عشق، دارویی برای درمان حسادت

یک روانشناس گفت: حسادت بدترین صفت اخلاقی انسان است که در بعضی افراد ضعیف و در برخی فوق العاده قوی بروز می‌کند.

 بتول جباریان، کارشناس ارشد روان شناسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: حسادت نوعی تلاش برای حفظ زندگی در رابطه‌ی زناشویی است که در اوایل ازدواج زوجین نسبت به همسر خود احساس مالکیت دارند که تا حدودی طبیعی است.

وی تصریح کرد: روابط همسران باید بر پایه اعتماد باشد و در این مواقع حسادت به طرفین یادآوری می‌کند که تا چه حد به یکدیگر علاقه دارند، اما شدت گرفتن حسادت خطرناک است و رابطه را با تهدید جدی مواجه می‌کند.

این روان شناس با اشاره به اینکه گاهی همسران حسادت خود را با دوری از برقراری روابط زناشویی، قهر کردن و سردی عاطفه ابراز می‌کنند، گفت: اگر همسران از نظر عاطفی و احساسی توجهی به طرف مقابل نداشتن باشند، بدون شک از میزان ارتباطات کلامی و غیر کلامی محبت آمیز کاسته می‌شود و به مرور زمان باعث دلزدگی از برقراری روابط زناشویی می‌شود.

جباریان تاکید کرد: گاهی اوقات بعضی از خانم‌ها تصور می‌کنند که با گفتن اتفاقات گذشته تا تعداد خواستگاران، سعی در بر انگیختن حس حسادت آقایان دارند و این کار روش خوبی برای تقویت عشق آن‌ها است، در حالی که این کار باعث به وجود آمدن افکار منفی در بین آقایان شده و گاهی اوقات احتمال دارد تا آخر عمر اثرات منفی آن در زندگی زناشویی دیده شود.

این روان شناس بیان داشت: معمولا همسرانی که دچار حسادت هستند، قبول نمی‌کنند که رفتارشان نوعی بیماری است و باید برای درمان اقدام کنند و اگر با فرد حسودی زندگی می‌کنید، با ملایمت از او بخواهید با شما نزد روانپزشک بیاید.

وی خاطرنشان کرد: بهترین روش برای تحت کنترل درآوردن همسر آن است که با نثار عشق، محبت و مهربانی، اعتماد به نفس او را بالا ببرید و به او شخصیت دهید، در ضمن یادتان باشد که بعضی از رفتارها در زندگی باعث شعله ور شدن حس حسادت در طرف مقابل خواهد شد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: عشق ، دارو ، حسادت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار