رضا زارعی:

علیپور با جابه جایی رکورد جهان به مدال برتر دست یافت/ بهنام خلجی در یک قدمی کسب اولین مدال پارالمپیک است

رییس فدراسیون کوهنوردی درخصوص کسب نخستین مدال در مسابقات قهرمانی جهان گفت: رضا علیپور در این مسابقات توانست در قسمت فینال 13 صدم ثانیه رکورد جهان را جا به جا کند و به مدال برتر این مسابقات نائل شود.

رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: رضا علیپور در مسابقات قهرمانی جهانی که به میزبانی خیخون اسپانیا برگزار شد توانست در ماده سرعت و از میان 10 کشور حاضر در این مسابقات رکورد جهان در قسمت فینال 13 صدم ثانیه جا به جا کند و در جایگاه سوم این مسابقات نائل شد.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان کشورمان توانست اولین مدال تاریخ سنگ‌نوردی ایران را به دست بیاورد و برای کشورمان افتخار آفرینی کند وی با غلبه بر حریفان قدرتمندش مدال برنز این مسابقات را کسب کرد و این نشان‌دهنده توانمندی سنگنوردی ایرانی است.

زارعی تصریح کرد: در این مسابقات سنگنوردی از کشورهای اکراین، روسیه، لهستان، ایتالیا،‌فرانسه و چک حضور داشتند. پیش از این مدال قهرمانی جهان در قبضه کشورهای بلوک شرق بود.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اظهار کرد: علیپور پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی تهران برگزار شد مدال طلای این مسابقات را کسب کرد.

زارعی بیان کرد: در مسابقات در رشته سختی مسیر داود رکابی در برابر 72 شرکت کننده در جایگاه 42 این مسابقات ایستاد الناز رکابی دیگر سنگنورد ایرانی از میان 49 شرکت کننده در رتبه 31 جای گرفت. در رشته سرعت فرناز اسماعیل‌زاده رکورد خود را ارتقا داد و هجدهم شد.

رییس فدراسیون کوهنوردی عنوان کرد: در مسابقات معلولین که به نام پارا کلایمنگ معروف است کشورمان به دو شرکت کننده داشت. محسن پور قاسم در این رقابتها دهم شد بهنام خلجی ملی‌پوش کشورمان به فینال این مسابقات راه یافت که امیدواریم در فینال این مسابقات که امشب برگزار خواهد شد مدال رنگینی برای کشورمان به ارمغان بیاورد در صورت مدال آوری بهنام خلجی این اولین مدال پاراکلایمینگ است که توسط ملی پوشان معلول کشورمان کسب خواهد شد.

زارعی در خصوص مسابقات جهانی مونیخ آلمان گفت: مسابقات قهرمانی جهان این بار به میزبانی مونیخ آلمان برگزار شد که سنگنوردی خوب کشورمان از بین 109 شرکت کننده توانست چهل و پنجم جهان شود. علی برات‌زاده در رشته بولدرینگ رکورد خود را ارتقا داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدال ، جهان ، دست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار