بازیگرانی که در سنین بالا به شهرت رسیده‌اند؛

از کابینت‌سازی تا بازی در "جنگ ستارگان"

"مورگان فری من" و "ساموئل ال.جکسون" دو بازیگر مطرح این روزهای هالیوود به سادگی به این جایگاه سینمایی نرسیده اند.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ وقتی صحبت از شهرت و ثروت می‌شود، بعنوان جوایزی منحصربفرد در یک قرعه کشی که همه در آن شرکت دارند، از آنها یاد می‌شود. سازمان‌هایی محصورکننده تلویزیون و صنعت سینما دنیای پررقیب بی‌رحمی است که بازیگران امیدوار به آن وارد می‌شوند و باور بر این است که هرچه زودتر و جوان تر به دنبال کسب شهرت بروید امکان دستیابی به موفقیت بیشتر می‌شود.

البته این گفته در مورد بسیاری از هالیوودی‌های موفق صدق می‌کند اما اقلیتی هم هستند که بازیگری را در سنین بالاتر آغاز کرده‌اند و به سرعت هم مشهور شده اند. باورش سخت است؟

به طور مثال هریسون فورد قبل از جنگ ستارگان، کابینت‌ساز بود و از راه نجاری امرار معاش می کرد. اما بعد از اینکه "جورج لوکاس" را دید، در واقع "لوکاس" مشتری او بود، " هریسون فورد" برای بازی در نقش "هان سولو" در  "جنگ ستارگان" و در سن سی سالگی انتخاب شد.

برخی از بازیگران فهرست‌ها قبل از سی سالگی روی صحنه تئاتر قدم گذاشته اند و تصویرشان بر روی صحنه تلویزیون و پرده سینما ظاهر نشده است. البته بازیگرانی هم هستند که در طول حرفه‌شان روی صحنه تئاتر عرق ریخته‌اند و در فیلم‌های درجه دو حضور داشتند، یا نقش‌های جزئی و کم اهمیتی در سریال‌های تلویزیونی داشته اند و هرگز نتوانسته اند به آن هدفی که دارند، دست‌یابند. اما خوش‌شانس‌هایی هم بودند که در سی سالگی یا حتی چهل سالگی حرفه‌ی بازیگری را آغاز کرده‌اند و گویی سال‌ها یکه‌تاز میدان بوده اند.

در ادامه فهرست بازیگران ثروتمندی که در پاییز زندگی شان به شهرت دست‌ یافتند را آورده‌ایم.

اگر جوان هستید و از شغل و حرفه‌تان راضی نیستید این فهرست می تواند زندگی شما را عوض کند.

ده بازیگری که ثابت کرده‌اند هنوز برای رسیدن به آرزوهایتان دیر نیست:

10. جین لینچ – 5 میلیون دلار


قبل از بازی بعنوان مهمان در سریال ها،  در پیام های بازرگانی و چند فیلم سینمایی حضور داشت. اما سال 2000 و در سن 43 سالگی در فیلم "بهترین نمایش" ساخته "کریستوفرگست" ایفای نقش کرد.
بازی در این فیلم برای "لینچ" موفقیتی مثال‌زدنی را در پی داشت و بعد از آن توانست در فیلم کمدی "پسر چهل ساله" ایفای نقش کند.
 
9. ملیسا مک کارتی – ده میلیون دلار


اگر سریال "دفترهای گلیمور" را دیده باشید، ممکن است "مک کارتی" را در نقش کوچک و جزئی "سوکی سینت جیمز" به یاد آورید، او هفت سال آینده این نقش را بازی کرد. سالهای سال نقش‌های مکمل فراموش شدنی مخصوص " ملیسا مک کارتی" بود.
اما بعد از بازی در فیلم "ساقدوش" (2011) "مک کارتی" در سن 41 سالگی ملکه‌ی فیلم های کمدی شد، بعد از آن نقش‌های اصلی فیلم به او اختصاص پیدا می کند. و نشانه‌ای از کند شدن در پیشرفتی دیده نمی‌شود.
 
8. کیتی بیس – 32 میلیون دلار
 

از بازی در فیلم‌های ترسناک گرفته تا فیلم‌های کمدی، کارنامه "بیتس" آن تنوعی را که از بازیگر انتظار می‌رود را در راه است.

در حالی که در ابتدای حرفه ی بازیگری‌اش، نقش های تاثیرگذاری را بر روی صحنه تئاتر ایفا کرد اما در فیلم‌ها نقش‌های بی‌اهمیت را از آن خود کرده بود. اما در 42 سالگی در فیلم "بدبختی"، اقتباسی از رمان "استفن کینگ"، نقش اول زن را بازی کرد، و این نقش یکی از خاطره انگیزترین نقش های او بود که او را بعنوان یکی از قوی ترین بازیگرهای زن به مخاطبان سینما شناساند.
 
7. لوسیل بال – 40 میلیون دلار  

 
"لوسیل بال" را برای بازی در فیلم‌های هالیوودی قدیم و کلاسیک می شناسیم اما باور کنید "لوسیل بال" راه سختی برای رسیدن به شهرت را پیموده است.

در چند تئاتر و چند فیلم سینمایی درجه دو حضور داشت اما نتوانست صعود کند و به شهرت و ثروتی که امروزه می شناسیم برسد.

اما چهل سالگی و بعد از اینکه "من عاشق لوسی هستم" را ساخت، همه چیز برای "بال" تغییر کرد. بعد از آن محبوب ترین بازیگر در کمدی‌های آمریکایی شد.   
 
6. فیلیسیا راشد – 55 میلیون دلار 
 

به خاطر بازی در تئاتر شناخته شده بود اما به درجه مشهوریت نرسیده بود تا اینکه در 35 سالگی و با حضور در تلویزیون به شهرت دست یافت.

ایفای نقش در سریال‌ها با استقبال منتقدان روبرو شد و دوباره برای دریافت جایزه‌ امی نامزد شد.

5. جیمز گاندولیفنی – 70 میلیون دلار  


وقتی"گاندو لیفنی" سی و هشت ساله بود نقش "تونی سوپرانو" بدنام رادر سریال"سوپرانوها" بازی کرد. بعد از آن "گاندولیفنی" ستاره فیلم‌های "سی دقیقهپس از نیمه شب" و "به خانواده رایلی‌ها خوش‌آمدی" شد.
 
4. ریکی جراویس – 80 میلیون دلار


سال 2011"جراویس" گزارش‌هایی که درباره ثروت 80 میلیونی او بود را مضحک خواند اما با وجود این او یکی از بازیگران ثروتمند کمدی این روزهای هالیوود است.

سال 1998، در سی و هفت سالگی اولینتجربه بازیگری‌اش راکسب کرد. "جراویس" در کالج دانشگاهی لندن درس خواند و بعد هم در رادیوی بریتانیایی کار کرد. بعد به نویسندگی و کمدی مونولوگ روی آورد.

زمان نویسندگی و کارگردانی "جراویس" یکی از دوره‌های طلایی زندگی او شد. او در سریال "اداره" حضور یافت. با اینکه در اواخر سی سالگی تصویرش روی پرده سینما رفت، در هالیوود غوغایی به پا کرد و حتی سال 2011 میزبان مراسم گلدن گلوب بود.
 
3. تیم آلن – 80 میلیون  


در آغاز "تیمآلن" کمدین بود. وقتی به موفقیتی متوسط دست یافت به هالیوود رفت و دنیای هالیوود را سخت و پر رقیب دید. اما وقتی بازیگر ثابت "فروشگاه کمدی" شد، پیشنهاد بازی در سریال "بهبود اوضاع خانه" به او داده شد و باعث شد یک شبه راه صد ساله را بپیماید. شخصیت "تیم تیلور ابزاری" باعث شهرت او شد و طولی نکشید که بعد از سی و هفت سالگی پیشنهاد بازی در فیلم‌ها به او داده شد.
 
2. مورگان فری من – 150 میلیون دلار  


درنوجوانی با صدایش به اوج شهرت رسید اما واقعیتش رابخواهید وقتی بازیگر نه ساله ای بود اصلا کسی او را نمی‌شناخت. وقتی چهل سال وخرده‌ای داشت در "شرکت الکتریکی" و "دنیای دیگر" ایفای نقش کرد و نظر مخاطبان را بهخودجلب کرد. در 52 سالگی شخصیت "هوک" در فیلم "رانندگی برای خان دیزی"، "فری من" را در میان ستارگانی برجسته قرارداد. این در حالی بود که در تئاتر "رانندگی برای خانم دیزی" هم او این نقش را بازی کرده بود.
 
1.‌ ساموئل ال. جکسون – 150 میلیون


قبل از اینکه "ساموئل ال جکسون" بازیگر مشهوری شود، مددکار اجتماعی بود و از این طریق امرار معاش می‌کرد. بعد تصمیم گرفت دنبال حرفه‌ی بازیگری برود و نقش‌های کوچکی در فیلم‌ها مثل "عاشقانه واقعی" نصیبش میشد. حرفه‌ او در بازیگری بی‌ثبات بود، اما از انجا که "گر صبرکنی زغوره حلواسازی"، "ساموئل ال. جکسون" هم در فیلم معروف "پالپ فیکشن" و در چهل و پنج سالگی بازی کرد. این فیلم بااستقبال منتقدان روبرو شد. بعد از آن او. یک ستاره هالیوودی به شمار می‌آید و در فیلم های بزرگ بادستمزد‌های بالا بازی می‌کند.

گزارش از: بهاره سرلک/

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار