وزیر نفت:

آخرین وضعیت وصول طلب از بابک زنجانی/ درآمدهای نفتی فراتر از انتظار شد

زنگنه فروش نفت ایران و وصول درآمد آن در سال‌جاری را فراتر از پیش بینی های بودجه‌ای عنوان کرد و گفت: هم اکنون وضعیت صادرات نفت ایران رو به پیشرفت و قابل قبول است همچنین در راستای وصول بدهی بابک زنجانی همکاری‌هایی با قوه قضاییه انجام شده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بیژن نامدار زنگنه در  جلسه صبحانه کاری با فعالان بخش خصوصی در خصوص انعقاد تفاهم نامه ایران با روس‌ها در مورد تبادلات نفتی گفت: ایران تفاهم نامه ای با روس‌ها در زمینه همکاری اقتصادی، فنی و تجاری به امضا رسانده که از جمله آن همکاری‌های نفتی است.
 
وزیر نفت افزود: در قالب این تفاهم نامه، مقرر شده ایران و روسیه کار و خدمات خود را به صورت متقابل از یکدیگر تامین کنند که هم اکنون اقدامات موثر در این رابطه در حال انجام است و به زودی آثار آن روشن خواهد شد.

 وی ادامه داد:در راستای وصول بدهی بابک زنجانی همکاری‌هایی با قوه قضاییه انجام شده اما نسبت به دارایی‌های این فرد در مقایسه با بدهی به وزارت نفت بسیار کم است.

**درآمد فروش نفت بیش از رقم پیش‌بینی

وی در ادامه درباره‌ی میزان پیش‌بینی درآمد‌های نفتی در سال جاری و این‌که آیا رقم تعیین شده در بودجه محقق می‌شود، گفت: بله انشا‌ء‌الله درآمد پیش‌بینی شده محقق می‌شود.

وی با بیان این‌که نمی‌توانم عدد اعلام کنم، افزود: از نظر فروش به ارقام مشخص و حتی بیشتر از آن رسیده‌ایم.

زنگنه درخصوص تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها برای 10 سال گفت: به پتروشیمی ها اعلام شد تا در جلسه ای که با وزارت نفت برگزار می شود، شرکت کرده و اگر به تفاهم برسیم، تعیین قیمت خوراک برای 10 سال اجرایی شود، ضمن اینکه مجلس نیز در لایحه تنظیم مقررات مالی دولت به این مسئله پرداخته است.
 
وی افزود: چنانچه دوستان پتروشیمی آمادگی این همکاری را با وزارت نفت داشته باشند، از نظر دولت مشکلی وجود ندارد و تا قبل از پایان مهرماه هم می تواند در این مورد به نتیجه رسید.
 
وزیر نفت  تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها نمی توانیم اسامی بازارهای های جدید صادراتی نفت و میزان نفت صادراتی را اعلام کنیم اما در یک جمله می توان گفت وضعیت صادرات نفت ایران هم اکنون رو به پیشرفت و قابل قبول است.
 
وی در خصوص اجرای خط لوله صلح خاطرنشان کرد: وزارت نفت پیگیر اجرایی شدن خط لوله صلح است اما پاکستانی ها حرف‌های جدیدی نزدند و بلاخره کار اندکی تاخیر دارد.
 
وزیر نفت در خصوص درجه بندی جایگاه های عرضه سوخت اظهارداشت: اگر جایگاهی خوب کار نکند، آن را تعطیل می کنیم اما باید به این نکته توجه داشته که کمبود جایگاه عرضه سوخت داریم و البته شرایط قیمتی روی آنها نیز چندان به صرفه نیست و باید اصلاح شود تا رقابت به وجود آید.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، نیرو ، گاز ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
بیشتر فروختن مهم نیست سالم و با قیمت خوب و بالا فروختن مهم است
آخرین اخبار