سردار جلالی در همایش پدافند غیرعامل:

21 کشور ارتش سایبری تشکیل داده‌اند/ شرکت‌هایی در پوشش "مشاوره" اطلاعات زیربنایی کشور را می‌فروشند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ما بایستی با کشورهای همسو تعامل و مشارکت کنیم و از منافع ملی در حمله‌ها حفاظت به عمل آوریم، ناتو یک سال و نیم است که تمرین دفاع سایبری را با 39 کشور انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل در همایش ملی پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: شبکه‌های جاسوسی صنعتی و فنی راه افتاده که تحت عنوان شرکت‌هایی برای مشاوره، طراحی و مطالعه به کشورهای دیگر می‌روند و اطلاعات زیربنایی ما را به قیمت‌های بالایی می‌فروشند.
 
وی افزود: باید با رویکرد حفاظتی هوشمند عمل کنیم.
 
سردار جلالی اظهار داشت: حرکت قرارگاهی پدافند غیرعامل به دنبال ایجاد حداکثر هم‌افزایی و هماهنگی در حوزه‌های مختلف است.
 
وی تصریح کرد: باید توجه عمده به سرمایه‌های انسانی در پدافند غیرعامل باشد و ما به دنبال آموزش و فراگیر کردن آن هستیم.
 
سردار جلالی افزود: مقام معظم رهبری بر توسعه نگرش پدافند غیرعامل تأکید کرده‌اند. همچنین رویکرد دیگر ما اقتصادی‌سازی پدافند غیرعامل است و تلاش می‌کنیم پدافند غیرعامل اقتصادی شود و بخش‌های خصوصی در آن وارد و ذی‌نفع شوند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در حوزه دیپلماسی پدافندی نیز امروز تهدید سایبری و جنگ سایبری کشورها را به سمت تعامل و دفاع جمعی جلو می‌برد و 21 کشور در این زمینه ارتش تشکیل دادند و تهاجم سایبری در دستور کارشان است. ما بایستی با کشورهای همسو تعامل و مشارکت کنیم و از منافع ملی در حمله‌ها حفاظت به عمل آوریم، ناتو یک سال و نیم است که تمرین دفاع سایبری را با 39 کشور انجام می‌دهد.
 
سردار جلالی اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل تحت فرمان عملیاتی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) است، قرارگاهی که برای اداره کشور در زمان جنگ ایجاد شده و فرمانده آن مقام معظم رهبری است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در پدافند سایبری چاره‌ای جز بومی‌سازی صنعت برای دفاع سایبری نداریم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار