تالاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران در ارائه تجهیزات نفتی توانمندی حضور در بازارهای جهانی را دارد

عضو هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات نفتی گفت: ایران پتانسیل های قوی برای توسعه تکنولوژی و فعالیت‌ها در عرصه های مختلف به ویژه در صنعت نفت و گاز را دارد بایستی با برنامه ریزی اصولی وارد صحنه بازارهای جهانی شود.

سیروس تالاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: ایران چهارراه و مرکز ثقل اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه است بنابراین ترکمنستان برای ایران یک فرصت به حساب می آید.

وی تصرح کرد: ما در بحث کلان اقتصادی در حوزه نفت و گاز باید به این موضوع توجه بیشتری بکنیم چرا که روسیه، قراقستان و ترکمنستان کمابیش صاحب این منابع هستند.  

تالاری با تاکید براینکه شرایط سختی در بازار ترکمنستان حاکم است اظهار داشت:  این کشور از نظر مبادرات تجاری برای ایران یک فرصت است. اگر قرار باشد کارکردن در جایی راحت باشد همگان این کار را انجام می دهند باید آگاهانه مسیر را انتخاب کنیم. هیچ جای سخت‌تر از ایران نیست.

عضو هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات نفتی افزود: ترکمستان به دلیل دسترسی داشتن به مرزهای آبی، یک کشور جمع‌و جور است بنابراین از طریق این کشور می تواینم تعاملات اقتصادی و تجاری داشته باشیم.

تالاری با اشاره به اینکه ایران با داشتن 85 میلیون جمعیت و نیز دارا بودن شرکتهای سازنده قوی می تواند حرفی برا گفتن در بین کشورهای جهانی داشته باشد اظهار داشت: ما امروز توانایی تبدیل شدن به شرکتهای قدر، در آسیای میانه در حوزه فعالیت‌های مختلف را داریم. ایران پتانسیل های قوی برای توسعه تکنولوژی و فعالیت‌ها در عرصه های مختلف به ویژه در صنعت نفت و گاز را دارد. بایستی با برنامه ریزی اصولی وارد صحنه بازارهای جهانی شود.

وی خاطرنشان کرد: سازندگان داخلی باید همت به خرج دهند و تلاش کنند به بازارهای خارجی ورود پیدا کنند در غیر اینصورت پیشرفت نخواهند کرد. بنابراین حضور در نمایشگاه ترکمنستان برای سازندگان داخلی یک فرصت مغتنم است که داشته‌های خود را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار