همدان/

هنرستان و دانشکده صنایع دستی در همدان راه‌اندازی شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار کرد: در راستای توسعه گردشگری در استان باید هنرستان صنایع دستی و گردشگری برای نخستین بار در استان راه‌اندازی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، صبح امروز زنگ گردشگری با حضور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس دانشگاه آزاد همدان، مسئولان استانی، دانش‌اموزان و والدین در دبیرستان سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی همدان نواخته شد.

مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در این مراسم سما را به عنوان یکی از موسسات آموزشی پیشرو و ریشه‌دار مطرح کرد و اظهار کرد: باید جایگاه سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در توسعه کشور ارتقا داد.

ریحان سروش مقدم با اشاره به این مهم که گردشگری در استان همدان محور توسعه قرار گرفته است تصریح کرد: باید همدان به قطب گردشگری کشور تبدیل شود چرا که صنعت گردشگری در استان پا را فراتر نهاده است.

وی تأکید کرد: در راستای توسعه گردشگری در استان باید هنرستان صنایع دستی و گردشگری برای نخستین بار در استان همدان راه‌اندازی شود که سما پیشرو آن قرار دارد.

مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان افزود: برای ارتقای حوزه گردشگری باید دانشکده‌های صنایع دستی راه‌اندازی و گسترش یابد و مهارت‌های حوزه صنایع دستی را افزایش یافته و باعث اشتغال و کارآفرینی شود.

وی با اشاره به همزمانی روز اول مهر و روز اول هفته گردشگری و اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم هم‌افزایی بین سازمان میراث فرهنگی و دانشگاه آزاد دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان دانش‌آموزان را آینده‌سازان کشور دانست و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دومین دانشگاه کیفی استان همدان است.

سعید جامه‌بزرگی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای مقاطع تحصیلی مختلف در بخش دانشجویی و دانش‌آموزی است که دانش‌آموزان در مراکز آموزشی تحت عنوان سما مشغول تربیت هستند.

وی تصریح کرد: دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی از مقطع فوق دیپلم تا دکترا و دانش‌آموزان در مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان در بخش دختران و پسران مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد همدان عنوان کرد: در شهرستان همدان 6 مدرسه و شهرستان ملایر سه مدرسه سما وجود دارد که هزار و 500 دانش‌آموزش در این مدارس و 16 هزار  دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: همدان ، دانشکده ، هنرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.