مجلس باید قوانینی به نفع بخش خصوصی تصویب کند؛

صادق‌زاده: تا لحظه آخر منتظر ورود ذوب‌آهن بودیم

سرمربی تیم بسکتبال پمینا اصفهان دلیل دیر وارد شدن این تیم به لیگ را انتظار برای ورود ذوب آهن اعلام کرد و از مشکلات بخش خصوصی برای ورود به ورزش صحبت کرد.

محسن صادق‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه چرا تیم تازه وارد اصفهای انقدر دیر برای حضور در لیگ اقدام کرد؟ توضیح داد: بیشتر ما در تصور این بودیم که تیم ذوب آهن در نهایت وارد لیگ می شود. همین موضوع بسکتبال اصفهان را دچار بحران کرد چون در آخرین لحظه سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن اعلام کرد که با توجه به شکایت لورن وودز اصلا اجازه ی شرکت در لیگ بسکتبال را ندارند. 

وی ادامه داد: اگر زودتر در مورد ذوب آهن می دانستیم، امکان ماندن بسیاری از بازیکنان در اصفهان بود. با کمک دوستان اسپانسری برای تیم فوتبال ذوب آهن هم پیدا شد. قرار بود پول تبلیغات روی پیراهن تیم فوتبال را با کمک این اسپانسر به بسکتبال اختصاص دهند اما مشکلات صدا و سیما با فوتبال و عدم پخش تلویزیونی در نهایت این جریان را هم منتفی کرد در حالی که علاقه ی همه در اصفهان بر این است که تیم ذوب آهن در لیگ شرکت کند.

سلیمانی کمک زیادی به ما کرد

صادق زاده در مورد نقش بهمن سلیمانی در تیم پمینا گفت: بهمن سلیمانی بعد از مصاحبه ی آذری با من تماس گرفت و با توجه به قرار داشتن کارخانه ی پمینا (شعبه تاپ مینای آمل) در اصفهان توضیح داد که می توانیم با بودجه ی محدودی در اصفهان تیم داشته باشیم. ما هم با همان بودجه توافق کردیم که پرچم بسکتبال را در اصفهان بالا نگه داریم. سلیمانی در این میان کمک زیادی به ما کرد. 

صادق زاده که با انتقاداتی هم به خاطر از دست رفتن اسپانسرها در دوران ریاست هیئت بسکتبال اصفهان روبرو بود، اشاره ای هم به شرایط جذب اسپانسر داشت و گفت: بیشتر دلایل از دست رفتن اسپانسرها به موضوعات قانونی در رابطه با بخش خصوصی برمی گردد. در گذشته شرایط خاصی برای بخش خصوصی مهیا شده بود، تخفیف های مالیاتی و بندهای مختلفی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده بود، باعث تزریق پول به ورزش می شد.

مجلس شورای اسلامی کمک کند

وی ادامه داد: مجلس اگر باز هم قوانینی برای حضور بخش خصوصی تصویب کند، کمک زیادی به شرایط فعلی می کند. در حال حاضر بخش دولتی بیشتر وارد ورزش شده است. اگر فرصت برای استفاده بخش خصوصی از برخی شرایط فراهم شود حداقل از ریخت و پاش هم جلوگیری می شود.

صادق زاده گفت: ما به عنوان اولین هیئت در اصفهان تفاهم نامه ای برای پخش 10 مسابقه رده های سنی پایه با صدا و سیما امضاء کردیم. صدا و سیمای اصفهان هم محبت زیادی داشت و یک دوره مسابقات را پخش کرد اما بخش خصوصی حاضر به دادن تبلیغات برای مسابقات نشد. اسپانسرها به ما می گویند ما پول خود را به ورزش نمی آوریم حتی اگر برای تبلیغات باشد. باید این موضوعات ریشه یابی شود که دلیل این برخورد چیست؟ چرا بخش خصوصی یک دوره می آید و سریع از چرخه خارج می شود؟

سراغ اسپانسرهای زیادی رفتیم

سرمربی پمینا تاکید کرد: این شرایط واقعا در اصفهان وجود دارد. ما سراغ اسپانسرهای زیادی رفتیم اما معضل بزرگ این است که بخش خصوصی اصلا حاضر به ورود در این چرخ نیست. باید فضایی برای آنها فراهم شود. وقتی بخش خصوصی به بسکتبال می آید باید با دلار 3 هزار تومانی بازیکن خارجی بگیرد یا وقتی هزینه ی بازیکنان 2 میلیارد اعلام می شود، هزینه های جاری دیگری مثل رفت و آمد، هتل، لباس بازیکن و حتی خوراک آنها وجود دارد که از ابتدا در پیش بینی ها اعلام نمی شود اما در نهایت خرج دو میلیاردی به 3 میلیارد می رسد.

صادق زاده اضافه کرد: اسپانسری که با 30 میلیارد می آید به دنبال برگرداندن 50 میلیارد است. قبلا از نظر امکانات زیر ساختی به بخش خصوصی کمک می شد که برایشان ورود به ورزش را معنی دار می کرد اما حالا اینطور نیست و حساب و کتاب در ورزش برای این بخش سخت شده است. ورزش ما باید به سمت ریشه یابی این مسائل و حل مشکلات پیش روی بخش خصوصی برود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار