حجت‌الاسلام باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بنای قانون جدید مجازات اسلامی بر "حبس‌زدایی" است/ مجازات حبس تنها عامل پیشگیری در برخی جرائم است

رئیس شعبه دوم تجدیدنظر استان خراسان جنوبی گفت: زندانی کردن مجرمین هزینه‌های سنگین و جبران‌ناپذیری بر دوش دولت و جامعه می‌گذارد اما در برخی جرائم خطرناک و سنگین، مجازات حبس تنها عامل پیشگیری است.

"حجت‌الاسلام محمدباقر باقری" رئیس شعبه دوم تجدیدنظر استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با پیش‌بینی سازوکار‌های حقوقی جدید در قانون مجازات اسلامی و بحث مجازات‌های جایگزین حبس اظهارداشت: با توجه به هزینه‌های سنگین و جبران‌ناپذیری که زندانی‌کردن مجرمین بر دوش دستگاه قضا، دولت و جامعه می‌گذارد، قانون جدید مجازات اسلامی می‌تواند از طريق مجازات جايگزين حبس، از اين هزينه‌ها بكاهد.

وی با اشاره به اهمیت زندان‌زدایی که یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضا است، تصریح کرد: زندان‌زدایی به عنوان یک اصل در مجموعه سیاست‌ها و برنامه‌های خرد و کلان دادگستری خراسان جنوبی قرار دارد اما این در حالی است که باید زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه فراهم شود.
 
باقری با بیان اینکه گاهی چاره‌ای جز زندانی کردن برخی مجرمین وجود ندارد، افزود:‌ در  برخی جرایم خطرناک و سنگینی همچون کلاه‌برداری، خیانت در امانت و... مجازات حبس تنها عامل پیشگیرانه برای اين مجرمین است.

رئیس شعبه دوم تجدیدنظر استان خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: قانونگزار با استفاده از تخفیف، تعلیق و سایر مجازات‌های جایگزین حبس تا حد بسیار مطلوبی در راستای زندان‌زدایی گام برداشته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار