نصیری قیداری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برخی دانشجویان بورسیه غیرقانونی باید خسارت بپردازند/ پرونده دانشجویان بورسیه غیرقانونی تا روز ۲۷ مهر بسته می‌شود

معاون پارلمانی وزارت علوم گفت: پس از بررسی‌های مداوم۳۷۰۰ پرونده بورسیه غیرقانونی، هم اکنون برای برخی از این دانشجویان لغو بورس و یا تعیین خسارت مشخص شده که باید پرداخت شود.

نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در خصوص پایان مهلت یک هفته از سوی سرپرست وزارت علوم جهت تعین تکلیف نهایی پرونده بورسیه غیرقانونی گفت: کار کمیته بورس تقریبا به اتمام رسیده و چهارشنبه گذشته جلسه‌ای جهت تهیه گزارش نهایی تشکیل شده است و مقرر شد که امروز شنبه ۲۶ و یا یکشنبه ۲۷ مهر، گزارش نهایی به سرپرست وزارت علوم ارائه شود و تصمیم نهایی و تایید نهایی صورت گیرد. 

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه در مصاحبه‌های روزهای گذشته اعلام شد که ۱۶۰۰پرونده بورسیه باید دوباره مورد بررسی قرار گیرد و حال بعد از گذشت یک هفته، نتیجه بررسی این تعداد۱۶۰۰پرونده به کجا رسیده است، افزود: از این تعداد پرونده، حدود ۴۸۸پرونده مربوط به مربیان پیمانی بود که به صورت غیرقانونی بورسیه شده بودند و مقرر شد که این تعداد پرونده‌ها به دانشگاههای مربوطه واگذار شده و توسط هیئت امنای دانشگاه‌ها به صورت تدریجی تعیین تکلیف شوند، البته ما خواسته‌ایم که این نتایج هرچه سریع‌تر مشخص شود.

نصیری قیداری تصریح کرد: بنابراین حدود ۱۱۰۰پرونده تقریبا باقی می‌ماند که این تعداد نیز به نظر می‌رسید، مغایر آئین نامه مصوب وزارت علوم است که مورد بررسی قرار گرفت. این‌ها پرونده دانشجویانی بود که در ارائه معدل خود صداقت نداشته و معدل خود را بالا‌تر از میزان به سازمان اعلام کرده‌اند، البته باز ما برای این دسته از دانشجویان تمام تلاش خود را جهت ارفاق انجام داده‌ایم. 

وی افزود: دانشجویانی که معدل آن‌ها زیر ۱۴ بوده و۱۴ به بالا اعلام کرده‌اند، یعنی صداقت نداشتند، تحصیل این دانشجویان متوقف شده است. 

نصیری قیداری تصریح کرد: البته دانشجویانی که در مقطع کار‌شناسی معدل آن‌ها ۱۴ و در مقطع کار‌شناسی ارشد ۱۶ به بالا بوده ولی در اعلام میزان سن خود صداقت به خرج نداده، یعنی براساس قانون سن دانشجو نباید بالا‌تر از ۳۲ سال باشد، ولی سن دانشجو بالای ۳۲بوده و۳۲ اعلام کرده است، نیز برای این دسته از دانشجویان رای بند الف صادر شده است و بورس دانشجو لغو شده است و باید میزان خسارت را به دولت که از سوی وزارت علوم تعیین شده بپردازد و اگر این دانشجو به عنوان عضو هئیت علمی در دانشگاهی مشغول شده، متوقف می‌شود. 

وی در ادامه گفت: این کمیته تمام تلاش خود را جهت ارفاق به دانشجو کرده است ولی واقعیت این است که از نظر دیوان محاسبات، تحصیل و بورسیه تمامی ۳۷۰۰پرونده دانشجویان (بورسیه داخل و بورسیه خارج) چون از طریق آزمون وارد نشده‌اند، غیرقانونی بوده ولی ما ‌‌نهایت ارفاق را برای دانشجویان به عمل آورده‌ایم.
 
نصیری قیداری گفت: البته مثل تمامی احکام، برای دانشجویان معترض امکان اعتراض وجود دارد، بنابراین اگر دانشجویی در این میان از حکم صادر شده، اعتراض داشته باشد، می‌تواند اعتراض کرده و پرونده آن دانشجو دوباره بررسی شود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه نهایی پرونده بوسیه تا ۲۷ مهر۹۳ اعلام می‌شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار