پایان فاز اول توسعه یاران شمالی در فروردین ٩٥

٣چاه میدان مشترک یاران شمالی وارد مدار تولید شد

تاکنون ٣ چاه میدان نفتی یاران شمالی در مدار تولید قرار گرفته است و طبق برنامه ریزی انجام شده، تولید ٣٠ هزار بشکه نفت این میدان در فاز نخست توسعه تا فروردین ماه سال ٩٥ محقق می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از زوابط عمومی وزارت نفت، آرش باقرزارده مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی در شرکت مهندسی و توسعه نفت اظهار کرد: همه مطالعات لازم برای ایجاد اسناد مناقصه بخشهای مختلف کاری در فاز نخست توسعه این میدان به پایان رسیده است.
 
باقرزاده با بیان این که در مجموع ٩٧ بسته کاری برای فاز نخست توسعه این میدان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: از این میان، بیش از ٩٠ بسته کاری واگذار و شروع به کار کرده اند.  
 
وی از فعالیت چهار دستگاه دکل حفاری در میدان یاران شمالی خبر داد و گفت: سه چاه حفاری شده این میدان در مدار تولید قرار گرفته اند و حفاری چاه شماره ٩ میدان تا پایان آبان ماه امسال آغاز می شود.
 
مجری طرح توسعه این میدان مشترک نفتی با بیان این که شتاب فرآیندها در بخش حفاری یکی از ضرورتهای توسعه میدان یاران شمالی است، تصریح کرد: اقدامهای لازم برای تامین کالاهای حفاری این طرح انجام شده است و همه کالاهای مورد نیاز به جز دو قلم، توسط شرکتهای ایرانی تامین می شود.
 
به گفته باقرزاده، هم اکنون ٤٠ درصد کالاهای مورد نیاز وارد سایت شده است و باقیمانده کالاها نیز تا ٢ ماه آینده تامین می شود.
 
وی در مورد فعالیتهای سطح الارضی پروژه توضیح داد: در این بخش بیشتر مناقصه ها به پایان رسیده است و بخشی از پیمانکاران از جمله پنج پیمانکار EPC که عملیات اجرایی کمپ دائم، کلاستر، خط لوله جریانی و کمپ موقت را بر عهده دارند، شروع به کار کرده اند.  
 
باقرزاده با اشاره به پیشرفت ٣٠ درصدی فاز اول توسعه میدان مشترک یاران شمالی، اظهار امیدواری کرد که با تدابیر انجام شده برای شتاب بخشی در بخشهای مختلف کاری این طرح نفتی، شاهد تحقق تولید پیش بینی شده در فاز نخست توسعه میدان در فروردین ماه سال ٩٥ باشیم.
 
میدان نفتی یاران شمالی که توسعه آن در فاز اول با هدف تولید روزانه ٣٠ هزار بشکه نفت در دستور کار قرار دارد، در استان خوزستان و در فاصله تقریبی ۱۳۰ کیلومتری از غرب شهر اهواز در نزدیکی مرز ایران و عراق و در مجاورت تالاب هورالهویزه قرار گرفته است؛ این میدان در غرب میدان آزادگان شمالی و شمال میدان یاران جنوبی واقع است و API نفت تولیدی آن بین ١٦ تا ١٨ برآورد می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار