معاون حقوقی رئیس جمهور:

حذف قوانین مزاحم در فضای کسب و کار/ لزوم ایجاد امنیت خاطر برای کارآفرینان و سرمایه گذاران

امین زاده، با تاکید براینکه در حوزه اشتغال و کار آفرینی نیاز به اجرای قوانین داریم گفت: ما همواره سعی می‌کنیم که قوانین مزاحم کسب و کار را از سر راه برداریم به طوری که ۲ هفته یکبار در اتاق بازرگانی این قوانین را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در نخستین کنفرانس ملی کارآفرینی و تولید ملی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: امروز در عصری هستیم که عصر دانایی و خلاقیت بوده و اقتصاد صنعتی به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه طبق اسناد بالادستی ما باید به کشوری توسعه یافته تبدیل شویم، گفت: باید از نیروهای متخصص و  کارآفرین و خلاق خود نهایت بهره را ببریم.
 
امین‌زاده تأکید کرد: کارآفرینان افرادی هستند که باعث پیدایش نوآوری در صنعت، تجارت و اقتصاد شده و کارآفرینی که خود را به خطر می‌اندازد نیاز به موفقیت و استقلال دارد از این‌رو باید الزامات را برای او فراهم کرد.
 
معاون حقوقی ریاست جمهوری در ادامه به قوانین اشتغال، کارآفرینی و موانع و رفع آن اشاره کرد و گفت: دولت با تمام وجود در این کشور در حال کار است بنابراین باید به دولت کمک شود تا مشکلات اقتصادی با توجه به اینکه ما اقتصاد تک محصولی هستیم و باید قبول کنیم کمتر شود.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به قوانین موجود مانند اصول سوم، بیست و هشتم و چهل و سه قانون اساسی، سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی اشتغال و اصل 44 قانون اساسی، یادآور شد: به طور کلی با این قوانین به نظر می‌آید ما کمبود و خلاء قانونی نداریم و بیشتر در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیاز به اجرای قانون است.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: شاید این تصور وجود داشته باشد که دولت باید اشتغال کامل ایجاد کند اما بنابر نظر حقوق‌دانان و اقتصاددانان دولت متعهد به وسیله است نه نتیجه که در همه کشورهای جهان به همین شکل است.
 
امین زاده ادامه داد: حتی در میثاق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سازمان ملل متحد پیش بینی شده کشورها تعهد دارند تا بستر را با توجه به توانمندی داخلی و اقتصادی و بنیه اقتصادی فراهم کنند بنابراین دولت می تواند در کنار بخش خصوصی و تعاونی ها این فضا را آماده کند.

لزوم ایجاد امنیت خاطر برای کارآفرینان و سرمایه گذاران

وی بر همین اساس به فعال کردن بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: در این صورت کمک بزرگی به کشور کرده‌ایم؛ فضای کشور باید به گونه ای باشد که کارآفرین ما امنیت خاطر داشته و فضای اقتصاد کشور حتی با وجود تحریم‌ها پابرجا باشد.
 
معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: اگر در این حوزه ها یعنی اشتغال و کار آفرینی، بتوانیم بخش خصوصی را فعال کنیم کمک بزرگی به کشور کردیم.
 
وی ادامه داد: فضای اقتصادی کشور را باید به نوعی پیش بینی کنیم که کارآفرین و سرمایه گذار ما امنیت خاطر داشته باشد و اضطراب آینده را نداشته باشد و یا به قدری اقتصاد و قانون ما مقاوم باشد که هر نوع تحریم و تنش که به او وارد می شود بتواند پس زده و اقتصاد ما همچنان پابرجا بماند.
 
امین‌زاده با تأکید براینکه ما همواره در دولت مطرح می‌کنیم کسی که به فکر اشتغال و دلسوز دولت است نباید زمین بخورد، گفت: دولت با تمام وجود برای کشور کار می‌کند؛ با نفت 114 دلار دولت وارد عرصه می‌شود و با 80 دلار آن را اداره می‌کند.

وی اقتصاد کشورمان را تک‌محصولی توصیف کرد و خواستار رعایت قناعت از سوی همگان شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ ما همواره سعی می‌کنیم که قوانین مزاحم کسب و کار را از سر راه برداریم و ۲ هفته یکبار نیز در اتاق بازرگانی این قوانین را بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار