رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات:

دلالان جامعه با بنگاه مداری باعث بی سرپناهی جوانان شده‌اند

رئیس دانشکده علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات، با بیان اینکه دلالان جامعه با بنگاه مداری باعث بی سرپناهی جوانان شده اند، تصریح کرد: تورم و مخارج بالای اقتصادی از جمله موانع اصلی بر سرراه جوانان برای ازدواج به شمار می روند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر فریبرز باقری، رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی این واحد دانشگاهی، در همایش "چرا ازدواج" این عنوان را به سه زیربخش تقسیم کرد و گفت: این سئوال در قالب سه محور انگیزه ها، علل رد روابط خارج از ازدواج و علل ترجیح افراد به ازدواج مطرح است.

دکتر باقری با اشاره به موانع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ...  گفت: بالا رفتن آستانه سطح مصرف از دوران کودکی، ارتقا سطح توقعات جوانان و میل آن ها به کسب مشاغلی خاص از جمله عوامل بازدارنده در بحث ازدواج هستند. 

وی ازدواج را گامی نیک در زندگی دانست و اظهار داشت: ازدواج و تشکیل خانواده پس از داشتن ایمان، برترین گوهر کائنات به شمار می رود. 

 دکتر باقری با بیان اینکه ازدواج یک ضرورت در زندگی انسان است، ادامه داد: ازدواج یک تصمیم فردی در راستای مدیریت زندگی است.

رئیس دانشکده علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات، با بررسی وقایع روزمره زندگی افراد در داخل کشور و نیز کشورهای غربی، گفت: در بحث ازدواج، دلایل به عنوان انگیزه و علل به عنوان استدلال های مکانیزه شناخته می شوند.

 وی کسب استقلال به معنای عام را نخستین دلیل تمایل افراد به ازدواج عنوان کرد و افزود: افراد برای زندگی به شیوه دلخواه و رهایی از شرایط تحمیلی به ازدواج روی می آورند.

دکتر باقری، دستیابی به یک قبله عاطفی را انگیزه دیگری برای تشکیل خانواده دانست و تصریح کرد: انسان ها در زندگی، علاوه بر عشق، نیاز  به تقسیم احساس اعتماد و صمیمیت با دیگری دارند.

رئیس دانشکده علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات، ادامه داد: از دیگر دلایل گرایش بشر به ازدواج می توان به کسب مقبولیت به عنوان انسان یکپارچه، سامان یافتن و به بار نشستن تلاش ها و دستیابی به مسئولیت پذیری در روابط اشاره کرد.

دکتر باقری ادامه داد: جمعیت به معنای قدرت جوامع است و با کاهش جمعیت، سطح قدرت جامعه سیر نزولی خواهد داشت.  

رئیس دانشکده علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات، با بیان اینکه در دهه 1980میلادی نگاه غرب به مقوله ازدواج به عنوان مانعی بر سر راه  پیشرفت بود، تصریح کرد: غرب امروز با توجه به کاهش جمعیت و خطر ازهم پاشیدگی جوامع، به اهمیت تشکیل خانواده پی برده است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن زنان خانه دار در کشورهای اروپایی در حمایت از فرهنگ ازدواج و توجه به خانواده اظهار داشت: فرزندآوری از مصادیق تولید ناخالص ملی به شمار می رود.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار