در صدو نهمین جلسه ی شورا عنوان شد

سرخو: تصویب یک فوریت نصب درهای بازشوی ایمنی در ایستگاه های مترو/تراکم زیاد ایستگاه‌های مترو در مرکز شهر تهران

یک فوریت طرح نصب دربهای بازشوی ایمنی در ایستگاه‌های مترو به تصویب اکثریت اعضا رسید.


  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک در بررسی یک فوریت طرح نصب درهای بازشو ایمنی در ایستگاه های مترو به بیان اجرای این امر در 44 شهر دنیا پرداخت و افزود: استفاده  31 دستگاه در آسیا، 10 مورد در اروپا و سه مورد در آمریکا بیانگر مناسب بودن این تجهیزات در ایستگاه‌های مترو است.
 
وی ادامه داد: هر چند که نصب این دربها امکان ممانعت از هر گونه آسیب را فراهم خواهد ساخت اما نصب آگهی‌های تبلیغاتی بر روی آن سبب بازگشت اعتبار لازم جهت خرید این تجهیزات در زمان کوتاه خواهد شد.   
 
معصومه آباد رئیس کمیسیون ایمنی و بحران شورای شهر خاطر نشان کرد: نصب این دربها ضریب خطر در ایستگاه‌های مترو به صفر خواهد رساند.   
 
گفتنی است یک فوریت طرح نصب دربهای بازشوی ایمنی در ایستگاه‌های مترو به تصویب اکثریت اعضا رسید.

*تراکم زیاد ایستگاه‌های مترو در مرکز شهر تهران

یکی از اعضای شورای شهر گفت:‌ در غرب تهران برخلاف مرکز شهر تراکم ایستگاه‌های مترو محدود است و موجب هجوم خودروهای شخصی می شود.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سرخو یکی از اعضا شورا در ادامه جلسه علنی افزود:‌ شهر تهران به 740کیلومتر خط مترو نیاز دارد و تا آخر برنامه پنج ساله پروژه مترو این خط به 300کیلومتر خواهید رسید که البته مشارکت شهرداری و سیستم مالی را می‌طلبد.
وی خطاب به آقای دبیر اظهار کرد: امیدواریم اعتبارات مربوط به مترو در سال آینده را تخصیص یافته ببینیم.
 
سرخو بیان داشت: در کمیته حمل و نقل شورای شهر در مورد آسانسور درب‌های آسان باز شو در مترو که برای سالمندان و معلولین لازم است جلسات متعددی داشتیم که اگر فاینانس‌ها به ما داده شود ظرف دو سال می توانیم برنامه پنج ساله را فشرده کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: در مرکز شهر تهران تراکم مترو زیادی داریم که در غرب تهران این تراکم محدود است به طوری که هجوم خودروهای شخصی را می‌بینیم و در این نواحی باید خطوط مترو و ایستگاه‌های بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/  
برچسب ها: درب ، تصویب ، نصب ، ایستگاه مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار