رکوردشکنی ورزشکاران ایران در چهارمین دوره بازی‌های ساحلی تایلند؛

کاروان ورزشی ایران برای نخستین بار چهارم آسیا شد

کاروان ورزشی ایران با کسب 9 نشان طلا،14 نقره و 8 برنز و در مجموع با کسب 31 مدال موفق گردید برای نخستین بار به عنوان چهارمی بازی‌های آسیایی ساحلی دست یابد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در روز پایانی چهارمین دوره بازی‌های اسیایی ساحلی 2014 پوکت و در فینال رقابت‌های کبدی ساحلی تیم ملی کشورمان مقابل تیم قدرتمند پاکستان قرار گرفت و توانست این تیم را با نتیجه 40 بر 26 شکست داده و به مدال ارزشمند طلای این دوره از بازی‌ها دست یابد.

بر اساس این گزارش؛ کبدی کاران کشورمان نیمه اول این دیدار را در حالی با نتیجه 21 بر 14 پشت سر گذاشتند که تیم پاکستان اولین امتیاز دیدار را گرفته بود.

بدین ترتیب نهمین طلای کاروان ورزشی ایران بر سینه کبدی کاران غیرتمند کشورمان نقش بست تا آنها در حضوری موفق طلای دور قبل خود را تکرار کنند.

تیم ملی کبدی کشورمان برای رسیدن به دیدار فینال از سد تیم‌های بنگلادش، هند، تایلند و سریلانکا گذشته بود.


در انتظار طلای والیبال وسومی کاروان ورزشی ایران
چهارمین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی تایلند در حالی روز پایانی خود را پشت سر می‌گذارد که امروز نیزتیم ملی کبدی کشورمان به نشان ارزشمند طلا دست یافت تا در صورت قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی،کاروان ورزشی ایران بتواند برای نخستین بار بعنوان سومی این بازی‌ها دست یابد.

در حال حاضر با طلای کبدی ساحلی که لحظاتی پیش بدست آمد کاروان ورزشی ایران با 9 طلا،13 نقره و 8 برنز و در مجموع با  30  مدال در رده چهارم جدول رده بندی مدال‌ها قرار دارد که در صورت قهرمانی والیبال ساحلی (فینال با اندونزی) کشور ایران برای نخستین بار در طول برگزاری بازی‌های آسیایی ساحلی در رده سوم جدول رده‌بندی مدال‌ها آنهم با 31 مدال قرار خواهد گرفت.

درادامه این رقابت‌ها نمایندگان کاروان ورزشی کشورمان با درخشش خیره کننده خود موفق به کسب 31 مدال طلا،نقره و برنز شدند.

مدال‌آوران طلا:
 کشتی ساحلی: جابرصادق زاده،محمد نادری و کامران حسینی جم
موی تای: کاوه سلیمانی
دوومیدانی: سبحان طاهرخانی پرش طول
کوراش: قنبرعلی قنبری
پرورش اندام: جواد سلطانی
فوتبال ساحلی:قهرمان
کبدی:طلا

مدال آوران نقره:
موی تای: محمود ستاری و حسین کرمی
پرورش اندام: روح اله میر نورالهی
کوراش:هادی قدیمی و علی دهقانی فرد
سامبو:احسان کریمیان
جوجیتسو:احمدرضا عیدی،امیر حسین خادمیان و محمد منصوری داور
دوومیدانی:رضا قاسمی در دو 60 متر، جعفر مرادی، محمدرضا ابوترابی و محمد جواد صیادی در بخش تیمی صحرا نوردی
فوتوالی: نایب قهرمان
واترپلو:نایب قهرمان

مدال‌آوران برنز:
سامبو: یوسف کریمیان
موی تای:یاسین احمدی
جوجیتسو:علی اصغر دوکوهکی و ایرج امیر خانی
کوراش:الیاس علی اکبری و حمیدقلی حسنقه  
سپک تاکرا:2 مدال برنز

این در حالیست که تیم ملی والیبال ساحلی ساعاتی دیگر درمسابقه فینال ساعت 15 بوقت محلی (11:30)بمصاف اندونزی خواهد رفت که در صورت پیروزی برای نخستین بار کاروان ورزشی کشورمان بعنوان سومی بازی‌های ساحلی دست خواهد یافت.

کاروان ورزشی کشورمان در حال حاضر با 9 طلا،13 نقره و 8 برنز در رده چهارم جدول رده بندی مدال‌ها بعد از کشورهای تایلند،چین و کره جنوبی قرار دارد.

شایان ذکر است:ایران در نخستین دوره بازی‌های ساحلی آسیایی 2008 اندونزی موفق به کسب مدالی نشد،در دومین دوره بازی‌های ساحلی 2010 در مسقط عمان دو برنز(فوتبال ساحلی و کبدی ساحلی) کسب کرده و در رده 21 رده بندی مدال‌ها قرار گرفت و درسومین دوره بازی‌های ساحلی در سال 2012 در هایانگ چین دو مدال طلا (کبدی ساحلی و فوتبال ساحلی) کسب کرده بود که در رده هفتم جدول رده بندی مدال‌ها قرار گرفتیم.



**مقصودلو: قهرمانی کبدی نتیجه برنامه ریزی درست است
    
موفقیت تیم ملی کبدی در بازیهای ساحلی نتیجه یک برنامه ریزی درست و همت و غیرت بچه ها بود.

محمدرضا مقصودلو، رییس فدراسیون کبدی بعد از قهرمانی ایران در چهارمین دوره بازی های آسیایی ساحلی پوکت ٢٠١٤ گفت: بازی خوبی مقابل حریف انجام دادیم هرچند پاکستانی ها میخواستند بازیکنانمان را عصبی کنند ولی بچه ها با غیرت به قهرمانی رسیدند.

رییس فدراسیون کبدی یادآور شد: تیم ما با اینکه جوان است اما با تجربه کار میکند و این قهرمانی نتیجه برنامه ریزی و مهیا کردن إمکانات است.

وی گفت: از امروز برای مسابقات بعدی آماده می شویم و می خواهیم این موفقیت ها را ادامه بدهیم.

**والیبال ساحلی کشورمان به مدال نقره بازیها بسنده کرد
    
تیم ملی والبیال ساحلی کشورمان با شکست مقابل اندونزی در دیدار فینال به عنوان نایب قهرمانی بازیهای آسیایی ساحلی پوکت دست یافت.

در آخرین دیدار والیبال چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی 2014 پوکت تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان ظهر امروز در فینال این پیکارها به مصاف تیم ملی اندونزی رفت که مقابل این حریف با نتیجه دو بر یک  شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.

بر اساس این گزارش؛ تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان که با ترکیب بهمن سالمی و صابر هوشمند به فینال بازیها راه یافته بود ست اول را با نتیجه 22 بر 20 مقابل اندونزی به پیروزی رسید،ست دوم را 21 بر 14 واگذار کرد تا کار به ست سوم کشیده شود.

ایران در ست سوم هم با نتیجه 15 بر  10 نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره قناعت کرد.

تیم ملی والیبال ایران با شکست قزاقستان به دیدار فینال راه یافته بود ضمن اینکه تیم ملی اندونزی نیز با شکست قطری که از بازیکنان برزیلی بهره می برد فینالیست شده بود.

**درخشش و رکوردشکنی افتخارآفرینان ورزش کشوردرچهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی؛
کاروان ورزشی ایران برای نخستین بار چهارم آسیا شد/رشد 15 برابری مدال آوری و کسب 31 نشان طلا،نقره وبرنز

    
کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با کسب 9 نشان طلا،14 نقره و 8 برنزو در مجموع باکسب 31 مدال موفق گردید برای نخستین بار بعنوان چهارمی بازیهای آسیایی ساحلی دست یابد تا شاهد یکی از موفق ترین کاروان های اعزامی به رقابتهای بین المللی باشیم.

چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی در حالی از 23 آبان ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه بطور رسمی در پوکت تایلند آغاز گردید که در آن 2335 ورزشکار از 44کشور آسیایی بمصاف هم رفتند که در خاتمه  کاروان ورزشی ایران موفق شد با درخشش بی نظیر خود در مجموع 31 مدال در این بازیهای کسب کند تا شاهد رشد 15 برابری مدال آوری کشورمان نسبت به دوره گذشته این بازیها باشیم.این در حالیست که کاروان ورزشی ایران بدون حضور بانوان در این بازیها شرکت داشت.

در روز پایانی این رقابتها(امروز) تیم ملی کبدی کشورمان با شکست پاکستان نهمین طلای کاروان را گرفت و تیم ملی والیبال ساحلی با با باخت به  اندونزی به نشان نقره قناعت کرد تا برای اولین بار کاروان ورزشی کشورمان با سه پله صعود نسبت به دوره گذشته بعنوان چهارمی این رقابتها آنهم با کسب 31 مدال دست یابد.

در دورگذشته این بازیها ایران با 2 طلا در رده هفتم جای گرفته بود.

مدال آوران طلا:
کشتی ساحلی: جابرصادق زاده،محمد نادری و کامران حسینی جم
موی تای: کاوه سلیمانی
دو ومیدانی: سبحان طاهرخانی پرش طول
کوراش: قنبرعلی قنبری
پرورش اندام: جواد سلطانی
فوتبال ساحلی:قهرمان
کبدی:طلا

مدال آوران نقره:
موی تای: محمود ستاری و حسین کرمی
پرورش اندام: روح اله میر نورالهی
کوراش:هادی قدیمی و علی دهقانی فرد
سامبو:احسان کریمیان
جوجیتسو:احمدرضا عیدی،امیر حسین خادمیان و محمد منصوری داور
دوومیدانی:رضا قاسمی در دو 60 متر، جعفر مرادی، محمدرضا ابوترابی و محمد جواد صیادی(تیمی صحرا نوردی)
والیبال:نایب قهرمان
فوتوالی: نایب قهرمان
واترپلو:نایب قهرمان

مدال آوران برنز:
سامبو: یوسف کریمیان
موی تای:یاسین احمدی
جوجیتسو:علی اصغر دوکوهکی و ایرج امیر خانی
کوراش:الیاس علی اکبری و حمیدقلی حسنقه  
سپک تاکرا:2 مدال برنز

شایان ذکر است:ایران در نخستین دوره بازیهای آسیایی ساحلی 2008 اندونزی که با حضور 1665 ورزشکار برگزار گردید موفق به کسب مدالی نشد،در دومین دوره بازیهای آسیایی ساحلی 2010 مسقط عمان 1131 ورزشکار آسیایی شرکت داشتند که ایران در مجموع دو برنز(فوتبال ساحلی و کبدی ساحلی) کسب کرده و در رده 21 رده بندی مدالها قرار گرفت.سومین دوره بازیهای آسیایی ساحلی 2012 هایانگ چین برگزار که 1336 ورزشکار آسیایی حضور داشتند که کاروان ورزشی کشورمان با دو طلای (کبدی ساحلی و فوتبال ساحلی) در رده هفتم جدول رده بندی مدالها قرار گرفت.

در چهارمین دوره بازیهای ساحلی که در پوکت تایلند برگزار گردید 2335 ورزشکار از کشورهای مختلف آسیا حضور داشتند که کاروان ورزشی ایران با کسب 9 مدال طلا،14نقره و 8برنز بعد از کشورهای تایلند،چین و کره جنوبی در رده چهارم جدول رده بندی مدالها قرار گرفت.

پرورش اندام،موی تای،اسکواش،کوراش،جوجیتسو،سامبو،دوگانه وسه گانه،کشتی،والیبال،کبدی،فوتوالی،دوومیدانی،سپک تاکرا،اسکیت،فوتبال،واترپلو وسنگ نوردی 17رشته حاضر کشورمان در این بازیها بودند.

 پنجمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی به میزبانی ویتنام برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار