کری در نشست سابان؛

بهترین راه برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ، راستی آزمایی است

جان کری بهترین راه برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای را راستی آزمایی دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از سایت اندیشکده بروکینگز‎؛ جان کری در نشست سابان گفت به تحقق صلح بین اسرائیل و فلسیطنیان امیدوار است‎.  

وی افزود من از فرصت به وجود آمده برای مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطین استفاده خواهم کرد و امیدوارم تحقق این امر به چیزی کمتر از معجزه احتیاج داشته باشد.‎  کری افزود صلح ، به تصمیم و تمایل دو طرف احتیاج دارد. او ادامه داد امروز امنیت ما بیش از هر زمان دگیری به امنیت در سراسر جهان گره خورده است. 

اگر امروز به تهدیدات منطقه ای و مسائل غرب آسیا توجه نکنیم ، این بحران ها در نهایت به مسائل و بحران های جهانی تبدیل خواهند شد. وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد آمریکا باید در مسائل غرب آسیا دخالت کند. این موضوعات عمیقا به امنیت ملی و اقتصاد ما مربوط است. دخالت ایالات متحده در مسائل سراسر جهان ، ضروری است و دخالت و حضور ما در غرب آسیا از این موضوع سرچشمه می گیرد. وی در مورد داعش گفت ما در حال حاضر درگیر جنگ با گروهی تروریستی هستیم که خود را نماینده اسلام می داند ، اما این گروه اسلامی نیست ، رفتار این گروه در عراق و سوریه ، بر ضد باورهای اسلام و توهین به این دین است.دیپلمات ارشد آمریکایی ادامه داد : در عراق مردم این کشور درگیر جنگی هستند تا سرزمین و خانه خود را از داعش پس بگیرند. ما همچنان در سوریه به داعش حمله خواهیم کرد. وی در اظهاراتی مضحک گفت همان گونه که قبلا هم گفتم ، اوباما شفاف بیان کرده است که اسد مشروعیت ندارد. ما اعتقاد داریم او باید از قدرت دست بکشد ، زیرا وی تمام مشروعیت خود را از دست داده است و حکومت وی مورد قبول مردم سوریه نیست.‎

کری در مورد آینده سوریه با دخالت در امور داخلی این کشور گفت : مردم سوریه مجبور نیستند بین یک فرد سرکوبگر (!) و چند گروه تروریستی یکی را انتخاب کنند .  وی افزود برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه فقط یک راه وجود دارد و آن راه حل سیاسی برپایه مذاکره است. کری که در نشست سابان اندیکشده بروکینگز سخن می گفت در مورد مذاکرات هسته ای با ایران گفت : ما می خواهیم از دست یابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کنیم ، زیرا این موضوع به نفع امنیت در غرب آسیا و آینده ای امن برای کل منطقه و اسرائیل است. او مدعی شد:"باور داریم بهترین راه برای جلوگیری از یک ایران مجهز به سلاح اتمی (!) ،یک راه حل قابل راستی آزمایی و توافقی است که از راه مذاکره حاصل شود.موفقیت در مذاکرات یعنی جهان برای همه از جمله اسرائیل بهتر و امن تر خواهد بود."

وی بار دیگر تاکید کرد:" ما خواهان مذاکره هستیم اما قصد نداریم تا ابد با ایران گفت و گو کنیم، اما معتقدیم عدم توافق بهتر از یک توافق بد است. هنوز بین دیدگاه های ایران وطرف مقابل شکاف وجود دارد ، و معلوم نیست این اختلافات قابل حل شدن باشند. اثبات این نکته که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست ، نیاز به راستی آزمایی دارد ؛ اما راستی آزمایی موضوعی پیچیده ، فنی و فوق العاده زمان بر است. باور داریم ایران به تعهدات خود عمل کرده است و این موضوع را آژانس تایید نموده است. ایران به آژانس اجازه بازدید از سایت های هسته ای می دهد و اورانیوم با غنای 20 درصد خود را رقیق ، اکسید و یا تبدیل نموده است. برای رسیدن به این نقطه که الان هستیم ، مذاکرات فشرده ای با ایران داشتیم". کری در مورد روابط امریکا با تل آویو گفت:" روابط ما با آنها عمیق و راهبردی است. ما متعهد به امنیت اسرائیل هستیم."‎

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۳۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
خداوند اسرائیل را نابود کند
Iran (Islamic Republic of)
هانی
۰۷:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
ما عاشق مبارزه با صهیونیستهای اسراییلی هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۳
اقای کری ،دولت استکباری شما توان اداره امور داخلی نیویورک و فرگوسن و دیگر شهر ها را ندارد ، چرا شما این قدر بی پروا در باره براندازی حکومت های مشروع و مستقل عضو سازمان ملل صحبت می کنید .
داعش حکومت اسلامی نیست و نبوده است ، ارتش نیابتی شماست . داعش آمریکائی و صهیونیستی است . پولش را عربستان و قطر می دهند .
سلاح هسته ای را کشوری دارد که اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ایش را به بازرسان آژانس نمی دهد . وجود 400 بمب هسته ای در سرزمین های اشغالی چه توجیهی دارد ؟
آخرین اخبار