اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اصلاح‌طلبان با ایجاد احزاب بادکنکی به دنبال افزایش رأی بودند/خانه احزاب به بازیگر سیاسی تبدیل شد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، گفت: تقلب در خانه احزاب، فرآیند را به نحوی آماده کرد که برخی اصلاح‌طلبان، انحصاری را برای خودشان تأمین کرده و با ایجاد احزاب غیرواقعی و بادکنکی، صرفا به دنبال افزایش تعداد رأی خود در انتخابات بودند.

«محمدمهدی اسلامی»، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کارکرد سوءاستفاده از تشکل‌های صنفی به عنوان فشارهای مدنی مورد توجه کسانی است که دستورالعمل‌‌هاشان را از غرب می‌گیرند، خاطر نشان کرد: این افراد به دنبال بازسازی یک فتنه جدید هستند؛ از این جهت با به راه افتادن چنین خانه احزابی که منتهی به یک رویکرد غیر‌صنفی باشد، مخالف هستیم. 

وی در همین‌باره تأکید کرد: پیشنهادی که حزب مؤتلفه در این راستا داده، باشگاه احزاب است که مختصات خاص خود را دارد.

اسلامی در ادامه افزود: در این زمینه وزارت کشور باید به گونه‌ای عمل کند که خروجی کار منتهی به یک نهاد کاهنده نزاع‌های اجتماعی و افزاینده تعاملات بین جناح‌ها باشد.

وی در ارتباط با تغییر کارکرد خانه احزاب هم گفت: به جای اینکه خانه احزاب از خواسته‌های صنفی احزاب دفاع کند و در پی این باشد که مسیر را برای تبدیل شدن تقابل‌ها از نزاع به گفتگو هموار کند، خودش به بازیگر سیاسی تبدیل شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه آنچه ما در خانه احزاب به دنبالش بودیم، برگزاری انتخابات با آرای اعضای واقعی بود، تصریح کرد: عده‌ای در خانه احزاب، برخی از تشکل‌ها را به طور غیرمجاز عضو کردند و حق رأی به آن‌ها دادند؛ این موضوع منتهی به اعتراض از طرف اصولگرایان شد.

اسلامی افزود: یکی از این راهکارها این بود که اصلاح‌طلبان چه به احزاب با حجم زیاد عضو و چه به احزابی که دو، سه نفره بودند، برای هر یک فقط همان 1 حق رأی را قائل شدند.

وی تأکید کرد: همین مسأله باعث شد تا پروانه خانه احزاب تمدید نشده و مجمع عمومی هم به تعطیلی کشیده شود و نتیجه این شد که در حال حاظر، این نهاد از لحاظ قانونی رسمیتی ندارد.

اسلامی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه ما قائل به تقلب در انتخابات مجمع عمومی دوره سوم خانه احزاب هستیم، تصریح کرد: تقلب در خانه احزاب، فرآیند را به نحوی آماده کرد که برخی از اصلاح‌طلبان، انحصاری را برای خودشان تأمین کرده و با ایجاد احزاب غیرواقعی و بادکنکی، صرفا به دنبال افزایش تعداد رأی خود در انتخابات بودند.

وی در ادامه اظهار داشت: اصولگرایان با توجه به اعتقاداتی که دارند، چنین روش‌هایی را غیر‌قانونی می‌دانند.

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار