لرستان؛

لرستان رتبه نخست کاهش جرایم در کشور را دارد

فرمانده انتظامی لرستان گفت: در شش ماه نخست امسال طرح ارتقا امنیت اجتماعی در استان به خوبی اجرا شده و لرستان در زمینه کاهش جرایم در رتبه نخست کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران، سردار محمد قنبری ظهرروز گذشته در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال استان لرستان در موضوع کاهش سرقت ها رتبه نخست کشور است و این در حالی است که سال گذشته استان در وقوع سرقت رتبه نهم کشوری بود و امسال به رتبه هفدهم کشوری رسیده است.
 
وی با اشاره به موفقیت طرح ارتقا امنیت در لرستان در سال 93 افزود: در شش ماه نخست امسال طرح ارتقا امنیت اجتماعی در استان به خوبی اجرا شده است به طوری که در هرکدام از عملیات ها در استان 10 الی 15 دستگیر شده اند و استان لرستان در زمینه کاهش جرایم رتبه نخست کشور است.
 
فرمانده انتظامی استان لرستان از تفکیک فوریت های پلیس 110 از کلانتری ها در بعضی از شهرستان های لرستان خبر داد و بیان کرد:  برای افزایش امنیت در فضای استان، مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان های بروجرد و خرم آباد از کلانتری ها جدا شده است.
 
وی از کاهش 32 درصدی سرقت در منزل در استان خبر داد و تصریح کرد: در شش ماه نخست سال 93 در مورد وقوع جرم در استان از رتبه هفت به 17 در کاهش جرایم رشد کرده ایم.
 
قنبری با اشاره به کاهش 40 درصدی سرقت مغازه ها در استان گفت: در شش ماه نخست امسال میزان سرقت خودرو در استان 17 درصد کاهش یافته، سرقت موتورسیکلت در استان نیز 32 درصد کم شده، کیف قاپی 41 درصد کاهش یافته  و در سایر سرقت ها در استان نیز با کاهش 35 درصدی روبه رو بودیم.
 
فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به رشد این سازمان در مبارزه با جرایم خشن خاطرنشان کرد: در مبارزه با جرایم خشن نیروی انتظامی رشد خوبی داشته به طوری که در سرقت مسلحانه و راه زنی با کاهش 100 درصدی روبه رو بودیم.
 
وی بیان کرد:  استان لرستان در حوزه جرائم خشن رتبه 28 کشوری را دارد یعنی هیچ گونه جرائم خشن‌ در این استان طی 6 ماهه نخست انجام نشده است.
 
قنبری از کشف و منهدم شدن 37 باند حرفه ای مواد مخدر قبل از ورود به استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: نیروی انتظامی استان لرستان در شش ماه نخست امسال موفق به کشف یک تن و 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر شده که نیروهای اطلاعات و سپاه نیز موفق به کشف 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان شده اند که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.
 
فرمانده انتظامی استان لرستان افزود: در شش ماه نخست امسال 72 درصد جرایم مختلف در استان لرستان کشف شده که نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
 
وی با اشاره به کاهش سوانح جاده ای در استان افزود : سوانح جاده ای و تصادفات در استان لرستان 14 درصد کاهش و در تعداد متوفیات 22 درصد کاهش داشته است.
 
قنبری با اشاره به رویکرد نیروی انتظامی اظهار کرد: تمام سعی و تلاش نیروی انتظامی تامین امنیت مردم و ایجاد آرامش در جامعه است که برای ریدن به این امر با دستگاهای قضایی و بسیج استان همکاری های خوبی انجام شده و می شود.
 
انتهای پیام/ز
منبع:تسنیم
برچسب ها: لرستان ، کاهش ، جرایم ، نمازجمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.