  دانست ،گفت:  در این راستا می توان راه اندازی ستاد های ملی ، استانی و شهر ستانی ، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بخشی و ... را عنوان کرد.

مصطفایی با اشاره به برنامه های سال  93ادامه داد: پیگیری تهیه و تصویب مطالعات توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی 15 شهر با تشکیل ستادهای توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی استانها و شهر ستانها ،انتخاب مشاور 14 شهر برای تهیه برنامه توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی ، از جمله اقدامات این شرکت به شمار می رود.

مدیر کل دفتر توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی  در ادامه افزود: تشکیل بالای 50 ستاد استانی وشهرستانی ،اجرای 41پروژه، ابلاغ برنامه های و پروژه های مطالعات مصوب که به دستگاههای ذیربط سطح ملی و استانداران مربوط، انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای کشور ، سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور،سارمان بسیج سازندگی،انجمن مددکاران اجتماعی ایران،انجمن مطالعات زنان ایرانی انجمن جمعیت امام علی(ع) ، از دیگر اقدامات این شرکت به شمار می رود.

مصطفایی در ادامه خاطر نشان کرد:  پیگیری برگزاری جلسه شورای اجتماعی با موضوع سکونتگاههای غیررسمی توسط وزارت کشور،برگزاری جلسه مشترک شورای امنیت کشور و شورای تامین استان خراسان رضوی پیرامون توانمندسازی وساماندهی سکونتگاههای غیررسمی شهر مشهدو...از جمله اقدامات شرکت بوده است.

مدیر کل دفتر توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در ادامه توضیح داد:‌ در شکل گیری یک محیط توانمندساز عوامل بسیاری از قبیل وجود یا نبودمدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری، هم جهت و همسو و هدفمند بودن مجموعه سیاستگذاری ها، میزان بهر همندی از حکمروایی خوب در نظام مدیریت شهری،میزان نهادینه شدن نظام شایسته سالاری و نخبه پروری در نظام های تصمیم گیری،مشخصات فرهنگ عمومی و پیشینه تحولات تاریخی و فرآیند شکل گیری محلات، زیربناهای اقتصادی و وضعیت عمومی شاخصهای اقتصادی، موثر هستند.

وی در ادامه گفت:‌پاسخگویی،شفافیت،تعهد مسئولیت پذیری سازمانهای مختلف شهری،میزان دسترسی به اطلاعات وارتباطات،میزان برابری افراد در دسترسی به فرصت ها و منابع تولید،میزان اعمال عدالت در فضا وبرابری در شرایط آغازین و... موثر هستند.

 مصطفایی خاطر نشان کرد: در هر حال برای شکوفایی و رسیدن به حداکثر توانایی های بالقوه (فرد،گروه،محله ویا جامعه بزرگتر) احتیاج به یک محیط توانمندساز داریم.

 انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار